ایرانیان جهان

آخرين مطالب

رونق گردشگری کیش مرهون پویایی فعالیت تمام حوزه ها منطقه آزاد کیش

رونق گردشگری کیش مرهون پویایی فعالیت تمام حوزه ها
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - اهتمام جدی مردم و مسئولان در رعایت قوانین و مقررات بهداشتی موجب رونق گردشگری کیش درماه های اخیرشده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مسئولان این سازمان و تمامی نهادهای جزیره با وجود بحران شیوع کرونا، در راستای دستیابی به اهداف کلان حوزه گردشگری و حفظ شرایط معیشتی کسبه کیش، با تشدید نظارت بر رعایت قوانین بهداشتی این روزها پذیرای گردشگران زیادی از سراسر کشور هستند.
بر اساس این گزارش آمار ورود مسافران نشان می دهد که در مقایسه با سه ماهه سوم پارسال، جزیره کیش درپاییزو زمستان امسال گردشگران بیشتری رامیزبانی کرده و ظرفیت هتل های جزیره در بسیاری از روزهای ماه گذشته تکمیل بوده است.این در حالی است که اسفند سال گذشته با شیوع ویروس کوووید 19 در سرتاسر دنیا تمامی فعالیت های گردشگری کیش به ویژه پذیرش مسافران در هتل ها به طور کامل متوقف شده بود و کسب و کارهای این جزیره گردشگری، ضرر و زیان زیادی متحمل شد.
تلاش بی وقفه دست اندر کاران مبارزه با ویروس کرونا مستقر در همه نهاد های جزیره موجب شد تا با سختگیری ها و تشدید قوانین ورود مسافران،کنترل مستمر اعمال ضوابط بهداشتی در مبادی ورودی، بازارها، هتل ها و دیگر اماکن عمومی همچنین حساسیت های همه اقشار برای پویایی فعالیت ها در این منطقه گردشگری امروز شرایط به گونه ای مهیا شود که گردشگری کیش و دیگر کسب و کارهای مرتبط رونق گرفته و فضای پرنشاطی ایجاد شود.
بر اساس این گزارش سازمان منطقه آزاد کیش با اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه از گسترش شیوع بیماری کرونا،جدیت در انجام مطالعات، برنامه ریزی و تغییر روش فعالیت های اقتصادی برای گذار از شرایط موجود و رسیدن به ثبات نسبی در جزیره،کوشید تا همزمان در زمینه صیانت از حقوق فعالان گردشگری و سرمایه گذاران بخش خصوصی و تامین امنیت و سلامت ساکنان و گردشگران عملکردی مطلوب داشته باشد.
مسیح الله صفا رییس جامعه هتلداران کیش نیز با بیان اینکه جزیره کیش تنها نقطه در کشور است که دستورالعمل های بهداشتی فراتر از حد استاندار و طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و شورای سلامت کیش به خوبی رعایت می شود و این امر موجب کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان در جزیره شده است.
صفا بابیان اینکه انتشار خبر کاهش چشمگیر تعداد مبتلایان در جزیره موجب شد تا گردشگران زیادی از سراسر کشور به جزیره کیش سفر کنند گفت: در جلسه اخیر ستاد تمهیدات پیشگیرانه شورای سلامت کیش ورود گردشگران با خودرو که پیش بینی می شود حداقل 2 بار در طول مسیر برای صرف غذا توقف کنند و احتمال آلودگی به ویروس کرونا و انتقال آن به جزیره را دارند، برای حفظ ثبات وضعیت جزیره ممنوع اعلام شد.
وی افزود: با در نظر گرفتن این قوانین وتلاش همه اصناف، دست اندر کاران کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس، هتل ها، بازارها، رستوران ها ، خطوط هوایی، جنگ های شبانه ،کنسرت ها و وسایل نقلیه عمومی با نظارت شورای سلامت، 98 درصد ظرفیت هتل های کیش تکمیل می باشد.
رحمان سادات نجفی مدیر عامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نیز با ابرازخرسندی از تعامل مسئولانه بازاریان و کسبه برای رعایت ضوابط بهداشتی در بازارهای جزیره کیش گفت: سیاست ما ایمن سازی حداکثری برای استمرار فعالیت ها بود از این رو با حمایت و همکاری بازاریان و نظارت های دقیق روزانه شرایط ایمنی برای گردشگران و ساکنان در بازارهای کیش ایجاد شده است.
وی افزود: آموزش بهره برداران و نیروهای فروش درغرفه های تجاری و همچنین نیروهای خدماتی بازارها برای آشنایی کامل با ضوابط پیشگیری ازکرونا ، ضد عفونی روزانه سطوح ، الزام افراد برای استفاده ازماسک در بازارها و ممانعت از ورود افراد بدون ماسک به مراکز تجاری راهکارهایی است که با جدیت درجزیره کیش اجرایی شده و اعتماد گردشگران را برای استفاده ازخدمات این مراکز به همراه داشته است .
بر اساس این گزارش نگاهی گذرا به عملکرد معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش درسالهای اخیر بیانگر تلاش این سازمان درایجاد زیرساختهای مناسب و بستر های مطلوب برای افزایش جذب گردشگر و رضایتمندی آنان است.
́انعقاد تفاهم نامه همکاری با شرکت هواپیمایی ترکیش جهت معرفی ظرفیتها و جذابیت های جزیره کیش در سطح بین المللی، افزایش مقصدهای پرواز خارجی بصورت دوره ای و موقت با هدف ایجاد بازارهای جدید، بروز رسانی شیوه نامه های دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری،نظارت بر فعالیت هتل ها و مراکز اقامتی و شیوه نامه های تدوین شده، نظارت و ساماندهی مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری و مراکز پذیرایی و هتل ها، بازدیدهای ادواری و ایجاد و راه اندازی سامانه رسیدگی به شکایات را می توان از جمله فعالیت های این معاونت برشمرد.
برنامه ریزی و اتخاذ تمهیدات برای بررسی معماری معاصر جزیره با هدف حفظ ابنیه تاریخی، زمینه سازی برای احیاء، مرمت و ثبت آثار و همچنین هویت بخشی به معماری این منطقه، برنامه ریزی جهت ثبت ملی سازه های آبی و ایجاد سایت گردشگری قنات کیش، برنامه ریزی و تهیه طرح توجیهی مبتنی بر تعریف محور گردشگری با هدف جلب و جذب سرمایه گذاری در زمینه میراث فرهنگی و صنایع دستی در محدوده شهر تاریخی حریره، تهیه طرح سایت موزه جهت راه اندازی در ساختمان پژوهشگاه شهر حریره؛ بخش دیگری از فعالیت های معاونت گردشگری سازمان با هدف توسعه گردشگری و میراث فرهنگی این جزیره زیبای مرجانی به شمار می آید.
همچنین انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه شهید بهشتی جهت اجرای طرح های توسعه ای گردشگری در جزیره و امضا تفاهم نامه با کمیسیون گردشگری اتاق ایران برای همکاری های مشترک در حوزه گردشگری، صنایع دستی، اقتصاد ورزش، و ایجاد زیر ساخت های فن آورانه از جمله مواردی بود که مورد توجه معاونت گردشگری برای دستیابی به سیاست های کلان سازمان قرار گرفته است.
همانگونه که کیش در بیشتر حوزه ها از جمله گردشگری به عنوان یک برند شناخته شده است، تلاش می شود تا این جزیره 92 کیلومتر مربعی پس از گذراندن بحران شیوع کرونا رونق گردشگری و تحولات اقتصادی بزرگ را تجربه کند.
در حال حاضر علاوه بر 50 هتل فعال و حدود14 هزارتخت اقامتی در جزیره کیش ،60 هتل دیگر تیز باهدف افزایش ظرفیت پذیرایی مسافران در حال ساخت است .ضمن اینکه آمارها نشان می دهد حجم سرمایه گذاری در تاسیسات گردشگری کیش و ایجاد جاذبه های جدید در این حوزه رو به افزایش است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/219728/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی