ایرانیان جهان

آخرين مطالب

اپل تا سال 2030 می‌تواند از بخش خودرو 50 میلیارد دلار درآمد کسب کند ایالات متحده آمریکا

اپل تا سال 2030 می‌تواند از بخش خودرو 50 میلیارد دلار درآمد کسب کند
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - گفته می‌شود خودرو الکتریکی اپل می‌تواند به منبع درآمد سخت‌افزاری درخورتوجهی برای اپل تبدیل شود و احتمالا تا سال 2030، بیش از 50 میلیارد دلار درآمدزایی کند.

به‌گزارش اپل‌اینسایدر ، هارش کومار ، تحیلگر ارشد پایپر سَندلر، در یادداشتی خطاب به سرمایه‌گذاران موضوعات مربوط تولید خودرو اپل و درآمدزایی این بخش را توضیح داده است. به‌اعتقاد وی، اپل تا سال 2030 می‌تواند با بهره‌گیری از فروش سخت‌افزاری و بخش خدمات خودرو، بیش از 50 میلیارد دلار درآمد کسب کند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که تخمین کومار برمبنای تصاحب تنها 1 درصد از سهم بازار خودرو است؛ بنابراین، درآمد اپل می‌تواند بسیار بیشتر نیز باشد. او می‌نویسد: به‌طورکلی، فکر می‌کنم ورود اپل به بازار خودرو کاملا منطقی است. همانند سایر پیشنهاد‌های سخت‌افزاری، این شرکت می‌تواند هم‌زمان با جلوگیری از خطر شکل‌گیری بازار، در زمان اوج اختلال در فناوری وارد این حیطه شود. تاکنون، شایعات ضدونقیضی درباره‌ی پروژه‌ی تایتان منتشر شده است. طبق پیشی‌بینی برخی گزارش‌ها، پروژه‌ی اپل بر توسعه‌ی فناوری برای تسهیل ساخت خودرو‌ خودران متمرکز است و این احتمال وجود دارد که اپل تصمیم بگیرد اولین خودرو خود را در مقیاس کوچک‌تر و مجهز به سیستم کارپلی (CarPlay) به‌روزشده یا رابط کاربری وسیله‌ی نقلیه با مارک تجاری اپل برای استفاده در محصولات سایر خودروسازان انتخاب کند. مقاله‌ی مرتبط:
تحلیلگران معتقدند که اپل جدی‌ترین رقیب تسلا خواهد بود
بااین‌حال، کومار معتقد است کوپریتنویی‌ها در حال تولید وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی تمام‌عیار با مارک تجاری خود است. به‌ادعای کومار، اپل با تولید خودرو مستقل می‌تواند تمامی جنبه‌های طراحی، ازجمله سخت‌افزار و پلتفورم نرم‌افزاری آن را کنترل کند. براساس گزارش‌های قبلی، ورود اپل به صنعت خودرو الکتریکی احتمالا به بهبود تجربه‌ی رانندگی با ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزار و خدمات منجر خواهد شد. این شرکت می‌تواند وارد صنعتی بزرگ با رشد سریع شود و به‌طرز چشمگیری تجربه‌ی کاربر را بهبود ببخشد. تحلیلگران بر این باورند که فرصت کسب درآمد اضافه از بخش خدمات صنعت خودرو می‌تواند بیش از خود تجارت خودرو باشد. طبق گزارش‌های اخیر، کومار خاطرنشان می‌کند اپل ممکن است تولید 100 هزار وسیله‌ی نقلیه را در سال 2024 هدف قرار دهد. او تخمین می‌زند اپل با داشتن 0/1 درصد از سهم بازار خودرو می‌تواند پنج‌میلیارد دلار درآمد کسب کند و اگر تا سال 2030 این رقم به 1 درصد افزایش یابد، اپل دست‌کم 50 میلیاد دلار درآمد به‌دست خواهد آورد. هارش کومار بر این باور است که اکنون زمان مناسبی برای ورود اپل به بازار خودرو خواهد بود. بازه‌ی یادشده ظاهرا به‌دلیل شریط مناسب برای ایجاد نوآوری در فناوری در نظر گرفته شده و از قرار معلوم، اهالی کوپرتینو می‌توانند با بهره‌گیری از رشد، بلوغ، تجربه و درآمد حاصل از محصولاتی همچون آیفون و مک، روند توسعه‌ی خودروی مذکور را تسریع کنند. به‌طورکلی، گفته می‌شود دلیل اصلی علاقه‌ی اپل به صنعت خودرو به این اصل مهم مرتبط می‌شود که کل بازار آدرس‌پذیر (TAM) آن با ارزش تقریبا 2٫55 تریلیون دلار، بسیار گسترده‌تر از بازار 420 میلیارد دلاری گوشی‌ هوشمند است. افزون‌براین، اپل به‌‌لطف محبوبیت محصولاتش، از پایگاه کاربری بیش از یک‌میلیارد‌نفری بهره می‌گیرد؛ ازاین‌رو، Apple Car مستقلا می‌تواند خدمات را کاملا ادغام کند و گسترش دهد. با استناد به‌گفته‌ی تحلیل‌گران پیشین، انتظار می‌رود از نظر درآمد Apple Car وسیله‌ی نقلیه‌ای شاخص باشد و کوپرتینویی‌ها احتمالا در ابتدا فرایند ساخت خارج از شرکت را به ادغام عمودی ترجیح خواهند داد. ظاهرا حاشیه سود ناخالص بسیار کمتر از سایر محصولات سخت‌افزاری اپل خواهد بود؛ اما درآمد 70 تا 100 میلیارد دلار از TAM، در رده‌ی خودروهای برتر می‌تواند به 700 میلیارد دلار برسد. علاوه‌براین، گمان می‌رود مؤلفه‌ی اصلی درآمد خدمات باشد. خدمات می‌تواند حاشیه سود کم صنعت را بهبود بخشد؛ به‌ویژه زمانی‌که پای اکوسیستم اپل در میان باشد؛ بنابراین، وسایل نقلیه کاملا خودران بیشتر از بخش خدمات می‌توانند درآمد کسب کنند. کومار معتقد است حتی اگر اپل خودرویی با مارک تجاری مستقل تولید کند، برای تولید واقعی‌اش باید از بازوی تولیدی تولیدکننده‌ی شخص ثالث استفاده کند. به‌گفته‌ی او، اپل محصولات سخت‌افزاری خود را مونتاژ نمی‌کند؛ بااین‌حال، توسعه‌ی اپل در زمینه فناوری وسایل نقلیه سال‌ها است که در دست انجام است. به‌همین‌ترتیب، کومار پیش‌بینی‌ می‌کند این خودرو می‌تواند از فناوری پیشرفته‌تر و به‌روز‌تری در‌مقایسه‌با رقبا برخوردار باشد. درپایان، گفته می‌شود بزرگ‌ترین مانع در فرایند تولید خودرو یادشده یافتن شریک تجاری برای برون‌سپاری تولید است؛ زیرا کومار خاطرنشان می‌کند خودروسازان نمی‌خواهند فاکسکان صنعت خودرو باشند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/227847/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

هنیه برای دیدار با اردوغان وارد ترکیه شد

آمریکا اولین اورانیوم غنی شده 90 کیلویی را تولید کرد

اعتراض دانشجویان دانشگاه آمریکایی کلمبیا به اخراج حامیان فلسطین

دستگیری چند کارمند شرکت گوگل پس از اعتراض به همکاری این شرکت با اسرائیل

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

چگونگی تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» در سال 1403

تعطیلی آخر هفته یا تیر خلاص به اقتصاد خصوصی؟ | چرا باید شنبه تعطیل شود و نه پنج‌شنبه؟

مسؤولان مانع اصلی رشد تولید / چوب لای چرخ کارآفرینان نگذاریم

جهش مازندران به سمت تولید/ جاده پرپیچ وخم توسعه همواره شد

گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

«وعده صادق» اقدامی ضروری برای کشور بود

آرام شدن بازار ارز و طلا از امروز با فروکش تنش‌های سیاسی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

استایل بن سلمان در محل کار؛ رونمایی ولیعهد عربستان از دفتر کارش!

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در کره برای ترغیب جوانان به ازدواج

تصاویری از خودسوزی یک نفر مقابل دادگاه ترامپ

شولتس: جنگ اوکراین احتمالا چندین سال طول می‌کشد

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برای روز سعدی؛ کرشمه کلمات

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، شعار سال را محقق می کند

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

خانواده های اسرای صهیونیست بزرگراه اصلی تل آویو را بستند

تصاویر لحظات اولیه حمله هوایی به آشیانه زرهی پایگاه نیرو های مسلح عراق

سئول: وضعیت خاورمیانه را از نزدیک رصد می‌کنیم

انتقال مجروحین حمله هوایی پایگاه کالسو عراق به مراکز درمانی

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچکاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!

امکان تحقق رشد اقتصادی مطلوب در 1403 با اصلاح سیاست‌ها

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و تاجیکستان تشکیل می‌شود

سرمقاله وطن امروز/ معادله پیروزی

سرمقاله اعتماد/ یکپارچگی وتوان سیاست سازی

حمله به یک پایگاه نظامی عراق

آزمایش یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» موشک از سوی کره شمالی

آمریکا 1000 نیرویش را از نیجر خارج می‌کند

بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی در ایلات و پایگاه هوایی اشغالگران

ادعای مخالفت بایدن با عملیات نظامی صهیونیست‌ها در رفح

شهادت 7 فلسطینی در بمباران یکی از خانه های رفح

حمله پهپادی اوکراین به مناطق مسکونی «بلگورود»

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد