ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مقایسه ال جی ولوت و گلکسی S20 FE سامسونگ؛ تقابل هم‌قیمت‌های کره‌‌ای ایالات متحده آمریکا

مقایسه ال جی ولوت و گلکسی S20 FE سامسونگ؛ تقابل هم‌قیمت‌های کره‌‌ای
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - ال جی ولوت دستگاه چشم‌نواز، توانمند و مدرنی است که اخیرا به بازار ایران عرضه شده و شرکت سازنده‌، گلکسی S20 FE را به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب آن می‌شناسد. دو دستگاه یادشده چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارند؟

ال جی یکی از شرکت‌های قدیمی صنعت موبایل محسوب می‌شود؛ هرچند که امروزه در ردیف پرفروش‌ها قرار ندارد. ال جی همواره به تولید محصولاتی علاقه نشان داده است که تفاوت‌های محسوسی با دیگر محصولات بازار داشته باشند، چنین اتفاقی را در سال 2020 نیز شاهد بودیم. آن‌ها سال گذشته‌ اعلام کردند که نام‌گذاری الفبایی گوشی‌هایشان را تغییر می‌دهند و سراغ استراتژی نام‌گذاری جدیدی می‌روند. ال جی در سیاست نام‌گذاری جدیدش، نام محصولات را به‌گونه‌ای انتخاب می‌کند که اصلی‌ترین مشخصه‌ی گوشی در ذهن کاربر تداعی شود. ال جی ولوت (مخمل‌نما) با طراحی صیقلی دوست‌داشتنی‌اش نخستین گوشی ال جی بود که با درنظرگرفتن معیارهای جدید نام‌گذاری، معرفی شد. طراحی ظاهری ولوت چشم‌نواز است و کسی نمی‌تواند این موضوع را کتمان کند. کره‌ای‌ها زبان طراحی ولوت را 3D Arc معرفی می‌کنند. در این زبان طراحی شیشه‌ی پنل پشتی و جلویی دستگاه، خمیدگی مشابهی دارند. ال جی در زمان رونمایی LG Velvet به‌شکل ویژه روی پنل پشتی و به‌طور مشخص‌تر، چینش دوربین اصلی مانور داد. شرکت کره‌ای می‌گوید دوربین‌ها را به‌گونه‌ای طراحی است که وقتی آن‌ها را می‌بینید جلوه‌ی قطره‌ی باران در ذهن‌تان شکل بگیرد. ال‌جی اصلی‌ترین رقیب ولوت را گلکسی اس 20 اف ای (Samsung Galaxy S20 FE)‌ می‌داند. در ادامه تلاش می‌کنیم دو گوشی موردبحث ال جی و سامسونگ را با یکدیگر مقایسه کنیم تا به شباهت‌ها و تفاوت‌های آن‌ها پی ببریم. ال جی ولوت خو‌ش‌ساخت‌تر و چشم‌نوازتر از گلکسی S20 اف ای است
در زمینه‌ی کیفیت ساخت و طراحی، ولوت بر گوشی سامسونگ برتری دارد؛ درحالی‌که ال جی ولوت از بدنه‌ی شیشه‌ای بهره می‌برد، پنل پشتی گلکسی اس 20 اف ای از پلاستیک ساخته شده است. بنابراین گوشی ال جی حس و حال بسیار بهتری به کاربر القا می‌کند. ظرافت طراحی، بدنه‌ی باریک‌تر و وزن سبک‌تر از جمله‌ی برتری‌های دیگر ال جی ولوت به‌شمار می‌آیند. در نقطه‌ی مقابل، پوشش شیشه‌ای و براق ولوت بسیار بیشتر از بدنه‌ی مات گلکسی اس 20 اف ای آثار انگشت و چربی را جذب می‌کند و استعداد بسیار زیادی در سُر خوردن دارد.

ایرانیان جهان

صفحه‌نمایش گلکسی S20 اف ای سامسونگ تراکم پیکسلی بالاتری دارد. در گوشی ال جی ولوت از صفحه‌نمایشی با نرخ نوسازی 60 هرتز استفاده شده است، بااین‌حال صفحه‌نمایش گلکسی S20 FE امکان نوسازی تصویر با نرخ 120 هرتز را نیز دارد. صفحه‌نمایش گلکسی S20 اف ای به‌لطف نرخ نوسازی 120 هرتزی‌اش می‌تواند انیمیشن‌ها و دیگر محتوای بصری را به‌شکلی روان‌تر و جذاب‌تر نمایش دهد؛ اما همین نرخ نوسازی بالا می‌تواند روی مصرف باتری اثر بگذارد و توجه به این نکته حائز اهمیت است.

ایرانیان جهان

ازطرفی، گلکسی S20 اف ای در ایران مدل‌های 4G و 5G دارد. مدل 4G که به‌صورت گسترده عرضه شده است از تراشه‌ی اکسینوس 990 استفاده می‌کند، اما مدل 5G که به‌صورت رسمی عرضه نشده و غالبا بدون کد ریجستری به‌فروش می‌رسد از پردازنده‌ی اسنپدراگون 865 استفاده می‌کند. با درنظرگرفتن شرایط، اکسینوس 990 را به‌عنوان تراشه‌ی پیش‌فرض گلکسی S20 اف ای در این مقایسه برگزیده‌ایم. پردازنده‌ی اکسینوس 990 از دو هسته‌ی M5 با سرعت کلاک 2٫72 گیگاهرتز، دو هسته‌ی Cortex-A76 با سرعت کلاک 2٫5 گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex A55 با سرعت کلاک 2٫0 گیگاهرتز بهره می‌گیرد. اکسینوس 990 سامسونگ به واحد گرافیکی Mali G77 MP11 مجهز است.

ایرانیان جهان

بررسی ال جی ولوت بررسی گلکسی S20 FE سامسونگ
گوشی‌های مجهز به پردازنده‌های اکسینوس عموما با مشکل داغ‌شدن مواجه هستند و این مشکل در گلکسی S20 اف ای هم دیده می‌شود؛ بااین‌حال تجربه‌ی کار با ال جی ولوت نشان می‌دهد این گوشی در حد گوشی سامسونگ داغ نمی‌شود. ال جی ولوت با وجود بهره‌مندی از پردازنده‌ی ضعیف‌تر نسبت‌به گلکسی S20 اف ای، می‌تواند بسیاری از بازی‌ها را با تنظیمات گرافیکی و نرخ فریم مطلوب اجرا کند؛ البته به‌هنگام کار با ال جی ولوت متوجه شدیم که گوشی گهگاه با لگ مواجه می‌شود که دلیل اصلی آن، بهینه‌ نبودن نرم‌افزار دستگاه است. گوشی ال جی ولوت در یک کانفیگ با 6 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به بازار عرضه شده است؛ بااین‌حال گلکسی S20 اف ای 6 یا هشت گیگابایت حافظه‌ی رم به‌همراه 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد. حافظه‌ی ال جی ولوت از نوع UFS 2.1 و حافظه‌ی گلکسی S20 اف ای از نوع UFS 3.1 است و این یعنی نماینده‌ی سامسونگ حافظه‌ی پرسرعت‌تری دارد.

ایرانیان جهان

بررسی زومیت نشان می‌دهد گوشی ولوت از اسپیکر بهتری نسبت‌به گلکسی S20 اف ای بهره‌مند است. اسپیکر ولوت در زمینه‌ی بلندی و شفافیت صدا، در سطح بالاتری نسبت‌به نماینده‌ی سامسونگ قرار می‌گیرد. ال جی ولوت شارژدهی بهتری دارد
ولوت از باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد، اما ظرفیت باتری گلکسی S20 اف ای 4500 میلی‌آمپرساعت است. بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که نرخ نوسازی 120 هرتزی نمایشگر باعث می‌شود تا شارژدهی گلکسی S20 FE ضعیف‌تر از ال جی ولوت باشد. دو گوشی ال جی و سامسونگ به‌ترتیب از شارژ سریع 15 و 25 وات استفاده می‌کنند. گوشی‌های موردبحث با اندروید 10 عرضه شده‌اند، بااین‌حال نرم‌افزار و تجربه‌ی کاربری گلکسی S20 اف ای کمی بهتر ارزیابی می‌شود.

ایرانیان جهان

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی ال جی ولوت و گلکسی S20 اف ای چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/228427/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس

حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

تجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

حمله انتحاری نافرجام به خودروی اتباع خارجی در کراچی پاکستان

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»

مجلس در تعطیلی پنج ‌شنبه‌ها توجهی به بخش خصوصی ندارد

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت

راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟

پایان یکه تازی اردوغان؟

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد