ایرانیان جهان

آخرين مطالب

رجا نوشت: نتیجه ملموس «صبر راهبردی» دولت روحانی اخبار ایران

رجا نوشت: نتیجه ملموس «صبر راهبردی» دولت روحانی
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - رجا /متن پیش رو در رجا منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
دشمنان جمهوری اسلامی ایران و به خصوص رژیم صهیونیستی فهمیده‌اند مادامی که دولت ایران به دنبال مذاکره با آمریکا می‌دود، می‌توانند ضربات کاری را به جمهوری اسلامی وارد کنند.
در روزهایی که حسن روحانی به دنبال انعقاد توافق برجام با غربی‌ها بود، حامیان اصلاح‌طلبش عدم امضای برجام را مساوی با شروع جنگ می‌خواندند و پس از توافق نیز برجام را دور کننده سایه جنگ از کشور می‌دانستند.
عطش جریان غربگرا برای مذاکره با آمریکا آنقدر زیاد بود که سرنوشت کشور را، به طور تمام و کمال به توافق با ایالات متحده، ولو توافق بد، گره زدند.
دولت حسن روحانی در موضوع تعامل و مذاکره با غرب آنقدر ناشیانه عمل کرده است که دیگر دشمنان جمهوری اسلامی نیز دریافته‌اند که اهمیت گفتگو با آمریکا و متحدانش برای روحانی، بالاتر از هر چیزی است.
دشمنان جمهوری اسلامی ایران و به خصوص رژیم صهیونیستی فهمیده‌اند مادامی که دولت ایران به دنبال مذاکره با آمریکا می‌دود، می‌توانند ضربات کاری را به جمهوری اسلامی وارد کنند.
به گزارش رجانیوز، یک روز پس از اعلام راه‌اندازی دوباره «مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته» از سوی حسن روحانی، تأسیسات هسته‌ای نطنز دچار حادثه شد. حادثه‌ای که گرچه سخنگوی سازمان انرژی اتمی در اظهارات اولیه خود سعی در بی اهمیت جلوه دادن آن داشت، اما ساعاتی بعد از حادثه که رسانه‌های بیگانه خبر از خرابکاری رژیم صهیونیستی در سایت هسته‌ای نطنز دادند، مسئولین دولت روحانی نیز با تأیید این موضوع، تلویحاً خسارات وارده را قابل توجه دانستند.
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان طی اظهاراتی با اشاره به نقش مستقیم رژیم صهیونیستی در خرابکاری نطنز، گفت: این اقدام علیه مرکز غنی سازی نطنز نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت‌های صنعتی و سیاسی کشور برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته‌ای است.
جواد ظریف وزیر امور خارجه مان نیز در نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس، در اظهارات خود، به صورت ضمنی خبر از خسارت بالا به تاسیسات داد. ظریف گفت: نطنز قوی‌تر از گذشته با استفاده از ماشین‌های پیشرفته تر ساخته خواهد شد و اگر فکر می‌کنند دست ما در مذاکره ضعیف شده است، اتفاقا این عمل زبونانه موضع ما را در مذاکرات قوی‌تر خواهد کرد و طرف‌های مذاکره باید بدانند اگر تاکنون با تاسیسات غنی سازی با ماشین‌های نسل اول مواجه بودند الان نطنز می‌تواند مملو از سانتریفیوژهای پیشرفته با چند برابر توان غنی‌سازی باشد.
حادثه‌ای که دو روز قبل در نظنز اتفاق افتاد، در طول نه ما گذشته، دومین خرابکاری رژیم صهیونیستی در این سایت هسته‌ای است. به علاوه اینها، از سال 98 تاکنون، ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست آمریکایی‌ها و همچنین ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان شهید فخری‌زاده توسط رژیم صهیونیستی، از دیگر اقدامات رژیم صهیونیستی و ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است. اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا دولت حسن روحانی پاسخ درخوری، حتی در حد و اندازه یک بیانیه به اقدامات خرابکارانه آمریکا و به ویژه رژیم صهیونیستی نمی‌دهد؟
از زمان خروج آمریکا از برجام تا به امروز، در مقابل هر خرابکاری رژیم صهیونیستی، دولت و حامیان غربگرایش، پاسخگویی به اقدامات رژیم صهیونیستی را بازی در پازل نتانیاهو دانسته و اعلام کرده‌اند که پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به خرابکاری‌ها، اثرات منفی در برجام خواهد گذاشت و جمهوری اسلامی با در پیش گرفتن صبر راهبردی و استراتژیک نباید در این دام بیافتد.
شاید تا تاکنون این راهبرد دولتی‌ها درست بوده باشد، اما به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی، سخن گفتن از تله و پازل نتانیاهو و صبر استراتژیک، معنایی نداشته و از درجه اعتبار ساقط است.
امروز تیم مذاکره کننده ایرانی در وین درحال مذاکره با طرف‌های غربی برای تفاهم دوباره با آمریکا بر سر برجام است. حسن روحانی در تلاش است تا به هر نحوی که شده، تا انتخابات ریاست جمهوری آتی کشورمان و برای تداوم گفتمان دولت تدبیر در دولت سیزدهم، از آمریکا کسب امتیاز کند.
رژیم صهیونیستی نیز به خوبی می‌داند که دولت تدبیر به‌خاطر این موضوع، در مقابل هر خرابکاری و حمله‌ای، سکوت اختیار کرده و خبری از پاسخ متقابل نخواهد بود.
برعکس ادعای جریان غربگرا که خرابکاری های رژیم صهیونیستی را در جهت مخالفت این رژیم با توافق ایران و آمریکا می‌داند، باید گفت که اطمینان آمریکا و رژیم صهیونیستی از برهم زدن میز مذاکرات از طرف ایران، باعث می‌شود که با خیال راحت و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای اقدام به خرابکاری می‌کنند تا دست جمهوری اسلامی در مذاکرات را خالی کنند. خرابکاری اخیر را نیز در همین راستا می‌توان تحلیل کرد.
بنابه اظهارات کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی، در خرابکاری اخیر رژیم صهیونیستی در نطنز، تعداد بالایی سانتریفیوژ مدل IR1 از بین رفت. این موضوع بدان معنی است که با از بین رفتن بخشی از تاسیسات هسته‌ای کشورمان در نطنز، جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین، در موضع ضعف قرار خواهد گرفت.
در هر حال آنچه که مشخص است و خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز به آن اشاره کرده است، این خرابکاری که ضربه اساسی به تاسیسات نطنز زده است، می‌توانست منجر به یک فاجعه انسانی شود.
حسن روحانی با گفتمان و راهبرد مذاکره به هر قیمتی با آمریکا، علاوه بر آنکه کشور را به عقب برگرداند، باعث شد تا صدمات جبران ناپذیری از سوی دشمنان متوجه جمهوری اسلامی ایران شود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/238770/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت