ورایزن دو برند AOL و یاهو را واگذار میکند
ایالات متحده آمریکا
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - ورایزن تصمیم گرفته است AOL و یاهو را در ازای پنج میلیارد دلار به آپولو بفروشد. تصاحب این دو برند در سالهای 2015 و 2017، در مجموع 9 میلیارد دلار هزینه روی دست ورایزن گذاشته بود.
ورایزن دارایی خود در AOL و یاهو را در قراردادی که گفته میشود بالغ بر پنج میلیارد دلار ارزش دارد، به Apollo Global Management واگذار میکند. شرکت مخابراتی برای تصاحب این دو سرویس تقریبا 9 میلیارد دلار پرداخت کرده بود. ورایزن همچنان 10 درصد از سهام یاهو را که از این پس توسط گورو گوراپان مدیریت میشود در مالکیت خود نگه میدارد. قرارداد جدید که شامل کسبوکار فناوری تبلیغاتی ورایزن میشود، هفتهی گذشته در رسانهها مورد اشاره قرار گرفت و هنوز بهطور کامل منعقد نشده است. این قرارداد پس از بسته شدن، تلاش نافرجام ورایزن در حوزهی تولید محتوای چندرسانهای و تبلیغات را به پایان راه میرساند. آپولو شرکتی با سهامی خاص است که بهعنوان مالک هتل ونتیان در لاس وگاس و خردهفروشی مایکلز (فروشندهی صنایع دستی) شناخته میشود. لیان بلک ، همبنیانگذار آپولو، مدتی پس از اینکه مشخص شد 150 میلیون دلار به جفری اپستین داده است، از سمت رئیس هیئتمدیرهی این شرکت استعفا داد. بر اساس آنچه ورج مینویسد، رید ریمن (شریک آپولو) گفته است: «ما هیجانزدهایم تا پتانسیل فوقالعادهی یاهو و مجموعهی بینظیر برندهای آن را شکوفا کنیم.» او میگوید آپولو احترام زیادی برای تلاشهایی قائل است که دستاندرکاران یاهو در این چند سال انجام دادهاند. مقالههای مرتبط:
داستان برند یاهو، روایت سقوط یک استارتاپ یونیکورن داستان برند: ورایزن، برند جوانی که ریشه در اختراع تلفن دارد
ورایزن در سال 2015 با پرداخت 4٫4 میلیارد دلار AOL را تصاحب کرد و دو سال بعد سراغ تصاحب یاهو با مبلغ 4٫5 میلیارد دلار رفت. زیرشاخههای رسانهای که مواردی نظیر یاهو اسپرت، تککرانچ و انگجت را شامل میشود تحت برندی با نام Oath تلفیق شدند. این واحد تجاری در سال 2018 به گروه رسانهای ورایزن تغییر نام داد. ورایزن در سال 2019 تامبلر را به مبلغی نامشخص فروخت. برخی رسانهها گفتند تامبلر کمتر از سه میلیون دلار ارزش داشته است. یاهو در سال 2013 رقم هنگفت 1٫1 میلیارد دلار برای این پلتفرم وبلاگ نویسی پرداخت کرده بود. در سالهای نهچندان دور AOL درگاه اتصال کاربران به اینترنت محسوب میشد و یاهو صفحهی اصلی آن بود. AOL در دوران اوج خود به ارزش بازار 200 میلیارد دلار رسیده بود. همچنین زمانی سرمایهگذاران میگفتند یاهو بیش از 125 میلیارد دلار ارزش دارد.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/244553/