ایرانیان جهان

آخرين مطالب

آنچه که باید از الزامات حمل دوچرخه در مترو بدانید شهرداری تهران

آنچه که باید از الزامات حمل دوچرخه در مترو بدانید
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - شهر: استفاده از دوچرخه برای انجام سفرهای درون شهری آسان‌تر از ماندن در ترافیک و اتلاف زمان، سوخت و انرژی است. اما باید بدانید که دوچرخه سواری همچون رانندگی قوانین و مقررات ویژه خود را دارد.

به گزارش شهر ، برحسب معمول استفاده از دوچرخه به منظور سفرهای درون شهری بیشتر برای مسیرهای کمتر از 10 کیلومتر انجام می‌شود. بنابراین اگر فاصله خانه تا محل کار شما حدود 20 کیلومتر باشد، طی کردن این مسیر تنها با دوچرخه در یک روز تابستانی کار طاقت فرسایی خواهد بود.
اما اگر این مسیر به یک تا پنج کیلومتر کاهش یابد، چطور؟ آن زمان می‌توانید با رکاب زدن حداکثر پنج کیلومتر مسافت خود را به نزدیک‌ترین ایستگاه حمل و نقل عمومی برسانید و دوچرخه را در پارکینگ ویژه پارک کنید با استفاده از مترو و حمل دوچرخه با خود، به مسیر ادامه دهید.
الزامات حمل دوچرخه توسط مسافران در اماکن مترو
دوچرخه سواری نیز همانند رانندگی قوانین ویژه و خاص خود را دارد. این قوانین تنها مختص زمانی نیست که شما پا بر رکاب دوچرخه می‌زنید، بلکه پارک دوچرخه و حمل آن در هر فضا و مکانی الزامات ویژه خود را طبق دستورالعمل‌های اجرایی هر محیط دارد.
یکی از آن الزامات، حمل دوچرخه در مترو تهران و انجام سفرهای ترکیبی دوچرخه-مترو است. در ادامه 12 الزام حمل دوچرخه در مترو را می‌خوانید.
حمل دوچرخه‌های تاشو به اماکن مترو در همه روزها به جز ساعات پیک مسافری ایام عادی (شنبه تا پنجشنبه 6:30 الی 9:30 صبح و 16:00 الی 19:00 عصر) مجاز است.
حمل دوچرخه‌های تاشو به اماکن مترو با ابعاد حداکثر 90*60*30 سانتیمتر مجاز است.
حمل دوچرخه‌های معمولی در ایام عادی بعد از ساعت 20:00 و در ایام تعطیلات رسمی و سیزده روز اول فروردین در تمامی ساعات بهره برداری از مترو مجاز است.
مسافران دارای دوچرخه فقط از واگن مشخص شده قطارها می‌توانند استفاده کنند.
سوار شدن روی دوچرخه در همه ایستگاه‌ها و قطارهای مترو ممنوع است و مسافران دارای دوچرخه تنها مجاز به حمل دوچرخه در اماکن مترو هستند.
حمل دوچرخه‌های برقی به صورت روشن در اماکن مترو ممنوع است.
استفاده از پله برقی و آسانسور در ایستگاه‌های مترو برای حمل دوچرخه ممنوع است.
رها کردن دوچرخه در ایستگاه‌ها و واگن‌های قطار ممنوع و لازم است برای ایمنی بیشتر، دوچرخه توسط صاحب آن مهار شود.
مسافرانی که اقدام به حمل دوچرخه از طریق مترو می‌کنند لازم است برای حفظ ایمنی خود و دیگر مسافران، کمال همکاری و تعامل را با کارکنان ایستگاه داشته باشند.
مسوولیت ناشی از رعایت نکردن موارد ایمنی در ایستگاه و قطارهای مترو برعهده مسافر حمل کننده دوچرخه است.
مسافرانی که اقدام به حمل دوچرخه توسط مترو می‌کنند، ضروری است مراقبت برخورد دوچرخه با دیگر مسافران باشند و باعث اذیت و آزار مسافران دیگر نشوند.
لباس مسافران حمل کننده دوچرخه باید متعارف با عرف عمومی و شرعی جامعه باشد.

ایرانیان جهان


خبرنگار: ملیکا هاشمی

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/245357/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت