ایرانیان جهان

آخرين مطالب

​18 هزار نفر مددجوی بهزیستی در اردبیل مستمری دریافت می‌کنند وزارت رفاه

​18 هزار نفر مددجوی بهزیستی در اردبیل مستمری دریافت می‌کنند
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در حال‌ حاضر 18 هزار نفر به صورت ماهانه علاوه بر خدمات کمک هزینه‌ای بهزیستی استان مستمری را در قالب مبالغ تعیینی دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل؛ بهزاد ستاری ، با اشاره به نبود تعویق پرداختی مستمری‌های مددجویان اردبیل اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی در بودجه مصوب 1400 افزایش مستمری مددجویان بهزیستی با رشد چند درصدی نسبت به سال گذشته خواهد بود که در همین رابطه در استان اردبیل از ابتدای سال جاری تا به اکنون مستمری فروردین و اردیبهشت ماه طبق بودجه تعریفی به حساب مددجویان واریز شده است.
وی اضافه کرد: در برخی موارد افزایش دو برابری مستمری مددجویان در استان را شاهد بودیم که در همین راستا پرداخت مستمری به صورت ماهانه از 200 هزار تومان برای یک نفر تحت تکلف در سال 1399 به 350 هزار تومان در سال جاری رسیده است که تا پایان سال نیز با تخصیص بودجه مدنظر شاهد افزایش مستمری‌ها خواهیم بود که این پرداختی از تمام هزینه‌های کمکی همانند هزینه درمان، مسکن، ازدواج، تحصیل، اشتغال و توانبخشی و توانپزشکی مددجویان تحت پوشش جدا است.
مدیرکل بهزیستی استان افزایش مستمری خانوارهای 5 نفر و افراد با شرایط سلامتی خاص تحت پوشش بهزیستی را یادآور شد و تصریح کرد: برای خانواده‌های دو نفره مبلغی در حدود 450 هزار تومان و و 5 نفر به بالا در حدود یک میلیون و 100 هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.
ستاری با بیان این که افزایش مستمری‌ها از خرداد ماه امسال به صورت جدی اعمال خواهد شد، افزود: مستمری خرداد ماه مددجویان بهزیستی در اقدامی مضاعف به حساب سرپرستان و افراد واریز شده است که این مبلغ تا احتساب مابه‌التفاوت افزایش سالانه و موعد اعمال این افزایش برای مددجویان قابل برداشت نخواهد بود.
18 هزار نفر در اردبیل مستمری دریافت می‌کنند
مدیرکل بهزیستی استان ضمن اشاره به تعداد کل افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی استان گفت: در حال‌حاضر 18 هزار نفر به صورت ماهانه علاوه بر خدمات کمک هزینه‌ای بهزیستی استان مستمری را در قالب مبالغ تعیینی دریافت می‌کنند.
ستاری تصریح کرد: علاوه بر این تعداد افراد 32 هزار پرونده دیگر در بهزیستی استان وجود دارد که در مجموع و با احتساب افراد خانوارهای تحت پوشش در حال‌حاضر 58 هزار نفر مستقیماً از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند می‌شود که تعدادی از این افراد هم مستمری و هم خدمات کمکی و تعدادی فقط خدمات کمکی دریافت می‌کنند.
به گفته وی افرادی با ضایعه نخاعی و معلولیت خیلی شدید در زمره افرادی قرار دارند که به صورت ماهانه از سوی بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند، اما افرادی که معلولیت آن‌ها حاد نبوده و در سطح متوسط یا پایین‌تر قرار دارد نمی‌توانند از خدمات مستمری بهزیستی برخوردار شوند اما همین جامعه هدف می‌توانند از خدمات کمکی همچون خدمات تحصیلی، شهریه دانشجویی و دانش‌آموزی، درمان، مسکن، ازدواج، اشتغال و مواردی از این قبیل بهره‌مند شوند.
وی به پرداخت هزینه کمک پرستاری به معلولان ضایعه نخاعی اشاره و بیان کرد: این هزینه در سال گذشته 600 هزار تومان بود که در سال 1400 بنا به افزایش هزینه‌های درمان تا سقف یک میلیون تومان افزایش یافته است.
معیشت مددجویان در وضعیت بغرنج قرار دارد
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت معیشت مددجویان تحت تکلف بهزیستی استان گفت: در یک حالت کلی اگر قرار بر ارزیابی وضعیت معیشت مددجویان باشد باید بگوییم که این قشر حداقل در این یک مورد با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و مستمری ماهانه این افراد مکفی نیازهای آنان نیست.
ستاری تصریح کرد: علی‌رغم تمامی افزایش‌ها در مستمری و خدمات نقدی و کمکی بهزیستی به جامعه هدف اما متأسفانه باز هم در مواردی در استان شاهد گلایه و شرایط سخت و بغرنجی افراد هستیم که این مورد برای ما کاملاً قابل درک بوده اما برای حمایت بیشتر نیازمند اهتمام و توجه جدی دولت هستیم.
وی اذعان کرد: حتی در برخی موارد کمک‌های موردی و مشارکتی بهزیستی برای تعدادی از افراد کفایت نمی‌کند چرا که شرایط سخت این قشر آسیب‌پذیر و نجات آنان از شرایط فعلی در این برهه از زمان واقعاً نیازمند تدابیر دلسوزانه و مسئولانه است.
این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای استان در بحث مسکن و درمان مددجویان با مشکلاتی مواجه هستیم و این در حالی است که بهزیستی استان در مقاطعی از زمان در سال‌های گذشته با ارائه تسهیلات مسبب و بانی اصلی خانه‌دار شدن تعداد زیادی از مددجویان بوده است.
افزایش مستمری‌ها پاسخگوی بخشی از نیاز جامعه هدف است
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به راهکار و تدبیر اساسی برای خروج جامعه مددجویان از خیل مشکلات معیشتی اظهار کرد: مشکلات معیشتی مددجویان بهزیستی در حال‌حاضر به اقتضای شرایط فعلی کشور صرفاً با تدابیر دولت و راهکارهای اثربخش آن قابل رفع و رجوع است و مراکز استان‌ها قادر به پاسخگویی به بخشی از مشکلات این جامعه عظیم در کشور هستند.
ستاری عنوان کرد: افزایش مستمری‌ها که با توجه به افزایش بودجه 1400 در دستور کار بهزیستی قرار گرفته فقط بخشی از مشکلات مددجویان را برطرف می‌کند که در صورت برنامه‌ریزی برای حل مشکلات این افراد در جامعه باید دو هدف را اساس تدابیر خود قرار دهیم که یکی از آن‌ها معیشت و دیگری اشتغال جامعه مددجویان در کشور است.
وی به اختصاص بخشی از بودجه مصوب 1400 به بحث اشتغال مددجویان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه امسال مبلغ 3 هزار میلیارد تومان به اشتغال مددجویان بهزیستی در کشور اختصاص یافت که مبلغ مصوب برای هر نفر از 50 میلیون تومان در سال گذشته با افزایش دو برابری به 100 میلیون تومان در سال جدید ارتقا یافته است.
وی در خبری مسرت‌بخش به مددجویان اردبیل از افزایش سهم اشتغال این افراد در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی اردبیل خبر داد و افزود: با رایزنی‌هایی که با مدیران عامل کارخانه‌ها انجام شد سهم اشتغال مددجویان اردبیل در سال جاری در این واحدها با افزایش قابل توجهی روبه‌رو خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/249776/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت

جنبش انصارالله یمن: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

تنش میان حزب‌الله با رژیم اسرائیل بالا گرفت؟

جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین به فرانسه رسید

انتقاد از مصوبه مجلس در مورد مالیات طلا؛ دیگر مردم سمت خرید طلا هم نمی‌آیند

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی / فقط تا روز یکشنبه می‌مانیم /جلسه سومی وجود ندارد

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی

آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان

صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی

تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد