ایرانیان جهان

آخرين مطالب

امضای تفاهم‌نامه چند جانبه برای توسعه مشاغل خانگی در استان البرز وزارت رفاه

امضای تفاهم‌نامه چند جانبه برای توسعه مشاغل خانگی در استان البرز
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - تفاهم نامه چندجانبه به منظور توسعه مشاغل خانگی در استان فی مابین اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی،جهاد دانشگاهی،شهرداری کرج و پیشرانان حوزه مشاغل خانگی البرز منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان البرز ؛حسین فلاح نژاد مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز گفت: بخش مهمی از نیروهای کار غیر فعال استان را زنان خانه‌دار تشکیل داده‌اند که استفاده از ظرفیت آنها در حوزه مشاغل خانگی علی‌رغم اینکه راهی برای توسعه اقتصادی استان است، بهبود معیشت خانوارهای البرزی را نیز به دنبال دارد.
وی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک میان سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری کرج، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز، جهاد دانشگاهی البرز و پیشرانان حوزه مشاغل خانگی با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در البرز با جدیت در حال اجرا است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی و سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری کرج به عنوان دو رکن اصلی اجرای این طرح با عشق و تعهد بسیار به دنبال آن هستند که البرز بتواند در حوزه توسعه مشاغل خانگی به چشم انداز مورد نظر برسد.
فلاح نژاد ادامه داد: بدون شک هر طرح و ایده‌ای که به مرحله اجرا می‌رسد، در ماه‌های اول اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شود ولی نقیصه‌ها نباید مانع دستیابی به اهداف بزرگ باشد.
وی با اشاره به لزوم استفاده از نیروهای کار غیرفعال استان اضافه کرد: بخش مهمی از نیروهای کار غیر فعال استان را زنان خانه‌دار تشکیل داده‌اند که استفاده از ظرفیت آنها در حوزه مشاغل خانگی به رغم اینکه راهی برای توسعه اقتصادی استان است، بهبود معیشت خانوارهای البرزی را نیز به دنبال دارد.
وی گفت: با استفاده از ظرفیت‌های موجود و با تعامل با متولیان حوزه اشتغال می توان به روزی رسید که البرز در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در میان سایر استان‌های کشور به الگویی مناسب تبدیل شده باشد.
البرز می‌تواند به الگوی توسعه مشاغل خانگی تبدیل شود
احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز نیز در این مراسم گفت: در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اگر نگاه‌ها به قالب‌های اداری و سازمانی محدود شود، هرگز به اهداف پیش بینی شده دست نمی‌یابیم و خوشبختانه تا کنون هم چنین نگاهی وجود نداشته و دست اندرکاران اجرای این طرح به صورت جهادی و صرف انرژی مضاعف کارها را پیش برده‌اند.
وی ادامه داد: خوشبختانه استانداردهای لازم در فرایند اجرای این طرح رعایت شده و امیدواریم در آینده نزدیک البرز به الگویی در این طرح تبدیل شود.
فیروزی توضیح داد: در گذشته برای دستیابی به توسعه اقتصاد بر کسب وکارهای متوسط و بزرگ تمرکز می شد ولی چندسالی است این نگاه متعادل شده و کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی نیز در این فرایند مورد توجه قرار گرفته‌اند.
وی افزود: مشاغل خانگی عنوان عنصری توسعه‌ای نقش به سزایی در بهبود وضعیت معیشت خانواده‌ها دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی باید به گونه‌ای عمل شود که اگر روزی جهاد دانشگاهی، اداره کل تعاون و شهرداری در کنار مجموعه نبودند، سیستم ایجاد شده در مسیر مشخص حرکت کند.
وی با اشاره به این که طی سه سال اخیر توسعه مشاغل خانگی مورد توجه مسئولین قرار گرفته و هدف گذاری در این خصوص با حساسیت بیشتری در حال انجام است، افزود: البرز ظرفیت‌های ویژه ای در این خصوص دارد که با دارا بودن برندهای مطرح هم می‌تواند در فروش تولیدات این حوزه در سطح ملی و هم فراملی موفق باشد.
وی تاکید کرد: این ظرفیت وجود دارد که فروش مجازی و آنلاین تولیدات حوزه مشاغل خانگی را افرایش دهیم و از این طریق کسب و کار فعالان این بخش را رونق دهیم.
مشاغل خانگی فرصتی برای بهبود معیشت خانوار
ابوالحسن قاسمپور مدیر اجرایی طرح مشاغل خانگی در استان البرزهم در این مراسم با اشاره به نقش پیشران‌ها درپیشبرد بهتر اهداف طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: پیشران‌ها نقش به سزایی در حل مشکلات و رفع ابهامات متقاضیان و کسانی که علاقه مند به فعالیت در حوزه مشاغل خانگی هستند، دارند.
وی ادامه داد: پیشران‌ها این ظرفیت را دارند که در حوزه تخصصی خود به متقاضیان این حوزه مشاوره ارائه دهند و آنها را در جریان جزئیات مسیری که در پیش دارند قرار دهند.
وی ادامه داد: برخی از پیشران‌ها برای پیشبرد بهتر امور به فکر راه اندازی شرکت‌های تعاونی و انجمن‌های تخصصی هستند که باعث می‌شود اهداف تبیین شده برای توسعه مشاغل خانگی در البرز با سرعت بیشتری محقق شود.
قاسمپور در ادامه با اشاره به نقش سازمان‌های مختلف در اجرای هر چه موفق‌تر طرح توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد: در این حوزه دستگاه‌ها به سه گروه تقسیم شده‌اند که گروه اول مثل جهاد کشاورزی، سازمان صمت و اداره کل ارشاد اجرایی هستند، گروه دوم مثل بهزیستی و کمیته امداد که هم منابع مالی و هم مشاوره‌ای دراختیار دارند حمایتی هستند و گروه سوم مثل جهاد دانشگاهی، استانداری و اداره کل کار نقش تسهیلگری دارند.
وی گفت: اگر این سه مجموعه کنار هم باشند اکوسیستم مورد نیاز برای اجرای موفق طرح توسعه مشاغل خانگی ایجاد می‌شود.
قاسمپور همچنین به نقش زنان سرپرست خانوار در این طرح اشاره کرد و گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفت بیش از 75 درصد متقاضیان شرکت در این طرح در البرز زنان سرپرست خانوار هستند که این امر از ظرفیت بالای این گروه برای اشتغال زایی و بهبود معیشت خانوار حکایت دارد.
وی دربخش دیگری از این نشست به برخی مشکلات موجود در مسیر اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: عدم شناسایی در دسترسی به بازار فروش از مهمترین این مشکلات است بنابراین در کنار ایجاد شرایط تک فروشی برای تولیدات این بخش باید به فکر مرکز پخش مویرگی و ایجاد شبکه بازاریابی فعال باشیم.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/250876/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

بایدن در آستانه شکست؟

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

توقیف خودروی قاچاق در ساری

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن

«هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد

ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی