نقش احتمالی میکروبیوم روده در واکنش ترس در نوزادان ایالات متحده آمریکا

نقش احتمالی میکروبیوم روده در واکنش ترس در نوزادان

ایرانیان جهان - پژوهشگران با مطالعه واکنش نوزادان دربرابر ترس و تجزیه‌و‌تحلیل باکتری‌های روده آن‌ها، حدس زدند که ارتباطی میان میکروبیوم و واکنش‌های ترس وجود دارد.

هرچه بیشتر درباره میکروبیوم انسان می‌آموزیم، بیشتر متوجه می‌شویم وجهه‌های مختلفی از زندگی ما تحت‌تأثیر این موجودات ریز نامرئی قرار دارد که درون بدن ما زندگی می‌کنند. این رابطه اسرارآمیز و پیچیده به اولین لحظات تولد ما برمی‌گردد و فقط بر سلامتی ما تأثیر نمی‌گذارد؛ بلکه ظاهرا روی عواطف و رفتار ما نیز اثرگذار است. به‌گزارش ساینس الرت ، به‌تازگی دانشمندان دریافته‌اند حتی واکنش نوزادان درمقابل ترس را می‌توان تا حدودی براساس ترکیب باکتری‌هایی تعیین کرد که درون روده انسان زندگی می‌‌کنند. در مطالعه‌ای جدید، دانشمندان دریافتند نوزادانی میکروبیوم آن‌ها از توازن کمتری برخوردار بود (فراوانی برخی باکتری‌ها در روده آن‌ها بیشتر بود) و درمقایسه‌با نوزادانی که باکتری‌های روده آن‌ها متوازن‌تر بود، رفتار ترس بیشتری از خود نشان می‌دادند. در این آزمایش، واکنش گروهی متشکل از 30 نوزاد که هرکدام تقریبا یک‌ساله بودند، در زمانی‌ تجزیه‌و‌تحلیل شد که پژوهشگری مجموعه‌ای از ماسک‌ها، ازجمله ماسک اسب، ماسک میمون و ماسک موجود فضایی را درمقابل آن‌ها به چهره می‌زد. مقاله‌های مرتبط:
ترشح هورمونی هنگام ترس به استخوان‌ها برای مقابله با خطر کمک می‌کند کشف جهش ژنتیکی جدیدی که موجب کاهش ترس و اضطراب می‌شود باکتری‌های روده و تأثیر آن بر رشد مغز کودک
برای هر کودک ترس نمایان‌شده در چهره‌اش، پریشانی کلامی، ترس بدنی، رفتار فرار و واکنش یکه‌خوردن ارزیابی می‌شد. درحالی‌که این کار برای نوزدان شرکت‌کننده در مطالعه کمی نامهربانانه به‌نظر می‌رسد، پژوهشگران مطمئن شدند که این تجربه برای شرکت‌کنندگان خردسال خیلی تهدیدآمیز نبوده است. ربکا نیکمیر ، متخصص اطفال و عصب‌شناس دانشگاه ایالتی میشیگان، توضیح می‌دهد: «واقعا می‌خواستیم این تجربه برای کودکان و والدین آن‌ها دلپذیر باشد. والدین در تمام مدت آنجا بودند و در زمان دلخواه می‌تواستند دخالت کنند.» نکته جالب اینکه وقتی نتایج با مجموعه داده دیگری از همان گروه مقایسه شد (تجزیه‌و‌تحلیلی از نمونه‌های مدفوع نوزادان که در یک ماهگی و یک سالگی گرفته شده بود)، ارتباطی میان ترکیب میکروبیوم روده و سطح ترس در آزمایش ماسک پیدا شد. در این‌ زمینه، خصوصا فراوانی کمتر باکتروئیدس و فراوانی بیشتر باکتری‌های ویلونلا ، دایلیستر ، بیفیدوباکتریوم ، لاکتوباسیلوس‌ و جنسی از کلوستریدیوم‌ها با افزایش رفتار ترس ارتباط داشت و بیشتر در نوزادانی آشکار بود که وقتی تازه متولد شده بودند، یکنواختی کمتری در میکروبیوم خود داشتند. پژوهشگران بر این موضوع تأکید می‌کنند که لزوما مشکلی ازنظر پاسخ ترس شرکت‌کنندگان خردسال مطالعه وجود ندارد؛ اگرچه در مقطعی از زندگی، یادگیری نحوه تنظیم ترس یکی از عناصر مهم سلامت روان است. نیکمیر می‌گوید: واکنش‌های ترس بخش طبیعی از رشد کودک است. کودکان باید از تهدیدهای موجود در محیطشان آگاه و آماده پاسخ‌گویی دربرابر آن‌ها باشند؛ اما اگر نتوانند هنگامی‌که وضعیت بی‌خطر است، آن پاسخ را تعدیل کنند، ممکن است درمعرض خطر فراوان ابتلا به اضطراب و افسردگی در مراحل بعدی زندگی قرار گیرند. پژوهشگران درباره این موضوع کاملا مطمئن نیستند که توزیع میکروبیوم روده چگونه و چرا ممکن است بر واکنش فرد دربرابر ترس اثر داشته باشند، هرچند قبلا ارتباط چنین تفاوت‌هایی در نسبت باکتری‌ها با ترس در مطالعات حیوانی نشان داده شده است. تجزیه‌وتحلیل حاصل از داده‌های تصویربرداری عصبی با استفاده از اسکن‌های MRI شواهدی در حمایت از این موضوع ارائه داده است که حجم آمیگدال (عامل مؤثر در پردازش ترس و دیگر پاسخ‌های عاطفی در یک‌سالگی نیز ممکن است با ترکیب میکروبیوم ارتباط داشته باشد. بااین‌حال، پژوهش‌های بیشتری برای بررسی این موضوع باید انجام شود. مطالعه جدید فقط مطالعه‌ای آزمایشی با گروه کوچکی از شرکت‌کننده و نه‌چندان متنوع بود و با هدف درک این موضوع انجام شد که آیا بررسی ارتباط احتمالی میان توسعه رفتارهای ترس انسان و میکروبیوم در مطالعات بزرگ‌تر ارزش دارد. توصیه پژوهشگران این است تا زمان تکرار این نتایج، یافته‌ها با احتیاط تفسیر شود. درحال‌حاضر، آنچه می‌دانیم، این است که آغاز ترس انسان ممکن است به‌نوعی با ترکیب میکروبیوم روده در ابتدای زندگی ارتباط داشته باشد و مسیری که این احساس در مراحل بعدی زندگی در پیش می‌گیرد، ممکن است به افزایش یا کاهش رشد جمعیت‌های میکروبی روده نیز بستگی داشته باشد. پژوهشگران در مطالعه‌شان نوشتند: نتایج ما نشان می‌دهد میکروبیوم روده نوزاد ممکن است روی روند توسعه واکنش‌پذیری ترس مؤثر باشد و آمیگدال ممکن است در این زمینه دخیل باشد. با پژوهش‌های بیشتر، ممکن است مشخص شود میکروبیوم روده در تعدیل توسعه ترس نقش مهمی ایفا می‌کند؛ از‌این‌رو، ممکن است به ابزار مهمی برای پیشگیری یا بهبود اختلالات روان‌پزشکی و مشکلات رفتاری تبدیل شود که یکی از ویژگی آن‌ها واکنش‌پذیری غیرطبیعی دربرابر ترس است. یافته‌های این پژوهش در مجله Nature Communications گزارش شده است.

مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد

ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است

زیرساخت‌های لازم در 3 بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد

رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود

رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود

رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

اختصاص 420 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است

دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم

کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟

اقدام دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه