ایرانیان جهان

آخرين مطالب

رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب مردمی، صریح و صادق اخبار ایران

رئیس‌جمهوری در تراز انقلاب مردمی، صریح و صادق
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
نخستین نشست مطبوعاتی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری، دیروز دوشنبه، سی‌ویکم خردادماه، با حضور بیش از 380 خبرنگار از 201 رسانه داخلی و خارجی در مجتمع شهید بهشتی تهران برگزار شد.
آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ملت در این نشست مطبوعاتی برخلاف رئیس‌جمهور پیش از خود در تشریح اوضاع کشور از عبارت «تقصیر دولت قبل است» استفاده نکرد- هرچند دلیل مشکلات امروز کشور برای همه مردم روشن است- بلکه سعی داشت به‌جای مقصریابی، افقی روشن در برابر دیدگان مردم رنج‌دیده ‌ترسیم کند.
اجرای عدالت، بهبود وضعیت اقتصادی، ایجاد انسجام ملی و سیاست خارجی واقع‌بینانه چهار اصل دولت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور منتخب ملت بود که در این نشست مطبوعاتی به آنها‌ اشاره کرد.
موضوع برجام و نحوه مواجهه دولت سیزدهم با آن نیز از جمله موضوعاتی بود که به دفعات از سوی خبرنگاران، به‌ویژه نمایندگان رسانه‌های غربی مطرح شد و آیت‌الله رئیسی قاطعانه تأکید کرد که «سیاست خارجی دولتم از برجام شروع نشده و به برجام ختم نمی‌شود» و در ادامه با بیان اینکه «اجازه نخواهد داد مذاکره برای مذاکره باشد» تصریح کرد که «تعامل را با همه دنیا و همه کشورهای دنیا به‌عنوان یک اصل تعاملی گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال کرد».
اما نقطه عطف و شاه بیت سخنان آیت‌الله رئیسی در این نشست خبری «نه» قاطع منتخب ملت ایران به دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا بود، آنجا که رئیسی در پاسخ به سؤال خبرنگار روسی مبنی بر اینکه آیا در صورت برداشته شدن تحریم‌ها حاضر به دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا هستید، تنها یک کلمه پاسخ گفت: خیر!
«خیر» قاطع و محکم آیت‌الله رئیسی عزت و اقتدار ایران در سیاست خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران را پس از 8 سال زنده کرد و در حقیقت برگرفته از خیر گفتن مردم به ادامه سیاست‌های دولت تدبیر و امید بود و دوران جدید عزت‌آفرینی برای کشور را نوید می‌دهد.
آیت‌الله رئیسی در سخنان ابتدایی خود ضمن تبریک سالروز میلاد امام رضا علیه‌السلام، گفت: حماسه ملت بزرگ ایران در 28 خرداد 1400 به دنبال حماسه‌های بسیاری که مردم عزیزمان خلق کردند جلوه‌ای از حضور با اراده مردم عزیزمان است و پیام مهمی ‌برای همه جهانیان داشت.
حضور گسترده مردم در انتخابات علی‌رغم گله‌مندی‌ها
وی ادامه داد: این حضور گسترده و با معنای مردم علی‌رغم شرایط کرونایی و دشمنی‌های بسیار و ایجاد جنگ روانی از طرف دشمنان ایران شکل گرفت حضور ملت بزرگ ایران که ساعت‌ها پای صندوق‌های رای قرار داشتند علی‌رغم برخی گله‌مندی‌هایی که از وضع اقتصادی داشتند بود. رئیسی گفت: این حضور پیام‌های مختلفی داشت. یک پیام، پیام وحدت و انسجام ملی بود. پیام ملت ایران پیام ضرورت تغییر در شرایط اقتصادی و زندگی آنها بود. پیام ملت ایران، پیام مبارزه با فساد، فقر و تبعیض و در یک کلمه، اجرای عدالت در تمام شئون زندگی مردم بود.
باید به عهدی که با مردم بستیم وفادار ماند
رئیس‌جمهور منتخب گفت: به این عهدی که با مردم بستیم این باید به این عهد وفادار ماند. وفای به این عهد تلاش برای خدمتگزاری به مردم و باز کردن گره‌ها بود.
وی افزود: اطمینان داریم با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های ملت ایران و اعتماد به نیروی انسانی متراکم به‌ویژه جوانان غرورآفرین این ملت و با ذخایر ارزشمندی که کشور ما از آن برخوردار است ان‌شاءالله وضعیت و شرایط به نفع مردم تغییر خواهد کرد.
رئیس‌جمهور منتخب گفت: سیاست داخلی ما و اولویت‌های ما در این دولت بهبود وضعیت کسب و کار مردم و بهبود شرایط و وضعیت معیشت مردم خواهد بود و بهبود شرایط در دولت و در نظام اداری کارآمدی رقم خواهد زده شد که از بروکراسی که بعضاً بسیاری از اقدامات تحولی را در کشور مانع می‌شود حتما این شرایط تغییر باید کرد و یک نظام اداری کارآمدی سالم و قانون‌مداری توسط نیروهای کارآمد و انقلابی فسادستیز در کشور شکل خواهد گرفت. وی با‌ اشاره به عقب‌ماندگی در عدالت خاطرنشان کرد: محور تحول، اجرای عدالت بر بستر گام دوم انقلاب اسلامی است. به تمام اسناد بالادستی یعنی قانون اساسی جمهوری اسلامی، سیاست‌های مصوب نظام برنامه‌های توسعه توجه خواهد شد و ما در آستانه تشکیل دولت جدید برنامه توسعه هفتم را با همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس ان‌شاءالله دنبال خواهیم کرد.
اجازه نخواهیم داد مذاکره برای مذاکره باشد
رئیسی گفت: امید داریم که اقدامات ما در جهت بهبود شرایط گره‌گشایی جدی از زندگی مردم کند و امید را به مردم باز گرداند و اعتمادی که به دلایلی مخدوش شده، این اعتماد به مردم عزیز و جوانان برگردد به نحوی که احساس همگان این باشد که دولت، دولت امیدآفرین است، دولت، دولت یک جریان خاصی نخواهد بود. دولت و مدیران همکار با دولت در سراسر کشور کسانی هستند که وطن دوست هستند، دغدغه مردم دارند، دغدغه انقلاب دارند و دغدغه آنها رفع مشکلات مردم است. هر کس دلش برای مردم و انقلاب بتپد همکار ما در جای جای کشور خواهد بود.
وی درباره سیاست خارجی ادامه داد: دنیا بداند وضعیت با این حضور حماسه ساز مردم عزیز ایران تغییر کرده است و این وضعیت و شرایط جدید پیش روی دنیاست.
رئیس‌جمهور منتخب گفت: تا امروز فشار حداکثری بر مردم ما کارساز نشده است، باید تجدیدنظر کنند و برگردند. ملت ما نشان داده مقاومت و ایستادگی در مقابل فشارها دارد و دنیا باید بدانند که سیاست خارجی دولت ما از برجام شروع نمی‌شود چون به برجام هم محدود نخواهد شد.
وی ادامه داد: ما تعامل را با همه دنیا و همه کشورهای دنیا به‌عنوان یک اصل تعاملی گسترده و متوازن را در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد و در مذاکرات هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود، این مذاکره حتما مورد حمایت خواهد بود، اما ما وضعیت اقتصادی و شرایط مردم را به مذاکرات گره نخواهیم زد.
رئیس‌جمهور منتخب گفت: اجازه نخواهیم داد به نحوی مذاکره برای مذاکره باشد، اجازه نخواهیم داد مذاکرات فرسایشی باشد بلکه باید هر نشستی همراه با نتیجه باشد، نتیجه محوری موضوع ماست و باید آورده‌ای برای ملت بزرگ ایران داشته باشد در راستای آورده‌ای برای مردم و رفع محدودیت‌ها و تحریم‌ها و راستی‌آزمایی مسئله ارتباطات را ادامه خواهیم داد.
آمریکا و اروپا باید به تعهدات خود در قبال برجام عمل کنند
رئیس‌جمهور منتخب در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار یورونیوز مبنی بر اینکه برجام برای دولت شما چقدر اهمیت دارد و چه پیامی ‌برای آمریکا و اروپا دارید؟ تصریح کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا باید نگاه کنند که در قبال برجام چه کرده‌اند؛ آمریکا برجام را نقض کرد و اروپایی‌ها نیز به تعهداتشان عمل نکردند.
رئیسی گفت: ما خطاب به آمریکا می‌گوییم شما موظف به رفع همه تحریم‌ها هستید و باید برگردید و تعهدات خود را اجرا کنید؛ اروپایی‌ها نیز حتما تحت تأثیر فشار آمریکا قرار نگیرند و نسبت به آنچه متعهد شده‌اند عمل کنند؛ این مطالبه ملت ایران از شماست.
وی تأکید کرد: مطالبه ملت ایران از دولت مردمی، احقاق حق آنهاست و ما حق آنها را دنبال خواهیم کرد.
برنامه‌ریزی برای کاهش مالیات تولید و افزایش مالیات فعالیت‌های سوداگرانه
رئیس‌جمهور منتخب در ادامه به سؤال خبرنگار خبرگزاری مهر مبنی بر اینکه برای رفع موانع تولید از جمله تأمین مالی ناقص، رانت‌های ارزی و بخشنامه دستوپاگیر چه خواهید کرد گفت: باید برای رفع فشارها بر تولید که مسئله‌ محوری کشور است و شعار سال‌های اخیر نیز بوده محور کارهای اقتصادی دولت بر روی تولید قرار گیرد که ما این کار را خواهیم کرد.
رئیسی در توضیح این مسئله افزود: اولویت خود را بر نقدینگی قرار خواهیم داد و آن را به سمت تولید سرازیر می‌کنیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر هم تولیدکنندگان و کارآفرینان نسبت به کمبود نقدینگی اعتراض دارند و هم از سوی دیگر همه کارشناسان اقتصادی نسبت به افزایش نقدینگی هشدار می‌دهند؛ بنابراین نقدینگی باید به سمت تولید هدایت شود.
وی تصریح کرد: ما تولید را پرجاذبه و اقدامات غیرمولد را بی‌جاذبه خواهیم کرد؛ این با یک بخشنامه‌ یا سخن امکان‌پذیر نیست و یک سلسله اقدامات می‌خواهد از جمله اینکه برای ایجاد جذابیت در تولید، کاهش مالیات تولید از 25 درصد به 10 درصد با یک شیب ملایم و ایجاد مالیات برای کارهای غیرمولد و سوداگرانه مانند سوداگری در ارز، طلا و مسکن را دنبال می‌کنیم تا یک عدالت مالیاتی ایجاد شود و ما مصمم هستیم که این کار را در دولت دنبال کنیم.
آمریکا باید به دنیا پاسخ بدهد
چرا به تعهداتش عمل نکرده؟
آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه ‌ام‌بی‌سی آمریکا که پرسید آیا برای اینکه برجام مؤثر واقع شود باید کل تحریم‌های آمریکا شامل تحریم‌های دوره ‌ترامپ رفع شود؟ و قصد دارید تیم مذاکره هسته‌ای را حفظ کنید؟ گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کار خود را دنبال می‌کند. تیم سیاست خارجی ما نیز در حال بررسی کار عزیزان است. آمریکا موظف است تمام تحریم‌های ظالمانه نسبت به ملت ایران را رفع کند. رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی محور بحث سیاست خارجی ما خواهد بود.
وی گفت: سؤال این است که علی‌رغم اینکه ملت ایران به تعهدات خودش عمل کرده، آنها چرا کوتاهی می‌کنند؟ آمریکا باید به دنیا پاسخ بدهد. همواره این مورد تأکید بوده که آمریکا باید به تعهداتش عمل کند و همه تحریم‌های ظالمانه را بردارد.
در ادامه این نشست خبری، خبرنگار روزنامه شرق پرسید: آقای رئیسی! از لحاظ آماری و گزارش‌های آماری بر شرایط کشور ‌اشراف دارید؟ و می‌دانید چه کشوری را با چه شرایطی تحویل می‌گیرید؟ و آیا قرار است بعد از صد روز گزارش فعالیت خود را ارائه کنید؟
حتی بعد از لغو تحریم‌ها هم با بایدن دیدار نمی‌کنم
رئیسی در پاسخ به خبرنگار «راپلی» روسیه مبنی بر اینکه آیا بعد از لغو تحریم‌ها حاضر به ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا هست یا نه؟ گفت: خیر.
وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار فارس که چه برنامه‌ای برای جبران خسارت مردم در بورس دارید؟ گفت: اعتماد مردم را به بازار سرمایه برمی‌گردانیم. رئیس‌جمهور منتخب ادامه داد: از جمله اقدامات ما این خواهد بود که حتماً بورس را به‌عنوان قلّک دولت قرار نخواهیم داد و کسری بودجه دولت را از طریق بورس تأمین نخواهیم کرد.
نظارت‌ و سازوکارهای نظارتی را در بورس فعال خواهیم کرد
وی با بیان اینکه تلاش می‌کند از طریق ایجاد صندوق‌های خرد، ضرر مردم را در بورس جبران کند، اظهار داشت: نظارت‌ و سازوکارهای نظارتی را در بورس فعال خواهیم کرد که خود این فعال شدن نظارت باعث خواهد شد که صندوق توسعه بورس از ایجاد تکانه‌های بورس پیشگیری کند. رئیسی ادامه داد: اقدامات دیگری در دست برنامه‌ریزی است که از جمله آنها عمیق کردن بورس است. شرکت‌هایی که پشت در بورس ایستاده‌اند که ورود آنها را تسهیل خواهیم کرد. شرکت‌هایی که می‌توانند عمق بورس را افزایش دهند و خسارت‌های سهامداران را کاهش دهند.
مسائل منطقه‌ای و مسائل موشکی قابل مذاکره نیست
رئیسی در پاسخ به سؤال شبکه سی‌ان‌ان آمریکا مبنی بر اینکه نظرش درباره پیشنهاد بایدن در مورد امضای توافق امضای جام طرح با ایران در حوزه مسائل برنامه موشکی و منطقه‌ای گفت:‌ آقای بایدن چرا به تعهدات دولت‌های قبل متعهد نیست؟ چرا آقای بایدن به وظایف خود نسبت به تعهداتی که برای دولت آمریکا ایجاد شده پاسخگو نیست؟
رئیس‌جمهور منتخب ایران اظهار داشت: پیشنهاد جدی من به دولت آمریکا این است که سریعا به تعهدات خود عمل کنند تمامی تحریم‌ها را رفع کنند و نشان دهند با رفع همه تحریم‌ها که صداقت دارند. وی افزود: ملت ایران از برجام خاطره خوشی ندارد چون آورده‌ای که در برجام پیش‌بینی شد ملت ایران شاهد برخورداری از این آورده نبود و دلیل آن هم عهدشکنی آمریکایی‌ها و عمل نکردن به تعهدات توسط اروپایی‌ها بود. رئیسی خاطرنشان کرد: ما تأکید می‌کنیم دولت آمریکا نسبت به تعهدش در این قرارداد عمل کند و به آن پایبند باشد. مسائل منطقه‌ای و مسائل موشکی قابل مذاکره نیست مسئله‌ای بر روی آن مذاکره و توافق شده و قرارداد آن منعقد شده و آنها به آن متعهد شده‌اند، اما بدان عمل نکرده‌اند چگونه می‌خواهند وارد مباحث جدید و نو شوند؟
مدعیان حقوق بشر چرا پناه ‌تروریست‌ها شده‌اند؟!
رئیسی در پاسخ به سؤال خبرنگار AFP فرانسه در مورد الگو گرفتن از شهید بهشتی در بحث حکمرانی گفت: شهادت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش جلوه‌ای است از سیاه‌دلی منافقین و جنایت هولناک آنها و جلوه‌ای است از حمایت برخی از کشورهای مدعی حقوق بشر از منافقین.
رئیس‌جمهور منتخب ایران خاطرنشان کرد: سؤال ما اینجاست که چرا قاتل شهید بهشتی و قاتل شهید رجایی و قاتلین شهید باهنر امروز به برخی کشورهای غربی پناه آورده‌اند؟ و آنانی که مدعی حقوق بشر هستند چه پاسخی برای افکار عمومی جهان دارند که کشور آنها پناهگاهی برای کسانی شده که رسماً اعلام کرده‌اند که 17 هزار نفر را در ایران به خاک و خون کشیده‌اند؟ و یکی از آنها شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی است.
انقلابی بودن، کارآمد بودن و مردم‌دار بودن معیار کابینه
رئیس‌جمهور منتخب در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا درباره‌ترکیب احتمالی کابینه دولت یازدهم گفت: همان‌طور که بارها اعلام کردم به‌صورت مستقل وارد میدان شدم و از همه گروه‌ها، تشکل‌ها، احزاب و شخصیت‌های بزرگ که از من حمایت کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و سپاسگزارم. ما برای تشکیل دولت خود را در مقابل خداوند متعال مسئول می‌دانیم و فقط وامدار ملت خواهم بود. در تشکیل دولت، نگاهم به انقلابی بودن، کارآمد بودن و مردم‌دار بودن از شاخص‌های دولت بنده خواهد بود.
وی در ادامه این سخنان یادآور شد: بنده در این قضیه از نگاه مردم و از نگاه نخبگان استقبال می‌کنم و طبق سامانه‌ای که چند روز آینده در اختیار همگان قرار خواهد گرفت پیشنهادهایتان را نسبت به‌ اشخاص مختلف ارائه خواهم داد و انتخاب من بر اساس شایسته‌سالاری خواهد بود.
باید ارتباط سفره مردم را با دلار یا خارج از کشور قطع کنیم
رئیسی در ادامه سخنانش در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا درباره قیمت کالاهای اساسی اظهار داشت:‌ موضوع کالاهای اساسی اولویت دولت است، نظارت بر زنجیره تامین و تولید کالاهای اساسی مردم تا مصرف، جزو اولویت‌های دولت خواهد بود، اما اساس قضیه آن است که ما باید ارتباط سفره مردم و کالاهای اساسی را با دلار یا خارج از کشور در یک کار میان‌مدت و طولانی‌مدت قطع کنیم. ما باید تلاش کنیم تا در تأمین کالاهای اساسی به خودکفایی واقعی برسیم و این کار را در کشور اجرایی می‌دانیم و جزو برنامه‌های ماست. از ابتدای قضیه و در ابتدای دولت ما خودکفایی ملت و کشور را نسبت به کالاهای اساسی کلید خواهیم زد.
سؤالات بعدی را در نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب خبرنگار شبکه المیادین پرسید که به این شرح بود: بعضی از مسئولین اسرائیل شما را خطرناک‌ترین رئیس‌جمهور ایران قلمداد کرده‌اند که منافع آنها را به خطر انداخته‌ است؛ نظر شما درباره این واکنش‌ها چیست؟ درباره رابطه با عربستان آیا این امکان وجود دارد که شاهد سفر شما به آن کشور و یا سفر رهبران این کشور به تهران باشیم؟ نظرتان درباره جنگ یمن
چیست؟
صهیونیست‌ها پیش از ایران
باید از مردم فلسطین وحشت کنند
رئیسی در پاسخ به سؤال مربوط به رژیم صهیونیستی اظهار داشت:‌ پاسخ رژیم صهیونیستی به کسانی که حق آنها غصب شده چیست؟ و این رژیم چگونه می‌خواهد این حق فلسطینیان را بدهد؟ جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است که طرح ما درباره فلسطین آن است که به آرای فلسطینیان مراجعه شود زیرا فلسطینیان صاحب فلسطین هستند و قبل از آنکه رژیم صهیونیستی از ناحیه ما احساس وحشت کند از ناحیه مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت و کسانی که حق‌شان توسط رژیم صهیونیستی ضایع شده است باید بترسد؛ امروز ابتکار عمل در اختیار مجاهدان فلسطینی است؛ جمهوری اسلامی هم طبق سیاست‌های خود و طبق سیاست‌های امام خمینی(ره) و همچنین سیاست‌های تصریح شده در قانون اساسی همواره حامی‌مظلومان خواهد بود؛ فلسطین مظلوم واقع شده و ما حامی‌فلسطین خواهیم بود.
حملات سعودی‌ها علیه مردم یمن متوقف شود
وی همچنین درباره موضوع یمن گفت: یمن باید هرچه زودتر توسط خود یمنی‌ها تدبیر و مدیریت شده و از هرگونه دخالت سعودی‌ها و یا کشورهای حامی‌سعودی در یمن جلوگیری شود. این در حالی است که در این چند سال هجوم زیادی از سوی سعودی‌ها و حامیان آنها به مردم یمن، کودکان و زنان یمنی و خانه‌های یمنی‌ها و سرزمین یمن شده است، لذا باید هرچه سریع‌تر این وضعیت متوقف شود؛ جمهوری اسلامی تأکید می‌کند که جنگ علیه یمن باید هرچه سریع‌تر متوقف شود و یمن بایستی به دست یمنی‌ها و مردم یمن اداره شود و یمنی‌ها تصمیم بگیرند که چگونه این کشور را اداره کنند؛ ما بر توقف هرچه سریع‌تر جنگ یمن و حملات سعودی‌ها علیه مردم مظلوم یمن تأکید می‌کنیم.
رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران درباره سؤال مربوط به روابط با عربستان سعودی گفت: ما روابط با همه کشورهای دنیا و تعامل با همه را اعلام کرده‌ایم به‌ویژه‌ روابط با کشورهای همسایه برای‌مان مهم است؛ اولویت ما ارتباط با همسایگان خواهد بود و نسبت به کشور عربستان هم درباره بازگشایی سفارتخانه‌ها بین دو کشور هیچ مانعی از طرف جمهوری اسلامی ندارد و این سیاست پیش از این اعلام شده است و باز هم تأکید می‌کنم که روابط و گفت‌وگو با عربستان و همه کشورهای در منطقه برای جمهوری اسلامی هیچ مانعی ندارد.
زمینه‌ها برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور
فراهم خواهیم کرد
رئیسی همچنین چند نکته را در پایان نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی اعلام و تصریح کرد: در ابتدای دولت خواهیم گفت که همه زمینه‌ها برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم خواهیم کرد زیرا دولت خود را مؤظف می‌داند که در این‌باره کارهایی را انجام دهد. وی خاطرنشان کرد: ما همچنان که نسبت به حقوق و امنیت مردم در داخل کشور خود را مؤظف می‌دانیم نسبت به ایرانیان خارج از کشور هم وظایفی را برعهده ‌داریم زیرا آنها ایرانی هستند و ما نسبت به آنها مسئولیت‌هایی را برعهده‌ داریم لذا باید ورود ایرانیان به داخل کشور تسهیل شود و همه دستگاه‌های مربوطه در این‌باره باید این تسهیل‌گری را انجام دهند ضمن اینکه سرمایه‌گذاری در کشور توسط ایرانیان در خارج از کشور بایستی در اولویت قرار گیرد.
ایران جزو امن‌ترین کشورها
برای سرمایه‌گذاری اقتصادی است
رئیس‌جمهور منتخب گفت: ایرانی که در خارج از کشور درآمدی را کسب کرده است بهترین مکان و امن‌ترین مکان برای او سرمایه‌گذاری در داخل ایران و سرزمین آبا و اجدادی او است؛ امنیت هم کاملاًً برای این سرمایه‌گذاری وجود دارد، امنیت برای همگان است و همه سرمایه‌گذاران در سراسر دنیا بدانند که امروز جمهوری اسلامی جزو امن‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری اقتصادی است و این امنیت را دولت برای همه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و به‌ویژه ایرانیان خارج از کشور تضمین می‌کند و بایستی آنها بدانند که وطن‌شان و خاک‌شان برای آنها به منظور سرمایه‌گذاری دارای اولویت است. وی همچنین از راه‌اندازی یک سامانه برای دریافت ایده‌ها خبر داد و گفت: نخبگان، اصحاب رسانه‌، دانشگاهیان و حوزویان و همه صاحبان اندیشه و خرد اگر ایده‌ای را برای اداره دولت و برای سامان دادن به وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها دارند می‌توانند در یک بانک ایده‌های خود را ارسال کرده و دولت از این ایده‌ها استقبال می‌کند ضمن اینکه این ایده‌ها برای دولت بسیار گره‌گشا باشد؛ استقبال از نظرات و ایده‌های همه عزیزان برای دولت بسیار مغتنم است. رئیسی گفت: همچنین ارتباط مردم با من از طریق اقوام، بستگان و خویشان نبایستی تنظیم شود. ما سامانه‌ای را برای ارتباط دائمی‌با مردم و همه سطوح اجتماعی فعال خواهیم کرد که این ارتباط کاملاًً سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده است. البته این موضوع با حضور من در اجتماعات مردمی متفاوت است. رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران در پایان از همه اصحاب رسانه صمیمانه سپاس‌گذاری کرد و گفت: از همه اصحاب رسانه و خبرنگاران با همه گرایش‌های سیاسی تشکر می‌کنم. البته آنها در همه حوزه‌های کاری ملی و استانی تلاش‌های زیادی کردند ضمن اینکه رسانه‌های دیجیتال و مکتوب هم انصافاً در دوران انتخابات بهترین کانال ارتباطی با مردم و تبیین دیدگاه‌ها را داشتند و من معتقدم رسانه‌ها نقش بسیار مهمی ‌را در ادامه راه دولت و ارتباط با مردم خواهند داشت؛ ضمن اینکه رسانه‌ها در انعکاس نظرات و دغدغه‌های مردم به مدیران و دیدگاه‌های دولت برای مردم عزیز جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/255138/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

اهداف ایران خودرو در سال جهاد اقتصادی

مدیران دولتی مقابله با قاچاق را در اولویت قرار دهند

تاکید استاندارآذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان در بخش اقتصادی

مخالفت کامل اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها

ضرورت اجرای دقیق قانون تازه تصویب ساماندهی تجارت مرزی

علیرضابیگی: گوشت کیلویی 700 هزار تومان قابل انکار است؟ /دولت اشکالات را نمی پذیرد چون توانایی اصلاح ندارد

کشف 12 هزار قوطی اکتان بنزین در جنوب تهران

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 29 فروردین 1402

تاکید رئیس‌جمهور بر اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی برای جلوگیری از قاچاق

تأکید رئیسی بر مقابله بی‌امان با قاچاق سوخت

جمعه و شنبه باید تعطیل شود

کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه باید تعطیل شود

آمار بیکاری در انگلیس رکورد زد

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

ورود 80 میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند

فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی

ارزش‌گذاری اقتصادی محیط‌زیست در راستای تحقق شعار سال

تاکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق

تأکید رئیسی بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق

توجه ویژه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در سال‌جاری

رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله بی‌امان با قاچاق به کار گرفته شود

مبارزه با قاچاق امری «فرادستگاهی» است

ضرورت اجرای دقیق قانون ساماندهی تجارت مرزی

رئیسی: همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق به کار گرفته شود

تاکید رئیسی بر اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر کولبران

گلایه تولیدکنندگان از عدم تخصیص سهمیه ارزی از سوی بانک مرکزی/ با دست خودمان تولید را زمین‌گیر نکنیم

کشف لوازم آرایشی 20 میلیاردی قاچاق در قائم شهر

تحریم‌ناپذیری در فروش نفت‌خام و تجارت انرژی کشور با اجرای سیاست پالایشگاه‌داری فراسرزمینی

مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه ها به جای شنبه ها

توقیف خودروهای شوتی با بیش از 23 میلیارد کالای قاچاق در رودبار

پنجشنبه تعطیل می‌شود یا شنبه؟

اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد

لزوم شفافیت در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی

4 هزار واحد تعطیل و نیمه‌فعال امسال احیا می‌شود

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه

فعالیت‌های انبارداری منطقه ویژه اقتصادی بوشهر افزایش خواهد یافت

همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال 17670 نفر است

پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه

چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟

دولت هیچ نفعی از نوسانات نرخ ارز نمی‌برد/ کنترل بازار اجاره‌بها

پارسال برای 24 هزار و 504 نفرشغل ایجاد شده است.

کشف انبار کالای قاچاق در جنوب تهران

تلاش دولت سیزدهم به مهار تورم و توسعه روابط بین‌الملل منجر شد

بیش از 2000 خانه محیط زیست کیفی‌سازی می‌شوند

مخالفت اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها

اتاق بازرگانی تجدید نظر درباره تعطیلی روز پنجشنبه را خواستار شد

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود