هاچ بک رنو 5 با بدنه فیبر کربنی و پیشرانه 400 اسب بخاری بازتولید شد
خواندنی ها
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - استارتاپ لجند اتوموبیلز در تلاش برای احیای خودروی رالی رنو 5، نسخهای با نام توربو 3 بازتولید کرده است که از بدنه فیبر کربنی و پیشرانه توربوشارژ با قدرت حدود 400 اسب بخار بهره میبرد.
یکی از نسخههای خودروی رنو 5 مدل 1980 که از جمله شرکتکنندگان قدیمی مسابقات رالی به شمار میرود، توسط شرکت جدیدی به نام لجند اتوموبیلز (Legende Automobiles) که توسط سه علاقهمند فرانسوی در لس آنجلس تأسیس شده است، بازطراحی و بازتولید شد. به گزارش اتوبلاگ ، هاچبک نمادین رنو که چیزی بیش از پروژهی سادهی بازسازی است، از همان جایی شروع میکند که رنو 5 توربو 2 در پایان مسابقات درخشان خود در رالی متوقف شد؛ بنابراین از نظر منطقی Turbo 3 نامیده میشود.
تغییرات بسیار بزرگتری در داخل کابین مشاهده میشود؛ جایی که توربو 3 کمی بیشتر از طرح دونفره با مدل قبلی اشتراک دارد. راننده روی صندلی اسپرت با کمربند مسابقهای پنجنقطهای مینشیند و روبهروی فرمان بیضیشکل، مجموعه جلوداشبورد دیجیتال همراه با دو ردیف دکمه قرار گرفته است و کنسول مرکزی ساده با دو دریچهی هوا، محل ذخیرهسازی اشیا و سیستم کنترل آبوهوا با سه صفحه مدرج وجود دارد که طرح فوقالعاده مینیمالیستی به کابین میدهد. در این خودرو به دنبال صفحهنمایش لمسی به اندازه عرض داشبورد، سیستم سرگرمی دارای قابلیت سازگاری با الکسا (Alexa) یا نمایشگر هدآپ نباشید. لجند اتوموبیلز در وبسایت خود توضیح داد: فناوری به ما چیزهای بسیار خوبی داده؛ اما تجربه لمسی که در رانندگی امروزی جای خالی آن را احساس میکنیم، از ما گرفته است. مشخصات مربوط به پیشرانه در این لحظه مشخص نیست. تنها چیزی که در شرایط کنونی میدانیم این است که قدرت از پیشرانهی توربوشارژ نصبشده در وسط گرفته میشود که از طریق جعبهدنده دستی حدود 400 اسب بخار قدرت به چرخهای عقب میفرستد. برای مقایسه، بد نیست بدانید توربو 2 از پیشرانه توربوشارژ 1٫4 لیتری چهار سیلندر با قدرت 160 اسب بخار در حالت استاندارد استفاده میکرد.
رنو 5 توربو که در سال 1980 عرضه شد، بهعنوان نسخهی تکاملی رنو 5 جهت شرکت در مسابقات از پنل بدنه آلومینیومی برای کنترل وزن، فضای داخل کابین خاص طراحیشده توسط برتون و پیشرانهی وسط بهره میِبرد. این خودرو در ابتدا بهعنوان مدل مسابقهای توسعه داده شده بود؛ اما حدود 1700 دستگاه از نسخهی جادهای آن با قیمت بسیار بالا به فروش رسید. توربو 2 در سال 1982 معرفی شد و با توجه به حذف قطعات آلومینیومی و استفاده از پنلهای فولادی و فضای کابین مشترک با رنو 5 آلپاین توربو، قیمت کمتری داشت. حدود 3200 نمونه از توربو 2 در طول سالها ساخته شد. مقالههای مرتبط:
پیشنمایش رنو 5 برقی با الهام از مدل کلاسیک رونمایی شد حراج نسخهی کمیاب Turbo 2 رنو 5
رنو بهطور غیر منتظره مسیر 5 توربو را در سال 2001 ادامه داد و از پیشرانه 2٫9 لیتری خورجینی 6 سیلندر در پشت صندلیهای جلوی نسل دوم کلیو استفاده کرد. این خودرو قبل از کنار گذاشتن پروژه در سال 2005، حدود 3000 دستگاه فروش داشت و از آن زمان به بعد این مفهوم مورد بازنگری قرار نگرفت؛ اما نشانههای طراحی توربو در برخی از خودروهای مفهومی رنو ظاهر شد. ما بسیار خوشحال هستیم که یکی از شرکتهای خدمات پس از فروش وارد بازار شد تا سرانجام میراث رنو 5 توربو را که شایسته آن است، بازتولید کند. نمای سه چهارم کابین رنو 5 توربو 3 / Renault 5 Turbo 3
">
">
">
">
">
">
">
">
">
">
">
">
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/264522/