ایرانیان جهان

آخرين مطالب

صعود وال استریت پس از رشد اقتصادی نیرومند آمریکا ایالات متحده آمریکا

صعود وال استریت پس از رشد اقتصادی نیرومند آمریکا
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - ایسنا /شاخص های مهم بورسی غربی صعود کردند.
وزارت بازرگانی آمریکا آمار نهایی سه ماهه دوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت 6.5 درصد اندازه گیری شده که این رقم 2.2درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبل و 0.4 درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است. این رشد اقتصادی که سومین رشد فصلی متوالی ثبت شده این کشور بوده است، بیش از همه تحت تاثیر رشد نیرومند بخش سرمایه گذاری ثابت قرار گرفته که رشد آن 9.3 درصد اندازه گیری شده است.
در آماری خوب و امیدوارکننده، میزان فروش خانه های جدید آمریکا طی ماه جولای نسبت به ماه قبل خود 1.0 درصد بیشتر شده که این رشد می تواند باعث تقویت رشد اقتصادی در ماه های بعدی شود. این رقم هم چنین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز 2.4 درصد بیشتر شده است. این افزایش محسوس تقاضا همچنین باعث رشد قیمت مسکن در بزرگ ترین اقتصاد جهان شده است. در ماه ژوئیه 708 هزار واحد مسکونی به فروش رفته که این رقم از ماه قبل هفت هزار واحد بیشتر است.
ماه آگوست در مجموع، برای بورس های آمریکا ماه خوبی بود و با وجود برخی روزهای قرمز، شاخص های بورسی تحت تاثیر اخبار مثبت مربوط به واکسیناسیون کرونا و احتمال توقف سیاست انبساطی فعلی بانک مرکزی قرار گرفتند. شاخص های مهم بورس وال استریت موفق شدند رکورد تاریخی تازه ای را به ثبت برسانند و انتظار می رود با توجه به احیای تدریجی اقتصادی و بازگشت به سطوح پیش از کرونا، شاهد ثبت روزهای خوب بورسی زیاد دیگری تا پایان سال جاری میلادی باشیم.
در دومین هفته از ماه جولای شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری در آمریکا با کاهش 29 هزارنفری به 363 هزار نفر رسیده که کمی فعالان بازار را نسبت به بهتر شدن وضعیت، حداقل در بازار کار امیدوار کرده است. این کاهش در حالی ثبت شد که انتظار می رود روند متقاضیان کماکان نزولی باقی بماند و به 300 هزار نفر برسد. به طور متوسط شمار متقاضایان هفتگی دریافت مزایای بیکاری آمریکا حدود 200 هزار نفر بود که این رقم پس از شیوع کرونا این رقم به سرعت رو به افزایش رفت.
طبق اعلام مرکز آمار اتحادیه اروپا، متوسط نرخ تورم 19 کشور عضو منطقه یورو در 12 ماه منتهی به جولای با 0.3 درصد افزایش نسبت به رقم مشابه منتهی به ماه قبل به 2.2 درصد رسید تا نرخ تورم مجددا از سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده بانک مرکزی فاصله گیرد. در سطح اتحادیه اروپا این نرخ به طور متوسط 2.5 درصد بوده که از ماه قبل 0.2 درصد بیشتر شده است. در مقایسه با ماه قبل، نرخ تورم در 9 کشور کاهش و در 16 کشور افزایش داشته است.
رشد منفی بخش خرده فروشی آن هم پس از اوج گیری تورم آمریکا، باعث نگرانی فعالان بازار شده است. در 12 ماه منتهی به جولای، رشد این بخش به منفی 1.1 درصد رسید که نسبت به ماه قبل 1.8 درصد کمتر شده است. اقتصاد آمریکا وابستگی زیادی به بخش خرده فروشی دارد و حدود دو سوم کل بار رشد اقتصادی این کشور روی دوش آن است. انتظار می رفت رشد خرده فروشی منفی 0.3 درصد باشد اما این آمار، زنگ هشدار را به صدا درآورد.
آمارهای جدید از وضعیت اقتصادی چین باعث ناامیدی معامله گران شده تا جایی که علاوه بر افزایش نرخ بیکاری، تولیدات صنعتی به میزان محسوسی کاهش یافته است. نرخ بیکاری چین در 12 ماه منتهی به جولای در شرایطی به 5.1 درصد رسیده است که در مقایسه با بازه مشابه منتهی به ماه قبل، نرخ بیکاری این کشور 0.1 درصد افزایش یافته است. این نرخ بیکاری که 0.1 درصد بیشتر از برآورد قبلی کارشناسان است، بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده در این کشور در دو ماه اخیر محسوب می‌شود.
به دنبال کاهش شدید عرضه مسکن، متوسط رشد قیمت خانه ها در بزرگ ترین اقتصاد جهان در سه ماهه دوم امسال به بالاترین سطح خود در طول تاریخ معاصر این کشور رسیده است. نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد قیمت مسکن آمریکا 23 درصد اندازه گیری شده که نسبت به بازه مشابه به فصل قبل 0.8 درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت مسکن آمریکا طی بازه زمانی فوق 358 هزار دلار بوده که این رقم نسبت به سال قبل 66 هزار و 800 دلار بیشتر شده است.
تاکنون بیش از 215 میلیون و 869 هزار و 753 مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین چهار میلیون و 494 هزار و 405 نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با 652 هزار و 88 نفر، برزیل با 577 هزار و 605 نفر، هند با 437 هزار و 400 نفر، مکزیک با 256 هزار و 287 نفر و پرو با 198 هزار و 64 نفر بوده است.
دیوید اسپیکا - کارشناس ارشد سرمایه گذاری در موسسه گاید استون کپیتال - گفت: به صورت کلی، تمایل معامله گران به فروش سهام خود با بهبود چشم انداز اقتصادی خیلی کمتر از قبل شده است. با این حال ریسک های زیادی وجود دارد که می تواند روند را به طور کامل معکوس کند: گونه دلتا ویروس کرونا نیز با توجه به قدرت سرایت بالایش به یک نگرانی مهم تبدیل شده است. ما نگرانی های تورمی و احتمال افزایش تنش ها بین چین و آمریکا را نیز کماکان داریم.
بورس آمریکا
در وال استریت همه شاخص ها صعودی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند.
شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با 0.72 درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح 35 هزار و 466.30 واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی 500» با 0.93 درصد صعود تا سطح 4511.43 واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با 1.24 درصد افزایش در سطح 15 هزار و 130.59 واحدی بسته شد.
بورس‌های اروپایی
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی 100" بورس لندن با 0.32 درصد صعود نسبت به روز قبل و در سطح 7148.01 واحد بسته شد. شاخص "دکس 30" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش 0.37 درصدی و ایستادن در سطح 15 هزار و 851.75 واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک 40" بورس پاریس با پیشروی 0.24 درصدی در سطح 6681.92 واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس 35" 0.33 درصد بالا رفت و به 8922.20 واحد رسید.
بورس‌های آسیایی
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی 225" بورس توکیو ژاپن با کاهش 0.36 درصدی تا سطح 27 هزار و 641.14 واحدی پایین رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ 0.03 درصد پایین رفت و در سطح 25 هزار و 407.89 واحد بسته شد.
در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود 0.53 درصدی را تجربه کرد و در سطح 4827.04 واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس 200" بورس سیدنی با 0.04 درصد کاهش و ایستادن در سطح 7488.229 واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)
نفت
در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با 1.07 درصد افزایش به 68.69 دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش 1.44 درصدی به ازای 72.54 دلار در هر بشکه مبادله شد.
طلا و نقره
همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با افزایش 0.35 درصدی نسبت به روز قبل در سطح 1816.71 دلار معامله شد. هر اونس نقره با افزایش 1.22 درصدی به ازای 24.12 دلار مبادله شد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/269541/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان ابوشجاع

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

اسیر اسرائیلی: نتانیاهو خجالت بکش!

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

30 کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

حدود 20 هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

اجرای سند توسعه اشتغال در 500 روستای خراسان شمالی

عامل تحریم

رأی الیوم: حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

مشکلات 7 بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

ده نمکی در دو اپیزود

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

چگونه هند می‌تواند چین را به مخمصه بیندازد؟

نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض

اسب‌های ارتش انگلیس لندنی‌ها را زخمی کردند

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

بیانیه مهم 28 ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان

تهیه 3000 سند کاداستر برای املاک شهرداری قم

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان

رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

در باکو جایی برای شیعیان نیست

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا