ایرانیان جهان
نجات جان 92 پناهجو در مدیترانه توسط گارد ساحلی ترکیه
چهارشنبه 25 بهمن 1402 - 08:42:09
ایرانیان جهان - فارس / گارد ساحلی ترکیه روز سه شنبه 92 مهاجر غیرقانونی را در دریای اژه پس از عقب رانده شدن از سوی یونان به آب‌های سرزمینی ترکیه از خطر مرگ نجات داد.
فرماندهی گارد ساحلی ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که 92 مهاجر غیرقانونی را در دریای اژه پس از عقب راندن از سوی یونان به داخل آب‌های سرزمینی ترکیه از خطر مرگ نجات داده است.به نوشته روزنامه «دیلی صباح» گارد ساحلی ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که 92 مهاجر را از قایق‌های لاستیکی نزدیک منطقه «چشمه» در استان ازمیر از خطر مرگ نجات داده است.
مهاجران غیرقانونی به فرماندهی گارد ساحلی انتقال داده شده و تحت مراقبت های بهداشتی و پزشکی قرار گرفتند و سپس تحویل مقام‌های بخش مهاجرت ترکیه شدند.بسیاری از مهاجران به امید زندگی بهتر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا از گذرگاه‌های دریایی خطرناک عبور می‌کنند. برخی دیگر با عبور از رودخانه‌ای که در امتداد مرز زمینی بین دو کشور می گذرد، سعی می‌کنند وارد یونان شوند.
در حالی که بسیاری به اتحادیه اروپا راه می‌یابند، بسیاری دیگر در دریا کشته می‌شوند یا با نقض قوانین بین‌المللی توسط یونان به داخل آب‌های ترکیه رانده می‌شوند.یونان می‌گوید که باید از مرزهای خودکه مرزهای اتحادیه اروپا نیز هستند برابر مهاجرت غیرقانونی محافظت کند. این کشور گشت‌زنی‌های خود را در دریای اژه افزایش داده است.فرماندهی گارد ساحلی ترکیه تنها در سال 2023، 25889 مهاجر غیرقانونی را که یونان در دریای اژه عقب رانده بودند، نجات داد.آخرین آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت نشان می‌دهد که امسال بیش از 2750 نفر در مدیترانه ناپدید شده‌اند. ترکیه در حال حاضر میزبان چهار میلیون پناهنده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1112024/نجات-جان-92-پناهجو-در-مدیترانه-توسط-گارد-ساحلی-ترکیه
بستن   چاپ