ایرانیان جهان
حمایت از تعاونی‌ها در مردمی‌سازی اقتصاد نقش بسزایی دارد
پنجشنبه 16 فروردين 1403 - 16:48:07
ایرانیان جهان - ایسنا/لرستان مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه حمایت از تعاونی‌ها در مردمی‌سازی اقتصاد نقش بسزایی دارد، گفت: سال گذشته 144 تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی در استان تشکیل شده است.
سید فرهاد ناصری‌نیا امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحول و پیشرفت اقتصادی وقتی صورت می‌گیرد که مردم در کنار دولت فعالیت اقتصادی داشته باشند، اظهار کرد : مردم با حضور در حوزه اقتصادی و مشارکت در فعالیت‌های تولیدی به ویژه بخش تعاون که از اثرگذارترین بخش در حوزه اقتصاد و رفاه است می‌توانند وضعیت توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور را متحول کنند؛ بر همین اساس حمایت از تعاونی‌ها در مردمی سازی اقتصاد نقش بسزایی دارد.
وی به فرایند تشکیل واحدها و طرح‌های اقتصادی به شکل تعاونی در استان اشاره کرد و افزود: در سال 1402 با برنامه ریزی و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و ترویج فرهنگ تعاون و ایجاد انگیزه لازم برای حضور مردم و جوانان فارغ التحصیلان دانشگاهی تعداد 144 تعاونی با عضویت 4 هزار و 670 نفر در لرستان به ثبت رسید.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیشترین تعاونی‌های تشکیل شده را در حوزه صنعت عنوان کرد و گفت: از 144 تعاونی ثبت شده در استان 42 تعاونی صنعتی، 32 تعاونی در حوزه خدمات، 25 تعاونی در حوزه کشاورزی و 24 تعاونی در حوزه مسکن و مابقی در سایر حوزه‌های مختلف اقتصادی تشکیل شده‌اند که با بهره‌برداری از این طرح‌های تعاونی زمینه ایجاد اشتغال بیش از 2 هزار نفر را فراهم می‌کنند.
ناصری‌نیا ادامه داد: با همکاری بانک توسعه تعاون و پیگیری‌های وزارت تعاون مشکلات مالی و اعتباری 23 واحد تعاونی استان در سال 1402 حل و فصل شد.
وی به توسعه بازارهای داخلی، خارجی و برندسازی در بخش تعاون و اتحادیه های تعاونی در فروش و صادرات محصولات خود به خارج از کشور اشاره کرد و گفت : شرکت‌های تعاونی لرستان سال گذشته توانستند با صادرات محصولاتی در حوزه فرش و گلیم، سنگ های تزیینی، زعفران، محصولات دامی و کشاورزی و داروهای گیاهی به کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر کشورها حدود 29 میلیون و 705 هزاردلار ارز وارد کشور کنند.
ناصری‌نیا تصریح کرد : رشد و جهش تولید مهمترین شعار امسال است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب مشارکت حداکثری مردم را در این حوزه می‌طلبد و تعاون یکی از ارکان مهم اقتصادی کشور است که به مساله عدالت در بعد اجتماعی و اقتصادی می‌پردازد ضمن اینکه در دین اسلام نیز به آن پرداخته شده است و ترویج فرهنگ تعاون مهمترین راه ورود مردم به این بخش است.
انتهای پیام

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1123424/حمایت-از-تعاونی‌ها-در-مردمی‌سازی-اقتصاد-نقش-بسزایی-دارد
بستن   چاپ