ایرانیان جهان
نیروگاه خورشیدی 6.1 مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان افتتاح شد
شنبه 1 ارديبهشت 1403 - 10:43:27
ایرانیان جهان - به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،وی اضافه کرد: این نیروگاه قابلیت توسعه تا مقدار 18 مگاواتی را داراست و با افتتاح و بهره برداری از آن برای 34 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده و برق تولیدی آن از سوی شرکت توزیع برق استان سمنان خریداری می گردد.
مـدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان خاطرنشان کرد: ظرفیت و تولید این نیروگاه یک میلیون و 200 کیلووات ساعت در ماه بوده و توان هر پنل خورشیدی 665 وات است و به طور سالیانه حدود 14 میلیون و 400 کیلووات ساعت برق تولیدی به شبکه توزیع تزریق می گردد.
حسینی نژاد با عنوان اینکه این نیروگاه خورشیدی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرا درآمده و برق تولیدی آن به شبکه فشار متوسط استان به صورت مستقیم متصل شده است افزود: استان سمنان به دلیل بهره مندی از میانگین تابش آفتاب بالای 300 روز در سال و وجود بادهای فصلی زمینه خوبی را برای سرمایه گذاری در ایجاد و راه اندازی نیروگاه های خورشیدی و بادی را دارد.
گفتنی است در مجموع و با حضور ریاست جمهوری ، وزیر نیرو و هیئت دولت در استان سمنان مقدار 6240 کیلووات ساعت انرژی خورشیدی مورد بهره برداری قرار گرفته است.
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896973

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1126276/نیروگاه-خورشیدی-61-مگاواتی-منطقه-ویژه-اقتصادی-سمنان-افتتاح-شد
بستن   چاپ