ایرانیان جهان
حدود 20 هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز
چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 - 19:46:12
ایرانیان جهان - مهران معلم اشاره به وضعیت آلودگی هوا و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا گفت: مهم‌ترین آلاینده‌های هوا ذرات با اندازه 2.5 میکرون هستند و وزارت بهداشت، سالانه میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا بر اساس این ذرات در کلانشهرها و شهرهای پرجمعیت کشور را محاسبه می‌کند و در اختیار مراکز ذی‌ربط قرار می‌دهد.
او با بیان اینکه تاکنون آخرین آمار موجود از مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا مربوط به سال 1401 است و آمار 1402 هنوز در دست نیست، افزود: بر اساس آخرین آمار در سال 1401، در اهواز یک هزار و 247 مورد مرگ منتسب به آلودگی هوا داشتیم، این در حالی است که در سال 1400، میزان مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز یک هزار و 67 مورد بوده است.
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا ناشی از چهار بیماری ایسکمی قلبی، سرطان ریه، انسداد ریوی یا سکته مغزی هستند.
آقای معلم با اشاره به میزان بالای خسارت اقتصادی بیماری‌ها و مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا افزود: میزان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در سال 1401 در اهواز 20 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. 
باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

http://www.ilandnews.ir/fa/News/1127664/حدود-20-هزار-میلیارد-تومان-خسارت-اقتصادی-مرگ‌های-منتسب-به-آلودگی-هوا-در-اهواز
بستن   چاپ