ایرانیان جهان
ملحق شدن ناوچه استرالیایی به کشتی‌های آمریکایی در دریای جنوبی چین
پنجشنبه 4 ارديبهشت 1399 - 00:24:17
ایرانیان جهان - ملحق شدن ناوچه استرالیایی به کشتی‌های آمریکایی در دریای جنوبی چین
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6278584
٤٤١
٠
باشگاه خبرنگاران / استرالیا ناوچه‌ای به دریای چین و محلی که ادعا می‌شود چین در آن به کشف نفت مشغول است، فرستاد تا به ناوهای آمریکا ملحق شود.
به نقل از رویترز، مقامات دولتی استرالیا روز چهارشنبه اعلام کردند ناوچه‌ای استرالیایی به سه ناو جنگی آمریکا در منطقه‌ای از دریای چین که گفته می‌شود یک کشتی چینی در آن جا مشکوک به انجام اقداماتی برای کشف نفت است، ملحق شده‌ است. مقامات ویتنام و مالزی نیز این مسئله را تائید کرده‌اند.
این هفته ناوهای جنگی آمریکا به محلی نزدیک شدند که گفته می‌شود کشتی تحقیقاتی دولت چین با نام Haiyang Dizhi 8 در آن منطقه در حین تجسس در نزدیکی یک کشتی اکتشافی متعلق به مالزی، رصد شده است. پتروناس، شرکت دولتی نفت و گاز ملی مالزی در این منطقه به حفاری اکتشافی مشغول بوده است.
روز سه‌شنبه آمریکا اعلام کرد کشتی‌های یواس‌اس و یواس‌اس بانکر هیل این کشور به این منطقه فرستاده شده‌اند.
امروز وزارت دفاع استرالیا اعلام کرد یک ناوچه استرالیایی با نام اچ‌ام‌ای‌اس پاراماتا و ناو جنگی سومی از سوی آمریکا نیز به کشتی‌های آمریکایی ملحق شده‌اند.
پتروناس و وزارت خارجه مالزی تاکنون واکنشی به این مسئله نداشته‌اند اما در چند روز گذشته، آمریکا در راستای اتهام‌زنی‌های مکرر خود به چین، پکن را به «رفتار قلدرمابانه» در دریای جنوبی چین متهم کرده است.
همچنین در دیگر اتهام خود، آمریکا، چین را به حضور در دریای چین در حالی متهم می‌کند که دیگر کشورها در حال مقابله با کرونا هستند.
این در حالی است که چین کمک‌های پزشکی خود را به کشورهای جنوب آسیا برای مقابل با این ویروس فرستاده است.
البته چین این اتهامات را رد کرده و گفته این کشتی به فعالیت‌های عادی خود می‌پردازد.
این منطقه آبی منطقه‌ای است که گفته می‌شود متعلق به مالزی، ویتنام و چین است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/145828/ملحق-شدن-ناوچه-استرالیایی-به-کشتی‌های-آمریکایی-در-دریای-جنوبی-چین
بستن   چاپ