ایرانیان جهان
درخواست استرالیا برای مشارکت اعضای سازمان بهداشت جهانی در تحقیقات درباره کرونا
جمعه 5 اردیبهشت 1399 - 10:03:18 AM
ایرانیان جهان- به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا این برنامه سه بخشی را در سری تماس‌های تلفنی‌اش با رهبران آمریکا، فرانسه، آلمان و نیوزیلند مطرح کرده است.

به گفته یک منبع استرالیایی، تاکنون نسبت به این ایده‌ها ابراز علاقه شده اما هنوز هیچ اطلاعیه‌ای از حمایت از این برنامه منتشر نشده است.

موریسون خواستار اصلاحات در اداره و رهبری سازمان بهداشت جهانی است و یکی از این موارد سلب حق وتو استراتژی‌های بهداشتی پیشنهاد شده از کشورهای عضو است.

وی همچنین یک تیم بررسی مستقل می‌خواهد که عملکرد سازمان بهداشت جهانی را در یک فاجعه بهداشتی جهانی از جمله پاندمی ویروس کرونا زمانی که پایان یافت، بررسی و ارزیابی کند.

نخست‌وزیر استرالیا امروز مطرح کرد، کل اعضای سازمان بهداشت جهانی باید در انجام تحقیقات پیشنهادی درباره شیوع کرونا همکاری کنند.

بحث برانگیزترین مورد این است که موریسون می‌خواهد به سازمان بهداشت جهانی قدرت ارسال تیمی از محققان به یک کشور را بدهد تا عوامل پشت شیوع یک بیماری را کشف کنند.

وی این تیم‌ها را به بازرسان تسلیحاتی که برای تایید برنامه‌های خلع تسلیحات اتمی در کشورهای دیگر مستقر می‌شوند، تشبیه کرد.

پیتر دوتون، وزیر کشور استرالیا 17 آوریل سال جاری میلادی از چین خواست تا در باره منشا ویروس کرونا شفاف‌سازی‌های بیشتری انجام دهد.

وی گفت: به نظر من این وظیفه چین است که به سوالات پاسخ دهد و اطلاعات لازم را ارائه کند تا مردم از حقیقت ماجرا مطلع شوند.

این در حالی است که سفارت چین در کانبرا دوتون را به تکرار پروپاگاندای آمریکایی متهم کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/146074/درخواست-استرالیا-برای-مشارکت-اعضای-سازمان-بهداشت-جهانی-در-تحقیقات-درباره-کرونا
بستن   چاپ