ایرانیان جهان
استقبال مردم استرالیا از اپلیکیشن ردیابی کرونا
دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 - 3:32:09 PM
ایرانیان جهان-به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، استرالیا یکی از کشورهای موفق در زمینه مقابله با ویروس کروناست، به طوری که تنها 83 نفر در این کشور براثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و 6 هزار و 700 نفر به کرونا مبتلا شده اند. 
استرالیا این موفقیت را به واسطه بستن مرزها، اعمال محدودیت تردد و اجرای سیاست ماندن در خانه به دست آورده است. 
این کشور همچنین میزان ابتلا به کرونا را به حدود 1 درصد در حال حاضر در مقایسه با 25 درصد در ماه مارس (اسفند 98) کاهش داده است. به گفته «گِرِگ هانت» وزیر بهداشت استرالیا، 1. 13 میلیون استرالیایی اپلیکیشن ردیابی «کوویدسیف» (CovidSafe) را تا ساعت 6 بامداد به وقت محلی روز دوشنبه (8 اردیبهشت) دانلود کردند، رقمی که تقریبا 4. 5 درصد از جمعیت این کشور را در برمی گیرد. 
وی در پاسخ به این پرسش که چند نفر باید این اَپ را دانلود کنند تا این طرح موفقیت آمیز باشد، افزود: رقم جادویی وجود ندارد، هدف ما دانلود تا هر میزان ممکن است. 
وزیر بهداشت استرالیا گفت: این طرح برای کمک به کارشناسان ما به منظور پیدا کردن مکان افرادی است که ممکن است در معرض بیماری باشند و ما از سطح امید و انتظاراتمان در این زمینه پیشتر رفته ایم. 
این طرح در حالی مورد استقبال قرار گرفته که نتایج نظرسنجی موسسه استرالیایی «نیوزپُل» حاکی است که میزان محبوبیت «اسکات موریسون» نخست وزیر این کشور از اواخر سال 2008، بالاترین رقم را نشان می دهد. 

http://www.ilandnews.ir/fa/News/148034/استقبال-مردم-استرالیا-از-اپلیکیشن-ردیابی-کرونا
بستن   چاپ