ایرانیان جهان
کرونا؛ رویکرد سوئد نتیجه عکس داد
پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399 - 9:20:19 AM
ایرانیان جهان-سی ان ان در گزارش روز چهارشنبه نوشت: با گسترش کرونا در اروپا، سوئد رویکردی متفاوت از دیگر کشورهای اروپایی در پیش گرفت و به سایر کشورهای همسایه خود در تحمیل محدودیت ها نپیوست.
از زمان آغاز شیوع کرونا در این قاره سبز، همواره شاهد تصاویر افرادی بودیم که برای کار در خیابان های شلوغ و یا گپ زدن در کافه ها گردهم جمع شده بودند و همین امر پرسش های بسیاری در مورد سیاست این کشور اسکاندیناوی برای مقابله با همه گیری ویروی کرونا مطرح کرده است.
کودکان در سوئد همچنان به مدرسه می روند، اگرچه دانشگاه ها و مدارس برای دانش آموزان بزرگتر به یادگیری از راه دور روی آورده اند. مشاغل از سالن های آرایشی تا رستوران ها باز مانده اند، هرچند به مردم توصیه شده تا حد امکان از خانه کار کنند.
در میان کشورهای شمال اروپا که دارای ویژگی های فرهنگی، جغرافیایی و جامعه شناسی مشابهی هستند، تضاد سوئد بسیار چشمگیر است.
فنلاند به عنوان یکی از همسایگان شمالی سوئد، با اعلام وضعیت اضطراری، مدارس را تعطیل و تجمعات بیش از 10 نفر را از تاریخ 16 مارس (26 اسفند) ممنوع اعلام کرد.
دانمارک از 11 مارس (21 اسفند) تعطیلات گسترده ای اعلام کرد و از نخستین کشورهایی بود که در اروپا مرزها، مغازه ها، مدارس و رستوران ها را بسته و ممنوعیت تجمعات بزرگ را در این کشور برقرار نمود. نروژ از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) محدودیت های مسافرتی وضع کرد و از آن زمان مدارس و مهدکودک ها بسته است.
اکنون براساس آمار و ارقام دانشگاه جان هاپکینز، میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 در سوئد به طور قابل توجهی از بسیاری از کشورهای دیگر اروپا افزایش یافته و به بیش از 22 نفر در 100 هزار نفر رسیده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/148973/کرونا؛-رویکرد-سوئد-نتیجه-عکس-داد
بستن   چاپ