ایرانیان جهان
حال مطبوعات کانادا در دوران پاندمی خوب نیست
یکشنبه 14 اردیبهشت 1399 - 9:39:40 AM
ایرانیان اروپا-شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) - || روزنامه ها مشکل مخاطب ندارند؛ مشکل درآمد دارند.
استیون گیلبولت، وزیر میراث کانادا، گفت انتظار دارد پول حاصل از برنامه کمک درآمدی اضطراری ویژه کرونا برای کسب و کارهای عمومی طی چند هفته آینده به صنعت مشکل دار روزنامه در کانادا نیز تعلق گیرد.
با این حال، کارشناسان معتقدند ممکن است این کمک مالی برای نجات مشاغل مطبوعاتی و رسانه ای از بحران کرونا دیر از راه برسد – مخصوصا به این علت که برنامه کمک مالی 595 میلیون دلاری که اولین بار 18 ماه پیش اعلام شد هنوز هزینه لازم برای ناشران بحران زده را به طور کامل فراهم نکرده است.
باب کاکس، ناشر نشریه آزاد وینیپگ، که رییس انجمن رسانه های خبری کانادا نیز هست، گفت: این زمان انتظار برای روزنامه هایی که هر روز تعداد زیادی از آنها بسته می شوند بیش از حد طولانی است.
کاکس گفت تعداد دقیق روزنامه هایی را که از زمان آغاز پاندمی کرونا بسته شده اند نمی داند، اما تعداد آنها بالاست. از جمله بیش از 20 مورد مربوط به نیروی دریایی. دست کم 6 انتشارات در کبک نسخه های دوشنبه تا جمعه را متوقف کرده اند، و چهار مورد نیز در منیتوبا بسته شده اند.
کیکور، که مالک ژورنال د مونترال، ویدیوترون، و چند رسانه دیگر است، در پایان ماه مارچ اعلام کرد به صورت موقت 10 درصد کارکنانش را کنار می گذارد و پست مدیا، بزرگترین ناشر روزنامه کشور، در فکر کاهش دستمزد برای جبران خسارات ناشی از کرونا بود. 
کاکس گفت درآمد حاصل از تبلیغات عموما حدود 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/149737/حال-مطبوعات-کانادا-در-دوران-پاندمی-خوب-نیست
بستن   چاپ