ایرانیان جهان
2 میلیون شغل در ماه آوریل در کانادا از دست رفت
شنبه 20 اردیبهشت 1399 - 11:40:33 AM
ایرانیان جهان-به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، تعطیلی های ناشی از همه گیری ویروس کرونا باعث شد کانادا درماه آوریل دو میلیون شغل را از دست بدهد. این بیشترین رقم کاهش نرخ اشتغال در کاناداست ولی هنوز هم نصف مقداری است که اقتصاددانها انتظار داشتند.
 این کاهش نرخ اشتغال به یک میلیون شغلی که در ماه مارس از دست رفته بود اضافه شده است. بیکاری در کانادا در ماه آوریل 13 درصد افزایش یافته است. اقتصاددان ها انتظار داشتند 4 میلیون شغل در این ماه از دست برود و نرخ بیکاری تا 18 درصد افزایش یابد.
 این اطلاعات نشان می دهد که تعطیلی های گسترده در کانادا چطور بر اقتصاد این کشور تاثیر می گذارد. اقتصاد کانادا تحت تاثیر دو شوک بزرگ قرار گرفته است: همه گیری ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت که بخش انرژی آن را نابود کرده است.
بیل مورینیو، وزیر دارایی کانادا طی بیانیه ای پس از انتشار این اطلاعات گفت:« مردم کانادا مطمئن باشند ما هر کاری لازم باشد برای حفظ مشاغل آنهاو در عین حال مبارزه با گسترش ویروس کرونا انجام می دهیم».
 درست است که کاهش نرخ اشتغال کمتر از حد انتظار بوده ولی جزئیات ناراحت کننده ای هم وجود دارد. تعداد افرادی که هنوز هم استخدام هستند ولی ساعت های کاری آنها کاهش یافته، 2.5 میلیون نفر طی دو ماه گذشته افزایش یافته است.
نرخ بیکاری در آمریکا به 16 درصد رسید
بیکاری 122 میلیون نفر درپی رکود تاریخی اقتصاد هند

http://www.ilandnews.ir/fa/News/151585/2-میلیون-شغل-در-ماه-آوریل-در-کانادا-از-دست-رفت
بستن   چاپ