ایرانیان جهان
پوزش رسمی دولت بلژیک بخاطر بچه دزدی
چهارشنبه 4 تير 1399 - 03:45:18
ایرانیان جهان - نخست‌وزیر بلژیک به‌خاطر دزدیده شدن سیستماتیک هزاران کودک دورگه از خانواده هاشان در دوران استعماری بلژیک در کشورهای بوروندی، کنگو و رواندا رسما پوزش خواست.

نزدیک به 20 هزار کودک در دهه 1940 و 1950 کودکان دورگه که از مهاجران سفید پوست بلژیکی و زنان سیاه پوست محلی در این کشورها زاده می شدند، به زور به بلژیک فرستاده شده و با قوانین کاتولیک و زیر نظر نهادهای اجتماعی و دینی پرورش می‌یافتند.
بر اساس گزارشها در بیشتر موارد پدران آنها از پذیرش فرزندشان خودداری کرده اند و این بهانه ای به حکومت استعماری بلژیک میداد که کودکان را از خانواده شان جدا کند.
برخی از این کودکان دورگه که طی سال‌های 1940 و 1950 به دنیا آمدند و تمام عمر در بلژیک زندگی کردند هرگز ملیت بلژیکی دریافت نکردند و فاقد ملیت باقی ماندند.
آقای میشل در حالیکه در پارلمان این کشور سخنرانی می‌کرد، گفت این کشور حقوق اولیه کودکان را نقض کرده و آنها را تهدیدی برای نظام استعماری می‌دیده است.
عوامل بلژیک به‌طور ویژه ای در دوران استعماری در کشورهای آفریقایی وحشیانه و بی‌رحمانه عمل می‌کرند. طی دوران حکومت بلژیک بر کنگو که اکنون به جمهوری دموکراتیک کنگو معروف است، نزدیک به10 تا 15 میلیون آفریقایی با خشونت کشته یا قطع عضو شدند.
آقای شارل میشل نخست وزیر بلژیک نخستین گام برای ازمیان بردن نابرابری ها را شناسایی و پذیرش آنها خوانده است و سوگند خورده که بلژیک برای برابری حقوق انسانها جدای از نژاد یا جنسیت شان کوشش بیشتری به خرج بدهد.

ایرانیان جهان



http://www.ilandnews.ir/fa/News/160196/پوزش-رسمی-دولت-بلژیک-بخاطر-بچه-دزدی
بستن   چاپ