ایرانیان جهان
انواع وام بانکی در سوئد
چهارشنبه 4 تير 1399 - 04:05:37
ایرانیان جهان - گرفتن وام بانکی ، مسئله‌ایی است که شاید برای همه یکبار اتفاق بیافتد. این وام بانکی میتواند برای خرید خانه باشد و یا مبلغ های کمتری برای مثال وام خرید ماشین.
شرایط و بهره وام بانکی در سوئد معمولا کمتر از بهره‌ایی است که سایر موسسات مالی میگیرند، برای مثال وام های اس ام اسی ränta بسیار بالایی دارند. در مقاله قبلی به اصطلاحات بانکی پرداختیم، اگر درباره اصطلاحاتی که در این مقاله بکار میبریم، سوالی داشتید، میتوانید به صفحه گرفتن وام در سوئد سر بزنید.
در این مقاله به موضوعات زیر می پردازیم:
چگونه وام بانکی درخواست کنیم؟ وام ماشین میزان بهره های وام بانکی وام اس ام اسی روند تقاضای وام بانکی در سوئد
قدم اول برای گرفتن وام بانکی، پر کردن فرم تقاضانامه وام است. به سوئدی این فرم låneansökan نام دارد. این فرم را معمولا در سایت بانک ها میتوانید پیدا کنید. در این تقاضانامه مواردی مانند مقدار وام، درآمد سالانه شما، درآمد سالانه همراه شما، وام های قبلی و در کل موقعیت اقتصادی شما آمده است. برای مثال اگر میخواهید با همسر خود وام مسکن بگیرید، مشخصات کامل همسرتان را نیز باید وارد کنید.
بعد از اینکه بانک تقاضانامه شما را دریافت کرد، تمام نکاتی که شما به آن اشاره کرده‌اید را کنترل میکند. این کار با استفاده از kreditupplysning انجام میشود. با انجام دادن Kreditupplysning ، بانک درآمد سال گذشته، بدهی ها و وام های شما را میبیند. همچنین اگر شما Betalningsanmärkning داشته باشید، در kreditupplysning شما نوشته شده است.
بخوانید : برای دریافت وام به کجا مراجعه کنم؟
بیشتر بدانید: زمانی که قرارداد برق و یا اینترنت میگیرید، برگه‌ایی از UC برای شما ارسال میشود که در اصل همان kreditupplysning است. شما نیز میتوانید با رفتن به سایت minuc.se و گرفتن کد شخصی، یکبار در سال به صورت کاملا رایگان، kreditupplysning خود را ببینید.
اگر بانک به درخواست وام من جواب منفی داد، چه کارهایی میتوانم بکنم؟
در صورتی که شما درآمد پایینی داشته باشید، یا از گذشته وام های زیادی گرفته باشید و یا betalningsanmärkning داشته باشید، بانک به درخواست شما جواب منفی میدهد.
در این صورت باید شخصی که از درآمد خوبی برخودراد است، ضامن شما شود. مسلما اگر شما به عنوان گیرنده وام، نتوانید هزینه های وام را پرداخت کنید، ضامن شما باید تمام هزینه هارا به جای شما به بانک پرداخت کند. اگر ازدواج کرده‌اید و یا با کسی به صورت Sambo زندگی میکیند، میتوانید باهم درخواست وام بدهید، در این صورت درآمد سالانه شما بالاتر رفته و امکان گرفتن وام بیشتر میشود. معمولا حداقل باید یک سال fast anställd باشید تا بتوانید برای گرفتن وام بانکی در سوئد اقدام کنید.
یکی از شرایط اصلی گرفتن وام بانکی، داشتن کار ثابت است، اما در بعضی از شرایط، متقاضی میتواند با نشان دادن مدارکی به بانک ، بازپرداخت وام را تضمین کند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه بهتر است با بانک خود در تماس باشید.
اگر مبلغ وامی که میخواستید بگیرید، کم است، میتوانید از موسسات مالی دیگری نیز درخواست وام کنید. در نظر داشته باشید که ränta و هزینه های جانبی این نوع وام ها بالاتر از وام بانکی در سوئد است. بعضی از این موسسات تنها به کسانی وام میدهند که از بانک نمیتوانند وام بگیریند.
گرفتن وام ماشین
وام خرید ماشین در سوئد شاید برای خیلی از افراد خرج و هزینه اضافی به نظر بیاید. اما اگر قصد شما خرید ماشین جدید است، بهتر است برای گرفتن وام، حتما وام خرید ماشین درخواست کنید. این نوع وام ها شرایط بهتر و بهره کمتر از وام های شخصی دارند.
بیشتر موسسات و بانک ها، وام خرید ماشین را تنها به افرادی میدهند که ماشین را از نمایندگی های معتبر فروش ماشین خریداری می کنند، و در این صورت معمولا 80 درصد قیمت ماشین را وام میدهند. اگر میخواهید از افراد شخصی ماشین خریداری کنید، بهتر است درخواست وام شخصی کنید.
با کلیک کردن روی لینک زیر میتوانید وام های ماشین را بین موسسات و بانک های مختلف مقایسه کنید.
توجه کنید که مقایسه وام ها برای خرید ماشین از فروشگاه های معتبر و یا از افراد شخصی، شرایط متفاوتی دارد. اگر میخواهید از فروشگاه ماشین، خرید کنید، باید 80 درصد قیمت ماشین را به عنوان مقدار وام در فرم مقایسه وارد کنید. شما معمولا 20 درصد را به صورت نقدی پرداخت میکنید.
اصطلاحات سوئدی در اینباره:
Ränta: بهره
Effektiv ränta: مجموع مخارج و هزینه های وام
Lånebelopp: مبلغ وام
Kontantinsats: پیش قسط
Återbetalningstid: مدت بازپرداخت
Återförsäljare: نمایندگی فروش
مقایسه گرفتن وام ماشین به زبان سوئدی
خرید ماشین در سوئد کمی پیچیده تر از خرید ماشین در ایران به نظر میرسد. شاید بخاطر زبان و قوانین خاصی است که در سوئد برای خرید ماشین داریم اما در ایران با این شرایط روبرو نبوده‌ایم. برای همین در مقاله‌ایی به صورت اختصاصی در اینباره صحبت میکنیم.
در مقاله بعدی به نکته هایی درباره هزینه های مرتبط با خرید ماشین مانند مالیات، قرارداد خرید، بیمه های ماشین و مسائل دیگر میپردازیم.
میزان بهره وام در بانک های مختلف
در اینجا ما لیست بانک هایی که نسبتا بهره کمتری میگیرند را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم. (آخرین به روز رسانی در تاریخ 2016-05-09)
موسسه مالی/ بانکنوع وامRänta Uppläggningsavgift مقدار وام
IKANO bankوام بانکی3,50 تا 11,95%0 kr10000-350000
SBABوام شخصی3,60 تا 8,00%0 kr30000-350000
ICA Bankenوام بانکی3,70 تا 10,95%0 kr20000-350000
SevenDayوام شخصی3,75 تا 9,95%495 kr10000-350000
SantanderMitt lån3,95 تا 12,95%0 kr20000-350000
Swedbankوام شخصی4,12 تا 9,10%650 kr30000-350000
Swedbankوام ماشین4,35%650 kr30000-900000
HandelsbankenDirektlån5,35%595 kr30000-150000
Nordeaوام شخصی8,20%525 kr10000-350000
دلیل متغییر بودن بهره در بعضی از وام های بالا، بخاطر شرایط اقتصادی هر فرد است. بهره وام نسبت به درآمد شما تنظیم میشود. برای مطالعه بیشتر درباره انواع بهره میتوانید به صفحه گرفتن وام در سوئد سر بزنید.
وام اس ام اسی
وام های اس ام اسی و یا وام های سریع که به سوئدی smslån-snabblån نام دارند، وام هایی هستند که شما با ارسال اس ام اس دریافت میکنید. مبالغی که میتوانید با این نوع وام ها بگیرید معمولا بسیار کم است و مدت زمان پرداخت آنها نیز شاید یک تا دوماه باشد. نکته مهم در این باره هزینه های جانبی وام است. این نوع وام ها برای بازاریابی معمولا شعار بدون بهره را استفاده میکنند. شما به عنوان گیرنده وام بهره و یا Ränta پرداخت نمیکنید. اما درکنار بازپرداخت وام، شما مجبور به پرداخت Avgift هستید که معمولا بسیار بالا است. برای مثال برای مبلغ 3000 کرون وام شاید 500 کرون به عنوان avgift پرداخت کنید.
نحوه گرفتن این نوع وام ها بسیار ساده است. شما به شماره‌ایی که موسسه وام دهنده منتشر کرده، اس ام اسی با ذکر مشخصات مانند نام و personnummer ، مبلغ وام، شماره حساب و غیره ارسال میکنید. معمولا بین 15 دقیقه تا یک روز، مبلغ درخواستی وام به حساب شما ریخته میشود.
گرفتن این نوع وام ها از طرف ایرانیان سوئد توصیه نمیشود. چراکه طبق آخرین آمارهای موجود، 25درصد افراد بین 18 تا 25 سال که وام های اس ام اسی گرفته اند، دچار مشکلات مالی شده و امروز پرونده بدهکاری در اداره Kronofogden دارند.
اگر برای مثال احتیاج به گرفتن وام برای پرداخت اجاره و یا هر هزینه دیگری دارید، بهتر است از Pantbanken استفاده کنید تا اینکه وام های اس ام اسی دریافت کنید.
منبع:
Alltomspara

http://www.ilandnews.ir/fa/News/160297/انواع-وام-بانکی-در-سوئد
بستن   چاپ