ایرانیان جهان
وزیر دفاع بلژیک مدعی تبانی روسیه و طالبان در افغانستان شد
یکشنبه 29 تیر 1399 - 1:56:38 PM
ایرانیان جهان-به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم ، «فیلیپه گافین» وزیر دفاع و وزیر خارجه بلژیک مدعی شد که براساس گزارش های آژانس اطلاعات این کشور روسیه و طالبان در افغانستان با یکدیگر تبانی دارند.
به گزارش «اسپوتنیک»، گافین در پارلمان بلژیک گفت: سازمان اطلاعات بلژیک از حمایت عمومی روسیه از طالبان در افغانستان آگاه است و احتمال مداخله روسیه را نیز تایید می کند.
اوایل امسال دستکم 92 نظامی بلژیکی در ماموریت حمایت قاطع در افغانستان مستقر بودند که پس از همه گیری کرونا نیروهایش را به بروکسل فراخواند.
ادعاها مبنی بر تبانی روسیه و طالبان در حالی مطرح شده که آمریکا در حال خروج نیروهایش از افغانستان است و مسکو نیز حمایتش را از این اقدام اعلام کرده است.
اتهامات درباره حمایت روسیه از طالبان توسط روسیه، پنتاگون و شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل عدم وجود مدارک برای اثبات این ادعا رد شده است.
طالبان نیز با تکذیب این گزارش ها تاکید می کند که اقدامات این گروه ارتباطی با آژانس های اطلاعاتی یا دولت های دیگر ندارد و این اتهامات نیز تلاشی برای آسیب زدن به روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است.
روسیه و گزارش ها درباره حمایت از کشته شدن نظامیان آمریکایی در افغانستان
پنتاگون خبر داد: حمایت روسیه از طالبان علیه داعش و حضور نظامی آمریکا
مقام امنیتی سابق افغانستان: روسیه همزمان با ظهور داعش با طالبان ارتباط گرفت
 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز پاداش روسیه به طالبان به ازای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان «داستان جعلی دیگری است تا به من و حزب جمهوریخواه آسیب برسانند».

http://www.ilandnews.ir/fa/News/167101/وزیر-دفاع-بلژیک-مدعی-تبانی-روسیه-و-طالبان-در-افغانستان-شد
بستن   چاپ