ایرانیان جهان
بروکسل در لیست مناطق خطر کرونایی برلین/ آمار ابتلای روزانه در آلمان از مرز 2 هزار نفر گذشت
شنبه 1 شهریور 1399 - 12:47:26 PM
ایرانیان جهان-

به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید به کرونا در بلژیک پایتخت این کشور در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار گرفت و آمار مبتلایان روزانه به کرونا در آلمان هم از مرز 2 هزار نفر گذشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه تاگس شاو آلمان، دولت آلمان بروکسل را در منطقه خطر کرونایی خود قرار داد و درباره سفر به پایتخت بلژیک به شهروندان خود هشدار داده است.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مسافرانی که از این منطقه به آلمان می آیند باید قاعده تست اجباری کرونا و قرنطینه را رعایت کنند. تنها برای دیپلمات ها استثنائاتی وجود دارد.

بروکسل در روزهای اخیر به یک منبع شیوع کرونا تبدیل شده است. وزارت خارجه آلمان با قراردادن این منطقه در لیست مناطق خطر کرونایی به این وضعیت واکنش نشان داده است. آلمان درباره سفرهای غیر ضروری به این کشور به شهروندان خود هشدار داده است.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم بروکسل را به عنوان منطقه خطر کرونایی ارزیابی کرده است. از این پس مسافران از این منطقه قرمز کرونایی باید مدت 14 روز در قرنطینه قرار گیرند.

بروکسل از اهداف سفر بسیاری از توریست ها در آلمان محسوب می شود،اما از آنجایی که به عنوان پایتخت سیاسی اتحادیه اروپا هم محسوب می شود هدف بسیاری سفرهای سیاسی هم هست. البته در حال حاضر نهادهای سیاسی در بروکسل در تعطیلات تابستانی به سر می برند و دیدار منظم وزرا و دیدارهای نمایندگان پارلمان اروپا در این شهر برگزار نمی شود.

آلمان که در حال حاضر ریاست دوره ای بر اتحادیه اروپا را در اختیار دارد برای هفته آینده وزرای دفاع و امور خارجه اتحادیه اروپا را برای یک دیدار غیر رسمی به برلین دعوت کرده است. جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و برخی کمیسرهای این اتحادیه هم به این دیدار دعوت شده‌اند. از آنجایی که هشدارهای سفر آلمان برای برگزاری این نشست پیچیدگی هایی را ایجاد می کند و دیپلمات هایی که در بروکسل به سر می بردند برای سفر به آلمان دچار مشکلاتی می شدند برلین برای رفع این مشکل تمهیداتی را اندیشیده است.

دولت آلمان برای رفع این مشکل استثنائاتی را برای سفر دیپلمات های اروپایی که مدتی در بروکسل اقامت داشتند قائل شده است.

نشست بعدی وزرای اتحادیه اروپا در بروکسل هم قرار است در 21 و 22 سپتامبر برگزار شود و در این نشست وزیر اقتصاد آلمان باید با همتایان اروپایی خود در بروکسل دیدار کرده و درباره برخی مسائل اقتصادی بحث و گفتگو کند. در همان هفته یک نشست ویژه اتحادیه اروپا هم در بروکسل برگزار می شود که صدر اعظم آلمان هم باید در آن حضور یابد، مگر اینکه این اجلاس به صورت ویدئویی برگزار شود.

موارد ابتلای روزانه به کرونا در آلمان هم روند رو به رشدی را طی می کند و از مرز 2 هزار نفر عبور کرده و به بالاترین حد خود از اواخر آوریل رسیده است.

بیشتر بخوانید

نهادهای بهداشتی در آلمان شب گذشته از ابتلای 2034 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند. انستیتو رابرت کخ آلمان هم این خبر را صبح یکشنبه اعلام کرد. نقطه اوج موارد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت در اواخر ماه مارس و اوایل آوریل با بیش از 6 هزار مبتلا در آلمان وجود داشت و بعد از آن این آمارها روند کاهشی پیدا کرد. از اواخر جولای موارد ابتلای روزانه به کرونا در آلمان مجدداً روند صعودی به خود گرفته است.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان از شروع بحران کرونا حداقل 232082 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و بیش از 9200 نفر هم در اثر این ابتلا جان داده‌اند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/175436/بروکسل-در-لیست-مناطق-خطر-کرونایی-برلین--آمار-ابتلای-روزانه-در-آلمان-از-مرز-2-هزار-نفر-گذشت
بستن   چاپ