ایرانیان جهان
مرکل خواستار حمایت از اپوزیسیون در بلاروس شد
چهارشنبه 19 شهريور 1399 - 12:41:59
ایرانیان جهان - مرکل خواستار حمایت از اپوزیسیون در بلاروس شد
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6750812
٧٦
١
تسنیم / صدر اعظم آلمان بر لزوم حمایت از اپوزیسیون و معترضان به دولت لوکاشنکو در بلاروس تاکید کرد.
به نقل از "آر ان دی" آلمان، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در یک نشست فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در برلین به مسئله تحولات اخیر در بلاروس پرداخته و از معترضان به دولت "الکساندر لوکاشنکو" حمایت کرد.
وی در این باره گفت: ما باید دقیقا این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم که چگونه می توانیم به آن ها (معترضان) کمک کنیم و آن ها را در معرض خطر قرار ندهیم. وی شرایط در بلاروس را بسیار غم انگیز توصیف کرد.
صدر اعظم آلمان همچنین اعلام کرد که دولت آلمان باید بارها و بارها در این باره مشاوره کند که چگونه می توان کمک کرد و این کمک ها چه حد و مرزهایی باید داشته باشد. وی مسئله را حمایت مسئولانه ازاپوزیسیون بلاروس دانست و گفت: روش های زیادی برای این کار وجود دارد.
وزیر امور خارجه آلمان هم بار دیگر به دولت بلاروس هشدار داده که اگر رویکرد خود در قبال معترضان را تغییر ندهد اروپا بسته تحریمی خود علیه این کشور را به جریان می‌اندازد.
وزیر امور خارجه آلمان همچنین از دولت بلاروس درخواست کرد که ماریا کالسنیکاوا، یکی از رهبران جنبش اعتراضی در بلاروس را آزاد کند. وی درباره وضعیت وی ابراز نگرانی کرده و خواستار روشن شدن محل نگهداری او و آزادی کلیه زندانیان سیاسی در بلاروس شد. وی این سرکوبگری ها علیه جنبش های اعتراضی را قابل قبول ندانست.
ینس استولنبرگ"، دبیر کل ناتو هم ازدولت بلاروس درخواست کرد که به آزادی اعتراضات و آزادی بیان توجه کند. وی تاکید کرد که مردم بلاروس حق دارند آینده خود را تعیین کنند.
وی رهبری در بلاروس را متهم به نقض غیر قابل قبول هنجارهای بین‌المللی کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/180320/مرکل-خواستار-حمایت-از-اپوزیسیون-در-بلاروس-شد
بستن   چاپ