ایرانیان جهان
تدارک برای خروج نیروهای آلمان از افغانستان
یکشنبه 13 مهر 1399 - 12:16:40 PM
ایرانیان جهان-

بر اساس قراردادی که میان طالبان و ایالات متحده منعقد شده است، تمام نیروهای خارجی باید تا پایان آوریل سال آینده به طور کامل از افغانستان خارج شوند، مشروط بر آن که در برابر نیروهای طالبان نیز به تعهدات خود عمل کنند.

نیروهای نظامی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، آماده می‌شوند تا خروج آنها از افغانستان با نظم و ترتیب مناسب انجام گیرد. در ماه‌های آینده تصمیم مقتضی و نهایی در این باره اتخاذ و اعلام خواهد شد. گفته می‌شود که عقب‌نشینی مرتب و منظم نیروها به عملیاتی چندماهه نیازمند است.

بنا بر گزارش‌های غیررسمی، ارتش آلمان از ماه دسامبر خروج نیروها را آغاز خواهد کرد و برای تدارک این امر حدود 100 کارشناس امور لجیستیکی ارتش به افغانستان اعزام شده‌اند.

در گزارش‌های دیگری در این باره آمده است که چنانچه نشست وزیران پیمان ناتو در ماه دسامبر تصمیم خود را اتخاذ کند، نیروهای آلمان آماده هستند که تا پایان آوریل خاک افغانستان را ترک کنند.

به گزارش دویچه وله، در چارچوب این برنامه تا پایان نوامبر حدود 150 نفر از ارتشیان زن و مرد به افغانستان می‌روند. وظیفه آنها این است که از تمام وسایل و تجهیزاتی که در 18 سال گذشته به افغانستان فرستاده شده است، به دقت لیست‌برداری کنند تا درباره آنها تصمیم گرفته شود.

برخی از تجهیزات تخریب و دور ریخته می‌شود، برخی به آلمان ارسال می‌گردد و برخی به حکومت افغانستان اهدا می‌شود.

توماس هیچلر، کارشناس امور دفاعی حزب سوسیال دموکرات از این که پاره‌ای مسائل در خفا انجام می‌گیرد انتقاد کرده و تقاضا کرده است که درباره عقب‌نشینی نیروهای ارتشی اطلاعات کافی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

هم‌اکنون حدود 1200 ارتشی آلمانی در افغانستان هستند. واحدهای رزمی ارتش آلمان در 2013 از قندوز عقب‌نشینی و قرارگاه‌های خود را در قندوز و فیض‌آباد تعطیل کردند. در سال 2014 با اتمام مأموریت ایساف، برخی از تجهیزات ارتش آلمان به این کشور برگشت.

به طور معمول تجهیزات بزرگ و سنگین، مانند تانک، با هواپیماهای باری آنتونوف به ترکیه می‌روند و سپس با کشتی به آلمان منتقل می‌شوند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/187668/تدارک-برای-خروج-نیروهای-آلمان-از-افغانستان
بستن   چاپ