ایرانیان جهان
آغاز بزرگ‌ترین مانور دریایی هند، آمریکا، ژاپن و استرالیا
چهارشنبه 14 آبان 1399 - 9:46:10 AM
ایرانیان جهان-

 این مانورهای سالانه تحت عنوان "مالابار" که هند با آمریکا و ژاپن برگزار می‌کند امسال شامل استرالیا نیز شده است تا تمامی اعضای گروه غیررسمی "چهارجانبه" را که متشکل از چهار دموکراسی بزرگ در منطقه هند-اقیانوس آرام است، شامل شود. 

چین، آمریکا را که تلاش‌ها برای تشکیل این گروه چهارجانبه را رهبری کرده است، به داشتن یک "ذهنیت جنگ سرد" و "تعصب ایدوئولوژیکی" متهم کرده است.

وزارت دفاع هند اعلام کرد، پنج کشتی نیروی دریایی هند از جمله یک زیردریایی در این مانور در کنار ناوشکن جان مک‌کین نیروی دریایی آمریکا و ناو بلرت استرالیا و یک ناوشکن ژاپنی مستقر شده‌اند.  

این وزارتخانه افزود: به خاطر محدودیت‌های کووید 19، هیچ ارتباطی میان پرسنل ارتش این چهار کشور در فاز نخست این مانورها که تا شش نوامبر (16 آبان) ادامه دارد، وجود نخواهد داشت.

یک منبع نظامی گفت: اواخر ماه جاری میلادی، هند و آمریکا ناوهای هواپیمابری را در این مانورها مستقر خواهند کرد.

وزارت دفاع هند در بیانیه خود گفت: این مانور بالاترین سطح هم‌افزایی و هماهنگی را میان نیروهای دریایی دوست به نمایش خواهد گذاشت که بر مبنای ارزش‌ها و تعهد مشترک‌شان به یک منطقه هند-پسفیک آزاد و جامع و یک نظم بین‌المللی قرار دارد.

این مانور در زمانی برگزار می‌شود که هند یعنی میزبان این مانور درگیر یک بن‌بست نظامی درخصوص مناطق مرزی مناقشه‌آمیز با چین است.

روابط دیپلماتیک استرالیا با چین نیز امسال وخیم‌تر شده است. این اتفاق پس از آن رخ داد که استرالیا درخواست برای یک تحقیق بین‌المللی درخصوص پاندمی کرونا را رهبری کرد و پکن تحریم‌های تجاری را بر گوشت گاو و جو استرالیا اعمال کرد.

ژاپن نیز درخصوص مالکیت مجمع‌الجزایری در دریای چین شرقی با چین دچار اختلاف شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/196311/آغاز-بزرگ‌ترین-مانور-دریایی-هند،-آمریکا،-ژاپن-و-استرالیا
بستن   چاپ