ایرانیان جهان
واکنش رقیب سابق جانسون به پیروزی بایدن
يکشنبه 18 آبان 1399 - 01:33:59
ایرانیان جهان - ایرنا / رهبر سابق دومین حزب سیاسی انگلیس (حزب کارگر) پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را خبر خوبی برای ترقی‌خواهان در سراسر جهان خواند.
جرمی کوربین عصر شنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود با بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد که با حضور رئیس جمهوری جدید آمریکا بتوان جهانی بهتر، عادلانه‌تر و مسالمت آمیز ایجاد کرد.
مقامات دولت انگلیس تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس دیروز در سخنانی گفته بود که با رئیس جمهوری آمریکا فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شود، کار خواهد کرد.
جو بایدن نامزد حزب دمکرات با کسب 290 رای الکترال در برابر تنها 214 رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن رنگین پوست، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.
شبکه خبری سی ان ان ، فاکس نیوز و خبرگزاری آسوشیتدپرس که اخبار انتخابات آمریکا را لحظه به لحظه دنبال می کنند، لحظاتی پیش اعلام کردند بایدن پیروز این دوره از انتخابات شد.
شبکه فاکس نیوز هم لحظاتی پیش تعداد آرای الکترال بایدن را 290 رای تا این لحظه اعلام کرد. هر نامزدی که موفق به کسب دست کم 270 رای شود، پیروز انتخابات خواهد بود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/197782/واکنش-رقیب-سابق-جانسون-به-پیروزی-بایدن
بستن   چاپ