ایرانیان جهان
ارتش ترکیه از سومین پایگاهش در جنوب ادلب عقب‌نشینی کرد
يکشنبه 18 آبان 1399 - 13:27:13
ایرانیان جهان - ایسنا / منابع از عقب‌نشینی نیروهای ترکیه از سومین پست دیده‌بانی خود در حومه جنوبی ادلب خبر دادند.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از 50 کامیون حامل تجهیزات لجستیکی و مهندسی ارتش ترکیه از منطقه معرحطاط در جنوب شهر معره النعمان در حومه جنوبی ادلب خارج شده و به مناطق تحت سیطره شورشیان سوری در جبل الزاویه رفتند.
به گفته خبرنگار اسپوتنیک در حومه ادلب، نیروهای ترکیه عقب‌نشینی از یکی از پست‌های دیده‌بانی را که در جنوب شهر معره النعمان در حومه جنوبی ادلب ایجاد کرده بودند، آغاز کردند. این پست دیده‌بانی غیرقانونی است و جزو 12 موردی نیست که نیروهای ترکیه براساس توافق آستانه در سوریه ایجاد کردند.
نیروهای ترکیه این پست دیده‌بانی را اوت گذشته همزمان با پیشروی ارتش سوریه و آزادی شهر استراتژیک خان شیخون در حومه جنوبی ادلب ایجاد کردند.
پست دیده‌بانی ترکیه در معرحطاط سومین پایگاهی است که نیروهای ترکیه طی هفته‌های گذشته بعد از مورک و شیرمغار در حومه شمالی حماه آن را تخلیه کردند.
به گفته منابع میدانی ترکیه تصمیم گرفته از تمامی پست‌های دیده‌بانی که توسط ارتش سوریه در حومه حماه و ادلب محاصره شده است، در چند مرحله عقب‌نشینی کند. ترکیه طرف روسی را در جریان این مسئله گذاشته و برای تجهیز مناطقی در شهرک قوقفین در حومه جنوبی ادلب تا سهل الغاب با هدف ایجاد پایگاه‌های جدید در آنجا تلاش می‌کند.
ترکیه از اکتبر 2017، 12 پست دیده‌بانی در منطقه کاهش تنش ادلب در شمال غرب سوریه بعد از توافق با روسیه برای ایجاد منطقه امن ایجاد کرد. اواخر 2018 ارتش سوریه عملیات نظامی گسترده‌ای را در حومه حماه و ادلب در واکنش به نقض‌های صورت گرفته از سوی گروه‌های مسلح آغاز و پایگاه‌های ارتش سوریه را محاصره کرد. 

http://www.ilandnews.ir/fa/News/197895/ارتش-ترکیه-از-سومین-پایگاهش-در-جنوب-ادلب-عقب‌نشینی-کرد
بستن   چاپ