ایرانیان جهان
گفتگوی تلفنی پادشاه عربستان با آنگلا مرکل
سه شنبه 20 آبان 1399 - 11:47:50 AM
ایرانیان جهان-

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفتگویی تلفنی برقرار کرد.

او در این تماس انتشار کاریکاتور‌های توهین‌آمیز درباره پیامبر اکرم (ص) و حملات تروریستی اخیر در فرانسه و اتریش را محکوم و بر لزوم مقابله با تندروی و افراط‌گرایی تأکید کرد.

ملک سلمان گفت: ما انتشار کاریکاتور‌های توهین‌آمیز درباره پیامبر اکرم (ص) را محکوم می‌کنیم. آزادی بیان باید یک ارزش اخلاقی باشد که احترام و همزیستی میان مردم را به وجود بیاورد نه اینکه به ابزاری برای ایجاد نفرت و درگیری فرهنگی تبدیل شود.

در این تماس تلفنی بر اهمیت تقویت نزدیکی دیدگاه‌ها میان پیروان ادیان و تمدن‌ها و انتشار ارزش‌های تسامح و میانه‌روی و کنار گذاشتن انزجار، خشونت و تندروی تأکید شد.

پادشاه عربستان و آنگلا مرکل همچنین درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در زمینه‌های مختلف و حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای موفقیت نشست گروه20 که در ماه میلادی جاری در ریاض برگزار می‌شود، گفتگو کردند.

رئیس جمهور و دولت فرانسه طی هفته‌های اخیر با اقدامات اسلام ستیزانه خود و توهین به پیامبر گرامی اسلام (ص)، سبب بروز ناراحتی و تشدید احساسات ضد فرانسوی در میان بسیاری از مردم مسلمان در اقصی نقاط جهان شده است.

این تنش آفرینی‌ها به انجام دو حمله تروریستی به نیس فرانسه و وین اتریش منجر شد که چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/198544/گفتگوی-تلفنی-پادشاه-عربستان-با-آنگلا-مرکل
بستن   چاپ