ایرانیان جهان
وزارت خارجه انگلیس هم 2 دیپلمات‌ بلاروسی را اخراج کرد
چهارشنبه 21 آبان 1399 - 12:41:58
ایرانیان جهان - ایسنا / انگلیس در اقدامی تلافی جویانه دو تن از دیپلمات‌های بلاروسی را اخراج کرده است.
به نوشته روزنامه گاردین، این اقدام از سوی دولت انگلیس در پی اخراج دو دیپلمات این کشور از بلاروس و همچنین وضع ممنوعیت سفر علیه الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس و پسرش در سپتامبر سال جاری میلادی صورت گرفته است.
وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد، دو دیپلمات بلاروسی را در واکنشی مستقیم به اخراج دو دیپلمات انگلیسی با عنوان اینکه آن دو نفر "عنصر نامطلوب" در مینسک هستند، اخراج کرده است.
دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ ما پیامی واضح به دولت بلاروس دادیم که اخراج بدون توجیه دیپلمات‌های انگلیسی پیامدهایی دارد.
مینسک روز دوشنبه دو دیپلمات انگلیسی را اخراج کرد و گفت: علت این کار، ماهیت غیرسازنده کارهای آنها بوده است.
دولت لندن علیه لوکاشنکو و پسرش و همچنین چند تن از مقام‌های ارشد بلاروس در سپتامبر سال جاری میلادی ممنوعیت سفر وضع کرد و علت این اقدام هم پیروزی مجدد لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری 9 اوت است که به گفته اپوزیسیون و کشورهای غربی، با تقلب همراه بود.
شبکه تلویزیونی ONT بلاروس روز سه شنبه گزارش داد که این دو دیپلمات انگلیسی اقدام به جمع آوری اطلاعات درباره اعتراضات و اوضاع سیاسی در بلاروس می‌کردند. همچنین این دو با نمایندگان گروه‌های حقوق بشری و سازمان‌های غیردولتی دیدار داشتند.
وزیر خارجه انگلیس در بیانیه خود همچنین آورده که لندن همچنان می‌خواهد دولت مینسک به سوالات درباره "تقلب" در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پاسخ دهد.
وی افزود:‌ انگلیس همچنان مقام‌های دولت بلاروس را مسئول تقلب در انتخابات اوت و استفاده از خشونت برای سرکوب مردم این کشور می‌داند.
اتحادیه اروپا اخیرا با پیوستن به انگلیس تحریم‌هایی را علیه لوکاشنکو و پسرش وضع کرده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/198829/وزارت-خارجه-انگلیس-هم-2-دیپلمات‌-بلاروسی-را-اخراج-کرد
بستن   چاپ