ایرانیان جهان
سربازان استرالیایی از استرس برملا شدن این راز هولناک خودکشی کردند
دوشنبه 3 آذر 1399 - 19:52:15
ایرانیان جهان - فارس / بعد از افشای گزارش محرمانه درباره جنایات دلخراش نیروهای ویژه ارتش استرالیا در افغانستان علیه غیرنظامیان این کشور، تنها در سه هفته نه نظامی استرالیایی دست به خودکشی زدند.
این گزارش که نتیجه تحقیقاتی چهار ساله بود، سابقه‌ای شرم‌آور را از قتل‌ های وحشیانه انجام شده از سوی نظامیان استرالیایی برملا کرد که خارج از فضای جنگ رخ داده‌اند. نسخه ویرایش شده آن روز پنجشنبه بعد از هفته‌ها بحث درباره محتوای آن منتشر شد و محکومیت جهانی را در پی داشت.
بعد از افشای محتوای این گزارش، در سه هفته گذشته یک سرباز زن و هشت سرباز مرد بین سنین سال‌های اول دهه 20 تا 50 جان خود را گرفتند.
تصور می‌شود خودکشی این تعداد سرباز در چنین بازه کمی در تاریخ نظامی اخیر استرالیا بی‌سابقه بوده است. همچنین تصور بر این است که استرس تحقیقات از این افراد که شواهد ارتکاب 39 قتل را از سوی نیروهای ویژه استرالیا روشن کرد، در خودکشی آن‌ها نقش داشته است.
به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل»، با این حال هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این نه نفر با جنایات جنگی گزارش شده، مرتبط بوده‌اند.
بنابر این گزارش، دست‌کم 56 کهنه سرباز استرالیایی تنها در سال جاری میلادی به خودکشی دست زده‌اند که در مقایسه با 40 نفر سال 2019 افزایش داشته است. گرچه گفته شده بین خودکشی‌های اخیر که آخرین آن روز پنجشنبه بوده با گزارش درباره جنایات جنگی ارتباط مستقیمی وجود ندارد، یکی از نیروهای سابق استرالیا به شرط ناشناس ماندن، گفت: تعداد خودکشی‌ها در چنین بازه زمانی، بی‌سابقه و غیرقابل درک است.
هفته اول آبان گزارشی منتشر شد مبنی بر این که نظامیان استرالیایی در قتل 39 غیرنظامی یا زندانیان افغانستان نقش داشته‌اند.
ژنرال «آنگس کمپبل» رئیس نیروهای دفاعی استرالیا پنجشنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن تأیید گزارش‌ها درباره نقش نظامیان کشورش در قتل غیرنظامیان افغانستانی گفت از مردم افغانستان بخاطر رفتارهایی که در گزارش به آن اشاره شده، عذرخواهی می‌کند.
وی سپس ادامه داد: «این مسئله زندگی خانواده‌ها و جوامع افغانستان را نابود کرده است و موجب درد و رنج بی‌اندازه آنها شده است». کمپبل سپس اعتراف کرد که تمامی 143 اظهارات مورد اشاره در گزارش را می‌پذیرد.
در این گزارش اطلاعات موثقی ارائه شده که نشان می‌دهد نظامیان استرالیایی، تسلیحات یا بی‌سیم‌هایی را بر روی بدن اجساد غیرنظامی افغان قرار می‌دادند تا اینگونه جلوه دهند که فرد قربانی در عملیات کشته شده است.
در بخشی از این گزارش همچنین شواهدی ارائه شده مبنی بر اینکه نظامیان استرالیایی در برخی موارد برای زخمی کردن غیرنظامیان افغان از سگ استفاده می‌کردند.
در مارس 2016، نیروی دفاعی استرالیا تحقیقاتی را تحت رهبری ژنرال «پل بریتون» در خصوص تخلفات نیروهای ویژه استرالیا در افغانستان در بین سالهای 2005 تا 2016 آغاز کرد.
طبق این گزارش، نقش استرالیا در جنگ افغانستان به دو مرحله مجزا تقسیم می‌شود. عملیات «اسلیپر» (Slipper) در بین سالهای 2001 تا 2014 که پس از آن نیروهای امنیتی افغانستان خودشان مسئولیت بیشتر عملیات‌ها را برعهده گرفتند و بعدی موسوم به «بزرگراهها» (Highroad) دومین سری عملیات استرالیا در افغانستان بود که از سال 2015 آغاز شد.
بیش از 26 هزار نظامی استرالیایی در طول عملیات اسلیپر در افغانستان مشارکت داشتند و 41 نفر از آنها در طول این مدت فوت کردند. طبق گزارش وب‌سایت وزارت دفاع استرالیا، همچنان 80 نظامی از نیروهای دفاعی استرالیا در افغانستان حضور دارند که اکثر آنها در عملیات پشتیبانی و آموزشی مشارکت دارند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/201819/سربازان-استرالیایی-از-استرس-برملا-شدن-این-راز-هولناک-خودکشی-کردند
بستن   چاپ