ایرانیان جهان
ادعای رسانه آمریکایی: رئیس مافیا برای بایدن رأی جعل کرده است
دوشنبه 3 آذر 1399 - 19:53:03
ایرانیان جهان - فارس / یک رسانه محلی آمریکایی مدعی شد، یک رئیس مافیای ایالت پنسیلوانیا در قبال دریافت پول، به سود نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، رأی جعل کرده است.
یک رسانه آمریکایی مدعی شد «جویی مرلینو» رئیس مافیای شهر فیلادلفیا، به سود «جو بایدن» پیروز احتمالی انتخابات آمریکا رأی جعل کرده است.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رسانه آمریکایی «بوفالو کرونیکلز» مدعی است این رئیس مافیای معروف به «جویی اسکینی» چیزی حدود سیصد هزار رأی به نفع بایدن جعل کرده است.
به ادعای این رسانه، افراد زیر دست این رئیس مافیا، ساعتی هزار دلار دستمزد دریافت کرده‌اند تا ظرف نزدیک به شصت ساعت، این تعداد برگه‌ رأی پستی را پر کنند.
با این حال گفته شده ممکن است مرلینو به نفع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در جلسه کنگره ادای شهادت کرده و به این جعل رأی اعتراف کند.
تاکنون دو شرکت بررسی صحت ادعاهای انتخاباتی به نام‌های «اسنوپس» و «پولیتیفَکت»، این ادعا را نادرست تشخیص داده‌اند.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، مقامات انتخاباتی فیلادلفیا نیز این ادعا را «داستان‌سرایی» توصیف کرده‌اند.
وکیل جویی مرلینو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «موکل من اساساً تمامی این ادعاها را رد می‌کند و جویی ترجیح می‌دهد بمیرد تا این‌که خبرچینی کند».
صاحبان رسانه محلی بوفالو کرونیکلز به بی‌بی‌سی گفتند، اعتقاد دارند این ادعا صحت دارد و پای حرف خود خواهند ایستاد.
با این حال به نوشته بی‌بی‌سی، این رسانه محلی که گرایش به راستگرایی افراطی دارد، ادعاهای نادرست و اخبار جعلی متعددی در کارنامه خود دارد.
انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار شد. برآورد رسانه‌ها حاکی است جو بایدن با 306 رأی الکترال این انتخابات پیروز شده است. ترامپ 232 رأی به دست آورده است.
تیم دونالد ترامپ از پذیرش شکست امتناع کرده و شکایت‌هایی را در چند ایالت علیه آنچه به گفته آنها تخلف‌ها و تقلب‌های انتخاباتی است مطرح کرده و گفته تا کشاندن پرونده شکایات انتخاباتی به دیوان عالی آمریکا پیش خواهد رفت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/201821/ادعای-رسانه-آمریکایی--رئیس-مافیا-برای-بایدن-رأی-جعل-کرده-است
بستن   چاپ