ایرانیان جهان
هم افزایی شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان در زمینه پیشگیری و درمان بیماری کرونا
دوشنبه 3 آذر 1399 - 20:01:47
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - به همت مدیریت امور اجتماعی اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان اصفهان جلسه هم افزایی شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه پیشگیری و درمان بیماری کرونا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، احمدرضا پرنده مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در این جلسه با بیان اینکه در حوزه پیشگیری باید فعالیت خود را افزایش دهیم، اظهارکرد: در کنار کادر درمانی همه ما وظایفی را نسبت به جامعه مخاطب به عهده داریم که باید با پیگیری و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی از حجم کار آنها کم کنیم.
وی با اشاره به نظارت مناسب کنترل شیوع کرونا در جامعه کار و تولید بیان کرد: لازم است برای خروج از بحران این بیماری در سطح استان، هم افزایی قوی تری با تشکلات کارگری کارفرمایی، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون به عنوان شرکای اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای اطلاع رسانی، آموزش و پیشگیری از بیماری کرونا داشته باشیم.
پرنده همچنین گفت: شورای خدمات بهداشتی بیمه شدگان با همکاری این اداره کل به عنوان مسئول دبیرخانه شورا و عضویت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان تشکیل شده که ارائه خدمات بهداشتی به کارگران را دنبال می کند.
مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان این که در حال حاضر 390 خانه بهداشت کارگری در واحد های 50 تا 500 نفر استان فعال هستند، افزود: کارشناسان بهداشت حرفه ای در واقع نیروهای کارفرما در واحدهای اقتصادی هستند که در موضوع پیشگیری با جدیت درحال فعالیت هستند.
پرنده ضمن قدردانی از کارکنان واحد بهداشت حرفه­ای استان گفت: در طی 6 ماه گذشته 71 هزار مورد بازدید از واحدهای اقتصادی و کارگاهی توسط کارشناسان بهداشت حرفه ای انجام شده که علاوه بر بررسی مسائل مختلف،اجرای پروتکل های بهداشتی هم به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفته است.
وی همچنین بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ارسال مطالب آموزشی استاندارد مورد تایید معاونت بهداشت علوم پزشکی به منظور افزایش سطح اگاهی مردم در زمینه پیشگیری، تاکید کرد.
در ادامه این جلسه بابایی مدرس مرکز بهداشت استان مبحث آموزشی در خصوص اصل خود مراقبتی، اصل دگر مراقبتی و اصل خود قرنطینگی در مقابل کووید 19 با عنوان " سهم جامعه در سلامت فردی و اجتماعی " را برای اعضای حاضر در جلسه ارائه کرد.
در ادامه اعضای جلسه در خصوص جامعه هدف، مشکلات و راهکارها و ظرفیت های اطلاع رسانی برای پیشگیری از ویروس کرونا به بحث و تبادل نظر پرداختند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/201875/هم-افزایی-شرکای-اجتماعی-اداره-کل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-اصفهان-در-زمینه-پیشگیری-و-درمان-بیماری-کرونا
بستن   چاپ