ایرانیان جهان
تبدیل کارزار فشار اقتصادی ترامپ به امنیتی
سه شنبه 11 آذر 1399 - 07:27:16
ایرانیان جهان - صبح نو /متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در اخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
«سیدرضا میرطاهر» کارشناس مسائل نظامی سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه «صبح‌نو» در خصوص اقدامات و تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه کشورمان در 50‌روز باقی مانده از عمر دولت دونالد ترامپ، عنوان کرد: مسأله ترور دانشمند بزرگ هسته‌ای کشورمان در واقع در چارچوب زمانی حساسی صورت گرفته است. کمتر از دو ماه به پایان دوره دونالد ترامپ باقی مانده و ترامپ هر چه داشته در این چند سال برای رژیم صهیونیستی و نتانیاهو هزینه کرده است تا در توطئه‌های خود علیه ایران پیروز باشد اما همیشه با شکست روبه‌رو شدند. آن‌گونه که کارشناساسان غربی اذعان می‌کنند، دونالد ترامپ کارزا فشار حداکثری خود را از موضوع اقتصادی به امنیتی منتقل و با کارزار امنیتی با ایران وارد شده است. شهادت آقای فخری‌زاده و نحوه اجرای آن نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها اقدامات گسترده‌ای در این باره انجام دادند و افراد دخیل دراین حادثه تروریستی نشان‌دهنده این است که تروریست‌ها با یک تیم وسیع وارد عمل شدند.
وی با اشاره به همزمان شدن ترور شهید فخری‌زاده با سالروز شهادت دکتر شهریاری، افزود: اخیراً عربستان سعودی میزبان نشستی سه‌جانبه با حضور نتانیاهو، پمپئو و بن سلمان بود به نظر می‌آید که این اقدام تروریستی و شهادت فخری‌زاده که یک روز پس از از آزادی خانمی که تبعه استرالیایی داشت که همسرش اسرائیلی بود، بی‌معنا نباشد. به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی قصد دارد با مساعدت آمریکا، حداکثر اقدامات مخرب را علیه کشورمان انجام دهد. آن‌گونه که کارشناسان رژیم صهیونیستی عنوان کردند، اقدامات زیادی در راه است و کدهایی که نتانیاهو و رسانه‌های صهیونیستی می‌دهند این موضوع را می‌رساند که ما باید بیشتر آمادگی مقابله داشته باشیم. رژیم صهیونیستی برای خود دارای خط قرمزی است که این خط قرمز عدم دستیابی کشورهای منطقه به فناوری هسته‌ای است و اگر کشوری موفق به دانش هسته‌ای باشد، موضوعاتی را برایش دنبال می‌کند، کما اینکه در سال‌های اخیر تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ایران را ترور کردند و شهادت دانشمند بزرگ فخری‌زاده هم در این راستا شکل گرفت تا ما به دانش هسته‌ای دست نیابیم. رژیم صهیونیستی در نظر دارد عناصر کلیدی ما را در زمینه علمی حذف فیزیکی کند. این اقدام صهیونیست‌ها یک زنگ خطر برای ماست و ما باید با رفع کاستی‌های اطلاعاتی اجازه چنین اقداماتی را به رژیم صهیونیستی ندهیم.
این کارشناس مسائل نظامی سیاسی،با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده با توانمندی هسته‌ای خود تلاشی مجاهدگونه در کشف ویروس مقابله با کرونا انجام داده است، تصریح کرد: بهتر است پاسخ ما نسبت به این اقدام تروریستی ترکیبی باشد یعنی سیاسی، امنیتی و عملیاتی باشد. زمان‌بندی آن باید با بررسی مؤلفه‌ها و مقتضیات لازم صورت گیرد. حتی کارشناسان غربی اذعان کردند هدف صهیونیست‌ها از ترور فخری‌زاده به این خاطر است که کار را برای دولت آینده جو بایدن مشکل و غیرممکن کند. اگر در این زمان باقی مانده از عمر دولت ترامپ تنش امنیتی و نظامی بین ایران و آمریکا رخ دهد این مسأله مانع بزرگ در بازگشت دولت جدید آمریکا (جوبایدن) به برجام محسوب می‌شود. دور از تصور نیست که متحدان ترامپ، یعنی عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی حداکثر اقدامات مخرب را انجام بدهند تا در دامی که آن‌ها می‌سازند، قراربگیریم. اکنون لازم است تا با هوشیاری و در نظر گرفتن مقتضیات لازم برای پاسخگویی نسبت به این اقدام تروریستی، راهکار مناسبی برای عبور از این راه دشوار داشته باشیم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/204285/تبدیل-کارزار-فشار-اقتصادی-ترامپ-به-امنیتی
بستن   چاپ