ایرانیان جهان
آلمان در مبارزه با ویروس کرونا درمانده است
دوشنبه 17 آذر 1399 - 11:15:51 AM
ایرانیان جهان-به گزارش بنیاد روبرت کخ تعداد انتقال یافتگان به بخش های مراقبت های ویژه نسبت به بهار امسال 4٠ درصد افزایش یافته است و صدراعظم و وزیر بهداری آلمان تنها ابراز امیدواری می کنند که تزریق واکسن همگانی در آستانه سال نو آغاز شود، اما تا تابستان پایان یابد .
وزیر بهداری آلمان هشدار می دهد که به دلیل مشکلات شبکه پخش واکسن های تولید شده از سوی شرکت آلمانی بایون تک و شرکت آمریکائی فایزر، در هفته های نخست مشکلاتی برای تزریق همگانی آن وجود خواهد داشت، با این همه این امید وجود دارد که تزریق واکسن همزمان با گردش سال به جریان بیافتد .
در شرایط پیچیده آلمان، تحریک ها و تظاهرات اعتراضی اغلب توام با ناآرامی گروه های انکار کننده کرونا و معتقد به تئوری توطئه سرانجام کار را به مداخله دادگاه حفاظت از قانون اساسی کشید و عالی ترین مرجع حقوقی آلمان تظاهرات این گروه ها را غیرقانونی کرد. دادگاه قانون اساسی آلمان در واقع احکام صادر شده از سوی دادگاه اداری شهر برمن و دادگاه عالی ایالتی برمن را مورد تایید قرار داد . با این همه در سراسر روز شنبه صدها تن از اعضای گروه موسوم به "دگراندیشی" در شهر برمن دست به تظاهرات پراکنده غیرقانونی زدند و در مواردی با پلیس درگیر شدند. پلیس محلی که از سوی همکاران خود در چند ایالت دیگر تقویت شده بود، علیه ده ها تظاهرکننده شکایت کرد . گروه های دست راستی آلمان، در شرایطی مخالفت با محدودیت های قانونی ناشی از کرونا را وسیله جلب افکار عمومی کرده اند که همه نشانه های یک بحران بزرگ بهداشتی و اقتصادی در آلمان آشکار شده است .

http://www.ilandnews.ir/fa/News/205459/آلمان-در-مبارزه-با-ویروس-کرونا-درمانده-است
بستن   چاپ