ایرانیان جهان
اردوغان: خواستار گشایش فصل جدید در روابط با اروپا هستیم
شنبه 29 آذر 1399 - 1:06:39 AM
ایرانیان جهان - فارس / رئیس جمهور ترکیه روز جمعه در ارتباطی ویدئویی با صدر اعظم آلمان گفت که آنکارا خواستار گشایش صفحه جدیدی در روابط با اتحادیه اروپا است.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان و مرکل در این گفت‌وگوی تلفنی روابط دوجانبه و روابط ترکیه و اتحادیه اروپا در دوران نوین را بررسی کردند.
اردوغان در این ارتباط ویدیویی گفت که ترکیه خواستار گشایش صفحه جدید در روابط با اتحادیه اروپا بوده و قدردانی خود از مرکل به دلیل تلاش‌ها و مشارکت سازنده در این زمینه را ابراز داشت.
رئیس جمهور ترکیه اخیرا گفته بود که از تصمیم اتحادیه اروپا و آمریکا برای اعمال تحریم علیه ترکیه «ناامید» شده است.
وی گفته بود که «از اتحادیه اروپا انتظار داشتیم تا به عهد خود درباره عضویت کامل ترکیه در این اتحادیه که سال‌هاست به تاخیر افتاده عمل کند نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد.»
از سوی دیگر، وزارت خزانه ‌داری آمریکا هفته پیش از تحریم رئیس صنایع دفاعی ترکیه خبر داد و طی آن صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن تحریم شدند.
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون‌ اکسپورت» و خرید سامانه اس-400 تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.
در واکنش به این اقدام آمریکا، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه ضمن محکوم کردن تحریم این کشور، گفت که این تحریم‌ها، بنیان ائتلاف و اتحاد بین دو طرف را لرزانده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/207728/اردوغان--خواستار-گشایش-فصل-جدید-در-روابط-با-اروپا-هستیم
بستن   چاپ