ایرانیان جهان
تبریک آمریکا به انگلیس و اتحادیه اروپا برای توافق برگزیت
شنبه 6 دی 1399 - 10:11:49 AM
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / دولت ترامپ به لندن و بروکسل برای رسیدن به توافق بر سر شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تبریک گفت.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به انگلیس و اتحادیه اروپا درباره توافق تجاری شان برای دوران پسابرگزیت تبریک گفت و اعلام کرد واشنگتن آماده است "روابط محکم تری در دو سوی اقیانوس اطلس" ایجاد کند.
مقامات امنیت ملی کاخ سفید با انتشار پیامی در توییتر نوشتند: "تبریک به انگلیس و اتحادیه اروپا به علت انعقاد توافق تاریخی برگزیت".
در ادامه این پیام آمده است: "آمریکا آماده همکاری با همه برای ایجاد روابط محکم تری در دو سوی اقیانوس اطلس در سال‌های پیش رو است". انگلیس و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه پس از ماه‌ها مذاکرات سخت به این توافق دست یافتند.
ترامپ که از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) حمایت می‌کرد، روابط خوبی با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس دارد. این در حالی است که انگلیسی‌ها از این پس باید با جو بایدن دموکرات تعامل داشته باشند که بیستم ماه ژانویه رئیس جمهور آمریکا می‌شود و انتظار می‌رود همکاری‌های چندجانبه به ویژه با اتحادیه اروپا را تقویت کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/209694/تبریک-آمریکا-به-انگلیس-و-اتحادیه-اروپا-برای-توافق-برگزیت
بستن   چاپ