ایرانیان جهان
کنترل دقیق‌تر مرز‌های انگلیس در پی توافق پسابرگزیت
شنبه 6 دي 1399 - 15:25:03
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / وزیر کشور انگلیس نهایی شدن توافقنامه پسابرگزیت را از عوامل مهم در کنترل بهتر مرز‌های این کشور دانست.
به نقل از اسپوتنیک، وزیر کشور انگلیس از کنترل دقیق‌تر مرزهای کشور خود در سایه توافق نامه پسا برگزیت خبر داد.
در اواسط ماه دسامبر، دولت انگلیس از استراتژی مرزی خود در سال 2025 رونمایی کرد. این طرح از سوی لندن به عنوان طرحی شناخته می‌شود که به دولت کمک می‌کند انگلیس را به کشوری با موثرترین مرز‌های جهان تبدیل کند.
پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس که متعهد به تقویت مرز‌های شد، گفت: توافق نامه تجاری اتحادیه اروپا و انگلیس که به تازگی منعقد شده است اجازه کنترل دقیق تر ورود به کشور را می‌دهد.
پتل اعلام کرد: توافق با اتحادیه اروپا به این معناست که هر دو طرف ابزار‌های موثری برای مقابله با جرایم جدی و تروریسم، محافظت از مردم و محاکمه جنایتکاران دارند.
دیلی میل به استناد به منبع اتحادیه اروپا -که نامش فاش نشده است- گفته است که توافق نامه همکاری امنیتی، که بخشی از توافق تجاری لندن و بروکسل است، بر این اساس است که انگلیس قوانین حقوق بشر اروپا را منتفی نمی‌کند.
طبق یک نسخه از توافق تجاری اتحادیه اروپا و انگلیس که توسط توسط دیلی میل به دست آمده است، اگرچه لندن همچنان به آژانس‌های امنیتی و پایگاه‌های اطلاعاتی مهم اروپا جهت مهار جرم و تروریسم مرزی دسترسی خواهد داشت، بروکسل به نوبه خود هشدار داد که دسترسی مستقیم و به موقع به اطلاعات حساس در این زمینه در سال آینده متوقف خواهد شد.
این معامله به طور خاص پیش بینی می‌کند انگلیس از آژانس امنیتی کلیدی اتحادیه اروپا، اینترپل، سیستم حکم بازداشت اروپا و سیستم اطلاعاتی شینگن خارج شود.
در آخرین تحول، میشل بارنیه، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مورد برگزیت سفیران 27 کشور بلوک را در مورد جزئیات توافق برگزیت که احتمالاً حاوی حدود 1250 صفحه است، در جریان قرار داده است.
در 24 دسامبر، بوریس جانسون، نخست وزیر از توافق تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا به عنوان بزرگترین توافق تعریف کرد و گفت که توافق مذکور اجازه می‌دهد کالا‌های انگلیس بدون تعرفه در بازار اتحادیه اروپا فروخته شود. طرفین پس از گفتگو‌های طولانی پس از مواجهه شدن با بن بست برای مجموعه‌ای از موضوعات حساس، از جمله ماهیگیری، قوانین رقابت و سازوکار‌هایی برای حل و فصل اختلافات تجاری، معامله را منعقد کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/209803/کنترل-دقیق‌تر-مرز‌های-انگلیس-در-پی-توافق-پسابرگزیت
بستن   چاپ