ایرانیان جهان
کارشناس استرالیایی: صلح در افغانستان با عدم مداخله پاکستان تامین می شود
چهارشنبه 10 دی 1399 - 1:20:51 PM
ایرانیان جهان-به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم ، «ویلیام مایلی» کارشناس مسایل سیاسی استرالیایی تصریح کرد: تا زمانی که به تمایل بی پایان پاکستان به ویژه ارتش این کشور برای مداخله در امور داخلی افغانستان رسیدگی نشود، صلح و امنیت در این کشور برقرار نخواهد شد.
این استاد دانشگاه افزود که کابل در حال محاصره است و "افغانستان جدید" که طی دو دهه اخیر ایجاد شده با حملات بی سابقه روبرو است.
به گزارش «بیزینس ورلد»، کارشناس استرالیایی با اشاره به توافق آمریکا و طالبان گفت: این جنایات در بحبوحه "روند صلح" رخ داده است؛ با این وجود اگر هدف از این روند ایجاد صلح و امنیت بود به وضوح این روند به طرز وحشتناکی اشتباه پیش رفته است.
این استاد دانشگاه در حالی پاکستان را به امور داخلی افغانستان متهم می کند که اسلام آباد همواره این اتهامات را رد کرده و تاکید دارد که برای همکاری در روند صلح افغانستان متعهد است.
ابراز نگرانی دولت افغانستان از دیدارهای سران طالبان در پاکستان
افغانستان: سفر هیئت سیاسی طالبان به پاکستان در مشورت با کابل بوده است
رئیس سابق آی اس آی: پاکستان بیشتر از ترغیب طالبان به مذاکره کار دیگری نمی تواند انجام دهد
اخیراً نیز وزارت امور خارجه افغانستان در بیانیه ای حضور علنی و فعالیت های سران طالبان در خاک پاکستان را نقض آشکار حاکمیت ملی افغانستان دانست و تاکید کرد که این اقدام سبب ایجاد چالش در تامین صلح پایدار در کشور می شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/211059/کارشناس-استرالیایی--صلح-در-افغانستان-با-عدم-مداخله-پاکستان-تامین-می-شود
بستن   چاپ