ایرانیان جهان
آتش زدن 860 خودرو در فرانسه
سه شنبه 16 دی 1399 - 11:04:58 AM
ایرانیان جهان-
در شب های سال نو امسال مانند سال های گذشته تعداد زیادی خودرو در نقاط مختلف فرانسه به آتش کشید شد و خسارات زیادی به ادارات دولتی و اماکن عمومی وارد شد.

به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما  از پاریس؛ در شب های سال نو امسال مانند سال های گذشته تعداد زیادی خودرو در نقاط مختلف فرانسه به آتش کشید شد و خسارات زیادی به ادارات دولتی و اماکن عمومی وارد شد.
وزارت کشور فرانسه چند سالی است که آمار خسارات ناامنی های شب های سال نو را اعلام نمی کند، اما به گفته منابع خبری امسال دست کم 860 خودرو در شهر های مختلف فرانسه به آتش کشیده شد. امسال نسبت به سال گذشته آمار آتش زدن خودرو ها 41 درصد کمتر بوده، اما با توجه به قانون منع تردد شبانه و به کارگیری 100 هزار پلیس و 7 هزار نیروی مسلح ارتش؛ این میزان ناامنی و آتش زدن خودرو بسیار چشمگیر بوده است.
وزیر کشور فرانسه به محکوم کردن این اقدامات در شب سال نو میلادی گفت: نیرو های پلیس و ژاندارمری موظفند که برای حفظ امنیت شهروندان با متخلفین برخورد نمایند.
استراسبورگ، نانت، بوردو، مارسی، تولوز، دی ژون و پاریس پایتخت کانون های آتش زدن صد ها خودرو و خسارات زیاد به بانک ها و اماکن عمومی و دولتی در شب های سال نو میلادی بودند.
کارشناسان اعتراض جوانان سرخورده و بیکار به ویژه در مناطق حاشیه نشین شهر ها و اعتراضات جامعه 99 درصدی فرانسه به حاکمیت سرمایه داری را از علل ناامنی های شب های سال نو در این کشور می دانند. به گفته منابع پلیس امسال در شب های سال نو صد ها نفر بازداشت و 6 هزار و 600 نفر هم در رابطه با رعایت نکردن منع تردد شبانه به پرداخت جریمه محکوم شده اند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/212670/آتش-زدن-860-خودرو-در-فرانسه
بستن   چاپ