ایرانیان جهان
تصمیم دولت سوئد به تشدید محدودیت های کرونایی
شنبه 20 دی 1399 - 2:06:08 PM
ایرانیان جهان-به گزارش سرویس بین الملل­ ­­ خبرگزاری صدا و سیما به نقل از به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، محدودیت های بهداشتی در سوئد تشدید می شود. به این ترتیب قرار است از فردا سالن های ورزشی و مراکز تجاری تعطیل شوند، گردهمایی های خصوصی محدود و احتمالا شرکت ها تعطیل شوند.
دولت سوئد که به دلیل شیوه مدیریت بحران همه گیری به شدت با انتقاد رو به روست تصمیم گرفته است تدابیر خود را تشدید کند. اما به هرحال خبری از منع آمد و شد و قرنطینه نیست.
این تغییر جدی راهبرد دولت سوئد است. تاکنون بر خلاف اکثر کشور های اروپایی، سوئد بیشتر بر روی حسن نیت شهروندان خود برای مهار همه گیری حساب می کرد. اما در هفته های اخیر اوضاع بهداشتی وخیم تر شد و دولت در این باره هشدار داد.
لنا هالنگرن وزیر بهداشت سوئد در این باره گفت: مانند سراسر اروپا، سوئد هم با شیوع و گسترش همه گیری رو به روست. ما نظام بهداشتی داریم که با آزمایش سختی مواجه شده است.
حدود ده هزار نفر بر اثر ابتلا به کووید 19 در سوئد جان باخته اند. این رقم در مقایسه، بسیار بالاتر از آمار جمعیت قربانیان همسایگان سوئد است. همین مسئله دولت سوئد را با موجی از انتقادات رو به رو کرد. استفان لوون نخست وزیر سوئد می گوید، بدیهی است که ما به یک قانون بسیار متمرکز برای مدیریت کووید 19 و محدود کردن شیوع آن نیاز داریم. اگر به پروتکل ها احترام گذشته نشود شورای ریاست شرکت های کشور ممکن است برای مثال تصمیم به تعطیلی بگیرد و نقض این تصمیم مجازات به دنبال خواهد داشت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/213284/تصمیم-دولت-سوئد-به-تشدید-محدودیت-های-کرونایی
بستن   چاپ