ایرانیان جهان
تخریب نام «هاشمی» ادامه دارد...
دوشنبه 6 بهمن 1399 - 12:03:23
ایرانیان جهان - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
به «هاشمی رفسنجانی» حساسیت دارند و از هر فرصتی برای هجمه به یار و همراه بنیانگذار انقلاب اسلامی بهره می‌برند. آنانی هر روز به دنبال هجمه به آیت‌ا... بودند که در ظاهر ادعای ولایتمداری داشتند اما برای رسیدن به مقاصدشان تلاش کردند تا جملات مقام معظم رهبری درباره آیت‌ا... هاشمی را فراموش کنند و به خاطر نیاورند حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای فرموده بودند: «آقای هاشمی را همه می‌شناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیت‌های بعد از انقلاب نیست. من از سال 1336 یعنی 52 سال قبل - ایشان را از نزدیک می‌شناسم. آقای هاشمی از اصلی‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از موثرترین شخصیت‌های جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. این مرد بارها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد. اینها را جوان‌ها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیت‌های زیادی داشت. هشت سال رئیس‌جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیت‌های دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‌ای درست کرده باشد.» پس از رحلت آیت‌ا... هاشمی خنجر کینه مخالفان آیت‌ا... به زمین گذاشته نشد و با هجمه به فرزندان ایشان به تکلیف خود عمل می‌کنند. آنها از هر فرصتی برای زخم زدن به بیت آیت‌ا...‌هاشمی بهره می‌برند چنانکه که گویی حقوق و دستمزدی برای این کار داشته و دارند؛ بنابراین در تلاش برای قطع نشدن دستمزدشان هستند. تداوم حرکت در مسیر پدر
با مرور آنچه این کینه‌ورزان و مدعیان دروغین ارزشمداری به‌عنوان نمونه در یک ماه اخیر نوشتند، گفتند و انجام دادند بیش از همیشه مظلومیت آیت‌ا... هاشمی و بیت او عیان می‌شود. دغدغه اصلی آنها کاندیدا شدن محسن هاشمی برای ریاست‌جمهوری بود وشب و روزشان را صرف تخریب او کردند. زمانی که محسن اعلام کرد قصد کاندیداتوری ندارد، خیالشان راحت شد و انرژی خود را معطوف به تخریب سایر فرزندان آیت‌ا... کردند؛ البته محسن هم همانند پدر جز پیشرفت کشور و رضایت مردم به موضوع دیگری نمی‌اندیشد بنابراین با توجه به اصرارهای فراوانی که این روزها برای کاندیداتوری او وجود دارد، شاید تصمیم دیگری اتخاذ کند.
اوج کینه در روزهای سالگرد
مراسم سالگرد ارتحال آیت‌ا... هاشمی اوج بی‌اخلاقی به خانواده ایشان بود. چنانکه غلامعلی رجایی می‌گوید: «صداوسیما مراسم سالگرد را درست پوشش نداد. صداوسیما کمترین مایه را برای آقای هاشمی گذاشت. از آقای علی‌عسگری تعجب می‌کنم.» چند روز پس از مراسم سالگرد رحلت آیت‌ا... هاشمی، دلواپسان ترویج تفکر آیت‌ا... اقدام به انتشار فیلمی کوتاه در فضای مجازی با تیتر «ضرب‌وشتم خانواده هاشمی رفسنجانی» کردند و آن را جدید جلوه دادند، در صورتی که این فیلم مربوط به 8 سال قبل یعنی سال 1391 در شهرری و برگ سیاهی در عملکرد مخالفان بود. از سوی دیگر قدیری ابیانه یک دلواپس اصولگرا که خود را معاون دفتر و مشاور آیت‌ا... معرفی می‌کند، تنها دو روز پس از سالگرد رحلت آیت‌ا... هاشمی چنین عنوان کرد: «ویکی لیکس سندی را منتشر کرد که سفیر اتریش در ملاقاتی که با آقای هاشمی داشت، در پایان ملاقات از سوی آقای هاشمی از او خواسته می‌شود تا غربی‌ها روی دو موضوع بر ایران فشار بیاورند. او به جایی می‌رسد که از دشمن می‌خواهد فشار بیاورند. آن هم در زمانی که او رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. متاسفانه نه آقای هاشمی و نه خاندان او فرصت توبه و جبران عملکردشان را پیدا نکردند.» که رجایی اینچنین به این اظهارات واکنش نشان داد: «کسی که مشاور هاشمی بوده و در خارج از کشور هم مسئولیت داشته است به سندهایی که ویکی لیکس منتشر می‌کند اعتماد می‌کند؟ مثل اینکه ما روایت‌های تاریخ‌نگاران بنی‌امیه علیه امیرالمومنین و پدرش را باور کنیم. هاشمی نورچشم امام بود. امام آنقدر به او اعتماد داشت که جنگ را به او واگذار کرد و رهبری هم گفت تنها کسی که امام برای او قربانی می‌کرد، هاشمی بود.»
حسرت پیشرفت فرزندان
نکته قابل تامل موضوعی است که دلواپسان باوجود اطلاع جامعه از کذب بودن آن، به تکرارش می‌پردازند. کدام فرزند آیت‌ا... در دوره روحانی دارای سمت و منصب شد؟ آنها نه تنها خواهان سمت نشدند بلکه به دولت روحانی انتقاد کردند. یک رسانه دلواپس اصولگرا چند روز پیش مدعی شد: «فرزندان مرحوم فاقد هرنوع شایستگی نیز بوده‌اند و تلاش دارند طلبکارانه و پرمدعا بیشتر از نام پدر بخورند تا همت خود و این چالش اصلی زندگی آنها شده است.» محسن هاشمی از سنین پایین به خدمت مشغول بود . او از سال 64 تا پایان جنگ معاون هماهنگی صنایع موشکی سپاه پاسداران و پس از آن هم نخستین رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری و رئیس دفتر پدر در مجمع تشخیص مصلحت شد که همزمان، مدیریت شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز به وی واگذار شد و تا سال 1389 نیز در همین سمت باقی ماند.پس از آن با رای مردم به شورای شهر رفت و رئیس شد. فاطمه وقت خود را صرف بیماران خاص کرد و فائزه هم استاد دانشگاه بود که به‌خاطر کینه‌ورزی منتقدان آیت‌ا... کنار گذاشته و حقوقش قطع شد. کاش مدعیان بهره بردن فرزندان آیت‌ا... هاشمی از اعتبار پدر به بیان شغل و وضعیت زندگی خود و فرزندانشان بپردازند تا حقیقت آشکار شود.
القای دروغین اختلاف
بیشترین هجمه به فائزه بود و مشخص نیست چرا برخی که خود را اصلاح‌طلب می‌دانند با دلواپسان همنوا شدند! فائزه اظهاراتی داشت که انتقادات زیادی به او وارد کرد. محسن برای خواهرش نامه نوشت و خواست تا درباره اظهاراتش توضیح دهد و توبه کند. اما اختلافی میان خواهر و برادر نبود و نیست اما مخالفان سعی کردند اینگونه القا کنند که جنگی در بیت هاشمی آغاز شده و با شادی تیتر زدند: «بمب اختلاف در خانواده هاشمی» و نوشتند: «اختلاف در خانواده آیت‌ا... هاشمی چهار سال پس از درگذشت او به این شکل مطرح شده است، پیشتر اگر اختلافی هم بود رسانه‌ای نمی‌شد. از این جهت این اتفاقی کم‌سابقه است. خانواده‌ای که در چند دهه در همه حال یکدست و متحد بوده است.»
نگرانی از وفاداری «آرمان ملی» به راه هاشمی
بخش جالب ماجرا دلسوزی دلواپسان برای خانواده آیت‌ا... هاشمی و تخریب حامیان آنها بود به عنوان نمونه روزنامه جوان 5 بهمن در مطلبی با تیتر «دست از سر مرحوم بردارید!» اینچنین وفاداری روزنامه «آرمان ملی» به راه آیت‌ا... هاشمی را به زیر سوال برد: «چهارمین سالگرد درگذشت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی هم گذشت و هنوز یک نفر در روزنامه «آرمان ملی» با عنوان «دبیر سابق پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌ا... هاشمی» برای خود کسب اعتبار و ارتزاق شخصی می‌کند و ذیل نامش پای یادداشتی در این روزنامه، این عنوان را می‌نویسد. روزنامه‌ آرمان البته به روزنامه حامی خانواده هاشمی رفسنجانی شناخته می‌شود.» مشخص است که روزنامه جوان چه هدفی را دنبال می‌کند و از یادآوری اهداف و افکار آیت‌ا... هاشمی چرا هراس دارد. روزنامه جوان بالاخره مشخص نکرد که یادداشت نویسنده را دوست ندارد یا عنوانش را. به‌هرحال چه بخواهیم و چه نخواهیم، هاشمی شناسنامه انقلاب است و با سانسور هم فراموش‌شدنی نیست.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/218477/تخریب-نام-«هاشمی»-ادامه-دارد
بستن   چاپ