ایرانیان جهان
بررسی واچ جی ‌اس پرو آنر
چهارشنبه 8 بهمن 1399 - 10:35:54
ایرانیان جهان -

آنر را بیشتر به‌واسطه‌ی ساخت گوشی‌های هوشمند می‌شناسیم؛ اما این شرکت در حوزه‌ی ساخت گجت‌های پوشیدنی مانند مچ‌بند‌ها و ساعت‌های هوشمند هم فعالیت دارد و در طول چند سال گذشته محصولات جالب توجهی را راهی بازار کرده است. واچ جی اس پرو (Watch GS Pro)، یکی از جدیدترین گجت‌های پوشیدنی آنر را می‌توان مدل ارتقا‌یافته‌ی واچ جی‌تی 2 (Watch GT 2) هواوی با باتری بزرگ‌تر دانست. ازآنجایی‌که آنر تا همین چند وقت پیش یکی از زیر مجموعه‌های هواوی بود، وجود شباهت‌هایی میان ساعت‌های هوشمند این دو شرکت اصلا مایه‌ی تعجب نیست.
ساعت هوشمند واچ جی‌اس پرو در مقایسه با واچ جی‌تی 2 تفاوت‌هایی دارد و حتی در برخی موارد از محصول هواوی بهتر عمل می‌کند؛ اما آیا ساعت هوشمند جدید آنر ارزش خرید دارد یا بهتر است به سراغ محصولات دیگری برویم؟ برای یافتن پاسخ در ادامه با بررسی Watch GS Pro همراه زومیت باشید. طراحی
ظاهر ساعت هوشمند واچ جی‌اس پرو از دور به ساعت‌های مچی کلاسیک شباهت بسیاری دارد؛ اما از نزدیک متوجه ویژگی‌های خاص طراحی آن خواهید شد. این محصول از سه بخش کلی تشکیل شده است؛ یک ساعت هوشمند و دو بند که به‌راحتی از ساعت جدا می‌شوند.

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

با نگاهی دقیق‌تر به واچ جی اس پرو متوجه دو دکمه‌ی بزرگی خواهید شد که در سمت راست قرار گرفته‌اند. شاید فکر کنید که این ساعت از صفحه‌ای چرخشی بهره می‌برد؛ اما چنین نیست. حاشیه‌ی صفحه‌نمایش واچ جی اس پرو قابلیت چرخش ندارد؛ بنابراین با محصولی سروکار داریم که بیشتر از ساعت هوشمند، ظاهر یک ساعت معمولی را به نمایش می‌گذارد. واچ جی‌اس پرو گواهی MIL-STD-810G مربوط به 14 استاندارد نظامی را کسب کرده؛ ساعت هوشمند آنر در دمای منفی 40 تا نزدیک به 70 درجه سانتی‌گراد کار می‌کند، از سوی دیگر در برابر مایعات و شوک‌های مختلف مقاوم است. صفحه ‌نمایش
واچ جی اس پرو صفحه‌نمایش 1٫39 اینچی AMOLED با وضوح 454 در 454 پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. میزان روشنایی صفحه‌نمایش در سطح خوبی قرار دارد؛ به‌طوری که در محیط‌های روشن و مخصوصا زیر نور خورشید می‌توان با ساعت راحت کار کرد. صفحه‌نمایش این محصول رنگ‌ها را خوب نشان می‌دهد و نوشته‌ها هم درخشان و خوانا هستند. کار کردن با خود صفحه‌نمایش هم بدون مشکل است و سریع متوجه لمس‌ها می‌شود.

ایرانیان جهان

سیستم‌عامل LiteOS را قبلا روی واچ جی‌تی 2 دیده بودیم، حالا این سیستم‌عامل روی واچ جی‌اس پرو هم استفاده شده است. سیستم‌عامل دستگاه تقریبا هیچ ویژگی جدیدی ندارد و اکثر ویژگی‌های آن را روی واچ جی‌تی 2 دیده بودیم. لایت او اس رابط کاربری ساده و نسبتا سریعی دارد؛ اما در برخی قسمت‌ها شاهد کندی سرعت و عملکرد نه‌چندان سریع اپلیکیشن‌ها خواهید بود.

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ازآنجایی‌که واچ جی‌اس پرو از GPS برخوردار است، لایت او اس هم اطلاعات دقیقی در اختیار کاربران می‌گذارد. این اطلاعات آن‌قدر دقیق هستند که می‌توان از ساعت به‌عنوان یک ردیاب GPS هم استفاده کرد. ساعت هوشمند آنر به‌لطف میکروفون و اسپیکر داخلی‌اش قابلیت پاسخ مستقیم به تماس‌ها را نیز دراختیار کاربر می‌گذارد.

ایرانیان جهان

ساعت هوشمند واچ جی اس پرو از تراشه‌ی Kirin A1 گروه هواوی قدرت می‌گیرد؛ پردازنده‌ی کم‌مصرفی که البته قدرت چندان بالایی هم ندارد. تراشه‌ی A1 تنها از یک هسته‌ی Cortex M7 بهره می‌برد که حداکثر فرکانس آن به 200 مگاهرتز می‌رسد. همین موضوع نشان می‌دهد که چرا ساعت هوشمند واچ جی‌اس پرو در برخی قسمت‌ها با کندی مواجه می‌شود. تراشه Kirin A1 به شکل خاص برای استفاده روی یک محصول مشخص ساخته نشده است؛ به‌طور مثال هواوی فری‌بادز 2 و واچ جی‌تی 2 نیز از جمله محصولاتی بودند که با این تراشه راهی بازار شدند. حتی احتمال عرضه‌ی محصولات دیگری همچون عینک هوشمند و هدفون‌های بی‌سیم نیز با تراشه‌ی Kirin A1 وجود دارد.

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

از حالت‌های بسیار معمولی نظیر پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری گرفته تا رقص و کن‌دو، چینی‌ها بیش از 100 حالت ورزشی را روی واچ چی‌اس پرو قرار داده‌اند. هرکدام از حالت‌ها شامل آیتم‌های اندازه‌گیری مختلفی می‌شوند که از بین آن‌ها می‌توانیم به میزان مسیر طی شده، مدت‌زمان فعالیت ورزشی، میزان کالری مصرف شده، سرعت، ریتم ورزش‌کردن و تغییر میزان ارتفاع اشاره کرد. واچ چی‌اس پرو 13 نوع آموزش دوندگی را نیز در بطن خود دارد. در این آموزش‌ها گفته می‌شود که با چه سرعت و به چه شکلی بدوید که بتوانید استقامت بدن خود را افزایش دهید.

ایرانیان جهان

کمی سخت است که بگوییم ساعت هوشمند آنر واچ جی‌اس پرو با‌توجه به برچسب قیمتی‌اش از ارزش خرید بالایی بهره می‌برد. هواوی و آنر چندین ساعت هوشمند دیگر هم راهی بازار کرده‌اند که دقیقا همین کارها را انجام می‌دهند و مشخصات شبیه به این محصول دارند. تنها ویژگی جالب‌توجه جی‌اس پرو داشتن باتری بزرگ‌تر است. همچنین جی‌اس پرو از GPS داخلی بهره می‌برد که روی محصولات قبلی آنر و هواوی دیده نمی‌شد.

ایرانیان جهان

نکات منفی ابعاد 48 میلی‌متری ساعت برای دست‌های کوچک یا متوسط مناسب نیست لگ و کندی متعدد محدودیت‌های سیستم‌عامل Lite OS قیمت زیاد
بیشتر بخوانید:
قابلیت ثبت ECG و فشار خون به ساعت های گلکسی واچ در 31 کشور اضافه شد
مدل ویژه اپل واچ برای حمایت از جامعه سیاه‌پوستان رونمایی شد
شیائومی می اسمارت بند 6 احتمالا GPS و رابط کاربری جدید خواهد داشت
هواوی به فروش خط‌تولید پرچم‌داران خود فکر می‌کند

http://www.ilandnews.ir/fa/News/219062/بررسی-واچ-جی-‌اس-پرو-آنر
بستن   چاپ