ایرانیان جهان
افزایش فشارها برای توقف فروش سلاح انگلیس به ائتلاف متجاوز عربستان
جمعه 10 بهمن 1399 - 6:25:03 PM
ایرانیان جهان-
دولت انگلیس در پی توقف فروش تسلیحات نظامی آمریکا به ائتلاف متجاوز سعودی، از سوی شخصیت های سیاسی، نهادها و محافل حقوق بشری تحت فشار قرار گرفته تا درباره تداوم همکاری های تسلیحاتی با ریاض تجدیدنظر کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، یک نماینده مجلس عوام انگلیس با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که اهالی حوزه انتخابیه او تقاضا دارند که دولت لندن گام های بیشتری را برای توقف جنگ در یمن بردارد. «علی طاهر» ضمن حمایت از این مساله تصریح کرد که دولت لندن در موقعیت مناسبی در جهان قرار دارد تا ضمن پرداختن به این مساله، بحران انسانی را خاتمه دهد.
این قانون گذار انگلیسی توقف فروش سلاح به عربستان سعودی را اولین گام مهم برای تاثیرگذاری در راستای پایان دادن به درگیری ها در یمن دانست. وی یادآور شد که بر اساس تحقیقات سازمان ملل متحد، انگلیس با حمایت تسلیحاتی از عربستان، در جنگ یمن شریک است «جنگ افزارهای انگلیسی برای حمله به غیرنظامیان یمنی مورد استفاده قرار گرفته و بر اثر آن هزاران نفر جان خود را از دست داده اند. این به این معناست که دولت ما در ایجاد وضعیت یمن سهیم است و ما بلحاظ اخلاقی وظیفه داریم تا اطمینان حاصل کنیم که دولت بدون فوت وقت فروش سلاح به عربستان را متوقف کند و ریاض را تحت فشار قرار دهیم که دست از خشونت علیه مردم یمن بردارد.
ادعای لندن درحمایت از صلح در یمن شبیه جوک است
زهرا سلطانه نماینده دیگر مجلس انگلیس هم سیاست های کشورش در حمایت تسلیحاتی از ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ یمن را به باد انتقاد گرفت و تصریح کرد که ادعای دولت درباره دفاع از صلح و ثبات در این کشور بیشتر شبیه به یک جوک بی رحمانه است.
با ایراد سخنانی در مجلس یادآور شد که در سال 2018 میلادی ائتلاف متجاوز سعودی یک اتوبوس مدرسه را بمباران کرد که براثر آن 40 کودک و ده ها غیرنظامی کشته و ده ها تن دیگر مجروح شدند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/219410/افزایش-فشارها-برای-توقف-فروش-سلاح-انگلیس-به-ائتلاف-متجاوز-عربستان
بستن   چاپ