ایرانیان جهان
هایکو ماس: به نظر نمی‌رسد از سیاست‌ خارجی دولت ترامپ چیز زیادی باقی مانده باشد
شنبه 11 بهمن 1399 - 11:32:21 AM
ایرانیان جهان-
وزیر امور خارجه آلمان از چرخشی آشکار در سیاست خارجی آمریکا سخن گفته و از این تحول استقبال کرده است. برجام، افغانستان، اوکراین، ناوالنی و سیاست مشترک در قبال روسیه و چین محور مذاکرات اروپا با دولت بایدن خواهد بود.

به گزارش ایسنا ، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از منتقدان جدی سیاست خارجی دولت دونالد ترامپ بود. او اکنون از تغییر آشکار در رویکرد خارجی دولت بایدن می گوید و آن را نشانه تحولی مثبت می داند.
وزیر امور خارجه آلمان در گفت وگو با خبرگزاری رویترز گفته است: «من باید کمی به این موضوع عادت کنم که بین من و همتای آمریکایی ام تماس تلفنی وجود داشته باشد و افزون بر آن بر سر تقریبا همه نکات اتفاق نظر داشته باشیم.»
ماس انتخاب آنتونی بلینکن به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا را گامی مثبت در مناسبات بین اروپا و این کشور دانست.
وزیر امور خارجه آلمان البته در این مصاحبه تاکید کرده است که اختلاف نظر با آمریکا و از جمله بر سر لوله انتقال گاز روسیه به اروپا "نورداستریم 2" و عضویت گرجستان و اوکراین در ناتو وجود دارد.
ماس تاکید کرده که تغییر مهم در رویکرد خارجی دولت بایدن، فراهم شدن امکان گفت وگو با آمریکا به عنوان یک متحد قابل اعتماد در عرصه بین المللی است.
وزیر امور خارجه آلمان گفت: «ما در سال های گذشته از این موضوع که سیاست خارجی آمریکا به سختی قابل پیش بینی و محاسبه بود، ناخشنود بودیم.»
هایکو ماس گفت که اکنون قرار بر تغییر این وضعیت است و این همان چیزی است که آلمان و اروپا منتظر آن بودند. او تاکید کرد که اروپا خواستار نقش فعال تر آمریکا در جهان و به ویژه در ارتباط با بحران های موجود در آفریقا و وضعیت اوکراین است.
وزیر امور خارجه آلمان یادآور شد که تضمین امنیت و ثبات در جهان بدون مشارکت آمریکا به عنوان یک قدرت برتر ممکن نیست.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/219621/هایکو-ماس--به-نظر-نمی‌رسد-از-سیاست‌-خارجی-دولت-ترامپ-چیز-زیادی-باقی-مانده-باشد
بستن   چاپ