ایرانیان جهان
حمایت 25 میلیون دلاری آلمان از اپوزیسیون بلاروس
یکشنبه 19 بهمن 1399 - 12:54:29 PM
ایرانیان جهان - ایسنا / وزیر امور خارجه آلمان از تخصیص 21 میلیون یورو (25.3 میلیون دلار) توسط این کشور به اجرای "برنامه عملیاتی ابتکاری جامعه مدنی بلاروس" با هدف حمایت از اپوزیسیون بلاروس خبر داد.
به نقل از اسپوتنیک، "هایکو ماس" در کنفرانس آنلاین همبستگی با بلاروس اظهار کرد: بگذارید به شما اطمینان دهم؛ آلمان و اتحادیه اروپا در کنار شما (بلاروسی‌ها) می‌ایستند. ما علیه لوکاشنکو و رژیم او تحریم اعمال کرده‌ و ‌"برنامه عملیاتی جامعه مدنی بلاروس" با 21 میلیون یورو را آغاز کرده‌ایم.
به گفته ماس، این برنامه عملیاتی شامل کمک پناهندگی و مراقبت روان‌شناختی از قربانیان بلاروسی متحمل شکنجه و افراد فراری از پیگرد قانونی، حمایت از رسانه مستقل و ارائه بورس تحصیلی به دانشجویان اخراجی از مدارس و دانشگاه‌ها بابت شرکت در تظاهرات ضددولتی بلاروس است.
ماس افزود: ما در حال ایجاد مکانیزمی برای گردآوری شواهد علیه کسانی هستیم که حقوق بشر را نقض می‌کنند. روزی فرا می‌رسد که بلاروسی‌ها از دموکراسی، آزادی و حاکمیت قانون لذت ببرند. ما چنین روزی را به انرژی، شجاعت و عزم شما بدهکاریم.
بلاروس پس از اینکه لوکاشنکو در انتخابات ریاست جمهوری 9 اوت، بار دیگر پیروز انتخابات اعلام شد، وارد یک بحران سیاسی طولانی‌مدت شد. اپوزیسیون این کشور، نتایج انتخابات را نپذیرفت و مدعی شد برنده واقعی "سوتلانا تیخانوفسکایا" است. کشورهای غربی نیز از به رسمیت شناختن پیروزی لوکاشنکو امتناع کرده و تحریم‌هایی را علیه ده‌ها مقام بلاروسی به خاطر تقلب ادعایی در انتخابات و سرکوب اپوزیسیون وضع کرده‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/221847/حمایت-25-میلیون-دلاری-آلمان-از-اپوزیسیون-بلاروس
بستن   چاپ