ایرانیان جهان
انگلیس: درباره ایرلند شمالی عقب‌نشینی نخواهیم کرد
یکشنبه 19 بهمن 1399 - 3:09:33 PM
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / به دنبال بروز تنش‌ها میان اتحادیه اروپا و ایرلند شمالی، لندن از کوتاه نیامدن در قبال این کشور پس از توافقات صورت گرفته خبر داد.
به نقل از اسپوتنیک، دادستان کل انگلیس اعلام کرد لندن در مقابل اتحادیه اروپا بر سر موضوع ایرلند شمالی کوتاه نخواهد آمد.
مسئله ایرلند شمالی نقشی اساسی در مذاکرات طولانی مدت برگزیت داشت که اتحادیه اروپا و انگلیس در دسامبر 2020 بر سر آن توافق کردند.
یک ماه پس از برگزیت، بروکسل فشاری را برای ایجاد یک مرز سخت در جزیره ایرلند شمالی به وجود آورد و چندی پیش این اتحادیه از صادرات واکسن کرونا به انگلیس از طریق مرز ایرلند شمالی جلوگیری کرد.
به گفته سولا براورمن، دادستان کل انگلیس، لندن می‌خواهد اتحادیه اروپا بداند که مسئله ایرلند شمالی از مواردی نیست که بخواهد از آن سو استفاده کند و انگلیس را به خاطر آن تحت فشار قرار دهد.
بر اساس گزارش رسانه‌ها با ادامه اختلافات بر سر ایرلند شمالی بین اتحادیه اروپا و انگلیس، بازرسی‌ کالا از انگلیس به ایرلند شمالی در بندرگاه‌ها به حالت تعلیق درآمده است.
چندی پیش در توافقات برگزیت، اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر تمام موارد و به طور خاص بر سر مسائل ایرلند و ایرلند شمالی به توافق رسیدند و قرار شد توافق حاصل شده و به طور خاص دستورالعمل ایرلند شمالی، از اول ماه ژانویه (12 دی) اجرایی شود.
دو طرف بر سر حضور اتحادیه اروپا در ایرلند شمالی تحت کنترل انگلیس نیز مذاکره داشتند و بر سر مسائلی مانند «بررسی و کنترل کیفیت کالاها، معافیت مالیات کالاهای کشاورزی و ماهیگیری» توافق کردند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/221889/انگلیس--درباره-ایرلند-شمالی-عقب‌نشینی-نخواهیم-کرد
بستن   چاپ